Island Island, to je země rozmanité a především téměř nedotčené přírodní krásy. Je to země ledovců, sopek, gejzírů a geotermálních pramenů, fjordů,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Island.
,,Šumava“ zachycuje ve svém názvu šumění větru v lesích, které se zdají nekonečné  Vývěsním štítem Šumavy jsou rozlehlé přírodní lesy  Šumava je.
Island :: :: Zpracoval :Michal Uvíra.
Norsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dánsko Přírodní poměry.
Island Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Velká Británie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
IRSKO Robin Plch 8.A
IRSKO.
Kanada.
Zpracoval: Michaela Hrdá ZŠ A MŠ,Brno,Horníkova 1
Litva Filip Dostál 8.A
Island (Islandská republika)
Island Adriana Štaudová.
SEVERNÍ EVROPA II. Jan Dušek.
FINSKO ISLAND.
Evropa Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_003
VENUŠE ZAKLADNÍ INFORMACE:
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
ISLAND (Země ohně a ledu)
ATMOSFÉRA Podnebné pásy prima.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Podnebí v ČR.
Nizozemí Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výbuch sopky na Islandu
Island.
Velká Británie (Great Britain).
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
obrázek je licencován za podmínek public domain
Irsko Počet obyvatel : President :Michael Higgins Jazyk :angličtina , irština Rozloha : km² Poloha :53° 0′ s. š., 8° 0′ z. d.
Nový Zéland.
ISLAND.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Kladruby.
Republika Island Lýðveldið Ísland Iceland. Poloha Island je se svou rozlohou km² druhým největším ostrovem v Evropě Island je se svou rozlohou.
Island Marie Vůjtková
Lotyšsko.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Státy SEVERNÍ EVROPY TEMA:
Podnebí v ČR. Česká republika leží na severní polokouli v mírném pásu střídání 4.ročních období ČR leží ve středu Evropy, na rozhraní oceánského a pevninského.
Podnebí, podnebné pásy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_09_Norsko Téma:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Svatoňová Pavlína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_05_KANADA.
Island - přes obyvatel - nejřidčeji zalidněný evropský stát - hl. a největším městem je Reykjavík - státní zřízení: republika - správní členění:
Zeměpis EVROPA – povrch, vodstvo, podnebí
Podnebí ČR.
Island Jakub Jenšovský.
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Určeno pro: žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Irsko Open presentation.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Island,země „ohně a ledu“
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_05_Island
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PODNEBÍ.
Melanésie
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Transkript prezentace:

Island Island, to je země rozmanité a především téměř nedotčené přírodní krásy. Je to země ledovců, sopek, gejzírů a geotermálních pramenů, fjordů, vodopádů, pastvin, vysokých nedostupných hor ale i dalekosáhlých lávových pustin. Obklopený nekonečným oceánem, jehož vlny brázdí největší savci této planety velryby.

Největsí města 1. Reykjavík 117 607 obyvatel (hlavní město) 2. Kópavogur 28 291 obyvatel 3. Hafnarfjörður 24 712 obyvatel 4. Akureyri 17 158 obyvatel 5. Keflavík 10 200 obyvatel 6. Garðabær 9 877 obyvatel 7. Mosfellsbær 7 808 obyvatel

Reykjavík

Akureyri

Kópavogur

Měna islandská koruna

Sporty fotbal, basketball, atletika, golf, tenis, plavaní,šachy a házená

Rozloha vody 2 750 km² státu tvoří voda, což je 2,67 % povrchu státu.

Národní parky Island má čtyři národní parky. Národní park Jökulsárgljúfur Národní park Skaftafell Národní park Snæfellsjökull Národní park Þingvellir

Historie Prvními obyvateli Islandu byli pravděpodobně Norové a Keltové (irští a skotští), kteří přicházeli koncem 9. a v 10. století. Vikinští náčelníci zakládali tzv. „thingy“, což byly místní sněmy, které veřejně urovnávaly spory a konflikty mezi osadníky. Kolem roku 930 byl založen Althing a tento národní sněm můžeme pokládat za nejstarší evropský parlament. Jeho rozhodnutím bylo v letech 999-1000 přijato křesťanství. Ve 13. století se islandští náčelníci podrobili norské nadvládě, v roce 1397 se Island společně s Norskem dostal pod nadvládu Dánska a poté následovalo dlouhé období hospodářského úpadku. Až v roce 1874 byla dosažena autonomie. V roce 1783 došlo v jižní části ostrova k erupci několika desítek menších sopek v okolí sopky Laki, které měly za následek hladomor a vymření až 25 % tehdejší populace Islandu. Následky výbuchu sopky Askja v roce 1875 zničily islandskou ekonomiku a způsobily velký hladomor. Během následujících 25 let 20 % obyvatelstva Islandu emigrovalo, hlavně do Kanady a Spojených států. Poté se hospodářská situace země začala pomalu zlepšovat

Podnebí Island leží v blízkosti centra tlakové níže a přes svou severní polohu má díky teplým vodám Golfského proudu mírné klima. Míšení teplých a chladných mořských vod má za následek vznik vydatných dešťů. Množství srážek klesá přibližně směrem od jihozápadu na severovýchod. Jejich roční úhrn je na jihu a jihozápadě 1 000 až 3 000 mm podle nadmořské výšky, na severu a východě pouze 300 - 500 mm. Velká proměnlivost charakterizuje počasí celého ostrova. Zima je na jihu mírná s průměrnou teplotou v lednu od 2°C do -1 °C. Letní teploty dosahují 15 i více stupňů (ne ovšem ve vysokých polohách).

Průmysl potravinářský průmysl oděvní průmysl obuvnický průmysl kožedělný průmysl nábytkářský průmysl papírenský a polygrafický průmysl

Děkuji za pozornost

Prezentaci vytvořila Nikol Šneiderová 5.A