stlačený zemní plyn vs. nafta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropské seskupení pro územní spolupráci Strategie systémové spolupráce veřejných institucí Moravskoslezského kraje, Slezského a Opolského vojvodství oblast.
Advertisements

Využití služby O2 Car Control v praxi operativního leasingu
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Pojištění firemní flotily
Role Fleet manažera v ČR v roce 2009
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
LEASING z pohledu daně z příjmu
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Opel a stlačený zemní plyn (CNG) Zbyněk Janeček Fleet & CV Manager GM Southeast Europe (Opel, Chevrolet) Branch office Praha Praha,
Zemní plyn v dopravě Česká plynárenská unie
Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Den s Fleetem, Lednice.
13. ročník setkání uživatelů GEPRO a ATLAS MISYS-CAR informační systém pro firmy i jednotlivce G E P R O, s. r. o. Štefánikova 52; Praha 5 tel:
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
ALTERNATIVNÍ PALIVA ČESKÁ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRUMYSLU A OBCHODU Pracovní skupina pro bezpečnost petrolejářského průmyslu a obchodu.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Pojištění vozových parků
Emise automobilů Michal Jílek, 9.C ZŠ Šumperk, Dr. E. Beneše 1.
Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG
IAS 17 - Leasing ..
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
možnosti a význam použití
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Adsorpční sušení zemního plynu za zvýšeného tlaku
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2.Marketingové prostředí
VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY (VZZ)
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Skupina RWE v České republice
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
Finanční gramotnost Hospodaření domácnosti Pořízení automobilu.
Vývoj trhu s pevnou biomasou Ing. Jan Habart, Ph. D. CZ Biom, předseda.
Česká pošta a využití CNG
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Využití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Červený kohout 2009, Hluboká nad Vltavou.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Proč pořídit monitoring vozidel ? Víte kde Vám stojí … ?
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_05_Významné alkany II Téma.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Kam s penězi, aby nezahálely
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Vývoj CNG v České republice
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

stlačený zemní plyn vs. nafta Studie TCO v praxi stlačený zemní plyn vs. nafta

TCO TCO Hodnota užívání vozidla TCO je jediný indikátor, který dává celkový obrázek nákladů očekávaných po čas provozu vozidla TCO model představuje: Přesné srovnání alternativních modelů Základ pro fleetové rozpočty Příležitosti pro optimalizaci ceník kalkulace TCO

TCO Definice / Každé vozidlo má TCO – Total cost of operation TCO model uvedený v této studii neobsahuje jen náklady na financování, pojištění, servis a palivo, ale uvažuje i dopad pořizování automobilu do hospodaření firmy, vliv na daně a hodnotu alternativního využití finančních prostředků.

TCO Obsah studie Daňová úspora Akontace Náklady obětované příležitosti / Náklady, které jsme zahrnuli Daňová úspora Náklady obětované příležitosti Mandatorní poplatky Pojištění Servis Pneuservis Správa vozového parku Minimalizace rizik Náklady na palivo Akontace Splátka úroku Leasingové splátky Odpisy Výnos z prodeje Zůstatková hodnota Zisk z prodeje Daň z prodeje Daňová úspora Náklady obětované příležitosti

TCO – předpoklady výpočtu Současné ceny vozidel (model je vodítkem pro současné rozhodování) Vyšší cena vozu s pohonem na CNG Podpora importérů vozidel na alternativní pohon (o 2 % vyšší sleva ) Vůz na CNG má nižší náklady na servis Vůz na CNG nejezdí jen na CNG, občas je nucen využívat benzín ( max. 10 % jízd ) Cena paliva uvažována průměr za dva roky Počítáme se statistickou odchylkou spotřeby oproti technické dokumentaci ( + 17 % ) Případ ziskové firmy – zhodnocování vlastních prostředků 10 % p.a. Úroková míra operativního leasingu 5 %, finančního leasingu 6 %

VW Passat 1.4 CNG vs. 2.0 TDI, 36 měsíců, 150 000 km Manažerská vozidla 36/105000

VW Passat 1.4 CNG vs. 2.0 TDI, 36 měsíců, 150 000 km Manažerská vozidla 36/105000

VW Passat 1.4 CNG vs. 2.0 TDI, 48 měsíců, 120 000 km Manažerská vozidla 36/105000

VW Passat 1.4 CNG vs. 2.0 TDI, 48 měsíců, 120 000 km Manažerská vozidla 36/105000

Porovnání emisí motorů Oxidy dusíku: CNG – Diesel Organické látky: CNG – Diesel (bez metanu) Oxid uhelnatý: CNG – Diesel Pevné částice: CNG – Diesel Oxid uhličitý: CNG – Diesel Metan: CNG – Diesel lepší – horší (měření z praxe nejsou k dispozici, pouze teoretický přepočet)

CNG vs. Nafta – praktické srovnání Řidší čerpací síť stanic CNG než nafty Konec zákazu parkování v podzemních garážích (dle vyhlášky technických podmínek požární ochrany staveb) Výhoda akčního rádiusu vozidla na CNG (dvě nádrže) Auto na CNG je v daném motorovém porovnání živější než dieselová varianta Vysoké oktanové číslo CNG – při úpravě motoru výrobcem vyšší výkon

Závěr Jediným ústupkem ekologii je v případě CNG je řidší síť čerpacích stanic. Alternativa CNG přináší jasnou ekonomickou i ekologickou úsporu a není v žádném případě uživatelským kompromisem v jízdních vlastnostech, bezpečnosti provozu. Na trhu jsou dostupné i modely konvenčního vzhledu bez kompromisů ve volbě výbavy přinášející oproti naftovým variantám svižnější svezení s větším dojezdem než dieselové varianty.

Arval CZ s.r.o. Na Pankráci 1683/127 140 00 Praha 4 arval@arval.cz www.arval.cz www.arvalauto.cz www.drive4life.cz