Jiří Šťastný 8.A. Anglie 1000 2000 3000 4000 5000 FrancieRusko Rakouská monarchie 2000 1000 4000 3000 2000 5000 4000 5000 1000.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Do hry Do hry Do hry Do hry Pravidla
Advertisements

START. TÉMA 1 TÉMA 2 TÉMA 4 TÉMA 3 TÉMA 6 TÉMA 5 TÉMA 8 TÉMA
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
římský císař, král český a uherský
KONEC ABSOLUTISMU VE FRANCII
Západní Evropa po třicetileté válce
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Evropa za napoleonských válek
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová
Zábavná chemie I. ..
Příbuzenské vztahy v dějinách
Miroslava Dvořáková 8. B 2013/2014
Jedinou vládnoucí ženou na českém trůně.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Evropa po třicetileté válce
Anglická revoluce Lenka Ertlová.
Parlamentarismus vs. absolutismus
Pilátová Gabriela, 8.B, školní rok 2013/2014
VLÁDA MARIE TEREZIE A JOSEFA II.
Registrační číslo projektu:
První císařovna.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Habsburkové na českém trůně
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
Test – časová pásma A B 1.Kolik časových pásem pokrývá světadíl Jižní Amerika? a) 3 b) 4 c) 5 d) 6 2.Kolik časových.
Marie Terezie
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční.
Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Společně opakujeme riskuj.
Národní obrození – úvod
Hospodářská a zahraniční politika Ludvíka XIV. Mgr. Žaneta Janečková Dějepis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Reformy Marie Terezie Valentýna Martínková.
Šlechtická republika v Polsku © H.Trešlová
Karel IV..
ABSOLUTISMUS Představitelé absolutismu. ANGLIE Jindřich VIII. Kateřina Aragonská rozvod.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 8.ročník III
ČESKÁ MĚNA ZA FEUDALISMU Dějepis Mgr. Milan Šimek.
Nová evropská velmoc-Prusko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3613_ Nová_evropská_velmoc_Prusko Autor: Mgr.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
OSVÍCENSTVÍ opakování. 1. Co je to osvícenství? 2. Na co kladou osvícenci důraz?
Historická soutěž pro 2–3 týmy
Petr I. Veliký, Kateřina II.
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
REFORMACE V EVROPĚ SVATÁ ŘÍŠE ŘÍMSKÁ NIZOZEMÍ ANGLIE FRANCIE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Modernizace společnosti
NOVOVĚK Kapitola VII. HABSBURSKÁ PODUNAJSKÁ MONARCHIE.
Válečné konflikty v Evropě v 18. století
Naše země Evropa Francie Habsburská monarchie
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
Osvícenský absolutismus
Státy v 18. st..
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
Rusko za vlády Petra Velikého a Kateřiny Veliké
Poznávačka 8. třída 1. pololetí.
Transkript prezentace:

Jiří Šťastný 8.A

Anglie FrancieRusko Rakouská monarchie

ZPĚT

A) Marie Terezie B) Alžběta I. C) Kleopatra

A) Josef II. B) Ludvík XIV. C) Petr I. veliký

A) Rurik B) Petr III. C) Petr I. veliký

A) Sámo B) Rudolf II. C) Josef II.

A) Stuartovci B) Bourbonové C) Tudorovci

A) J. B. Colbert B) George Washington C) Diderot

A) Prusko a Habsburská monarchie B) USA A Kanada C) Polsko a Švédsko

A) Voltaire B) Antonín Nývlt ze Rtyně C) Jan Viflek

A) 1775 B) 1774 C) 1780

A) Groše C) Bankocetle B) Rakouská kuna

A) 1764 B) 1774 C) 1784

A) Lomonosov B) Lavoisier C) Oleg

A) Okolí Baltského moře B) Černomoří D) Aljaška

A) Byli svobodní B) Museli platit dávky ale nepracovali na panském poli C) Bylo s nimi zacházeno jako s otroky

A) Desiré B) Pompadoure C) Marie Terezie

A) Ozim B) Pesimismus C) Merkantilismus

A) PRVNÍ ETAPA B) DRUHÁ ETAPA C) TŘETÍ ETAPA

A) jednu B) tři C) žádnou