pro řešení majetkových otázek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Novela zákona o dani z nemovitostí. 2 - novela zákona je účinná od podle původního návrhu mělo dojít ke zrušení daně z nemovitostí u zemědělských.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. listopadu 2013.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Bytové družstvo U Arény
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Rozhodovací matice.
Financování sociálních služeb
Příklady odstraňování bariér konkurenceschopnosti české ekonomiky
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. října 2013.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Majetkové narovnání Stručný přehled. Kontaktní údaje: tel.: , Jak je dnes financována naše církev? o Vlastní zdroje.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Doplňování KF v číslech aneb Několik údajů k zamyšlení Akviziční seminář Havlíčkův Brod,
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
7 Praha, 29. listopadu 2005 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE ministra obrany České republiky Karla KÜHNLA.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
3/1 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Školní rok 2006/2007 Vyučující: Ing. Simona Rosová
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Ministr práce a sociálních věcí Petr NEČAS 17. července 2008 Dopady sociálních reforem leden - květen.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
NS-LEV 21 pro český sport Jiří Šlégr http://
Ekonomická část. Informace:  účetní závěrky sestavené k – termín odevzdání do (pozdější termín – po domluvě s příslušnou účetní)
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Immovable Property Review Conference Prague, Czernin Palace, November 26 – 28, 2012 Jiří Schwarz National Economic Council, Czech Republic Economic Issues.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Účetní odpisy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE2.OA
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Jak dál s daní z nemovitostí? Odbor legislativy majetkových daní a poplatků Alena Holmes.
Finanční a rozpočtové právo Přednáška č. 11 Daň z nemovitostí.
Majetkové daně Daň z nemovitostí Silniční daň Daň dědická Daň darovací Daň z převodu nemovitostí.
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec; v současnosti omezený význam; povinnost platit vzniká na základě vlastnického či uživatelského vztahu k majetku.
Průměrné vážené náklady kapitálu
Oceňování pojištěného majetku
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
MAJETKOVÉ DANĚ (DAŇ Z NEMOVITOSTÍ) Úvod 2  Daňová soustava ČR  Přímé daně Důchodového typu (DPFO, DPPO) Majetkového typu (daň z nemovitostí,
1 Odpovědi na otázky Dočasné komise PSP ČR pro řešení majetkových otázek mezi státem a církvemi V Praze
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec;
Daň z nabytí nemovitých věcí – NV (340/2013 Sb.)
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
2. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
4. Nemovitosti (stavby, byty, nebytové prostory, pozemky a trvalé porosty), jejichž cena je plně nebo částečně hrazena ze státního rozpočtu, státního fondu.
Transkript prezentace:

pro řešení majetkových otázek Odpovědi na otázky Dočasné komise PSP ČR pro řešení majetkových otázek mezi státem a církvemi V Praze 27.11. 2008

Zadané otázky 1) Kvalifikovaný odhad výdajů státního rozpočtu, které byly vynaloženy ve prospěch církví a náboženských společností, a to za období 1948 – 1989. 2) Kvalifikovaný odhad výnosů z majetku, který byl státem po roce 1948 odejmut církvím a náboženským organizacím, a to za období 1948 – 2007. 3) Kvalifikovaný odhad hodnoty soukromých i veřejných patronátů nad kostely, obročími a jinými církevními ústavy, které přešly na stát zákonem 218/49, a to za období 1949 – 2008.

Metodický postup Všechny požadované odhady jsou učiněny v cenách roku 2007 z těchto důvodů: nutnost převést data na společnou (srovnatelnou) cenovou bázi za rok 2007 jsou poslední statisticky kompletní data ekonomické veličiny (ceny) blížící se současnosti nabízejí lepší představitelnost

Ad 1) Kvalifikovaný odhad výdajů státního rozpočtu, které byly vynaloženy ve prospěch církví a náboženských společností, a to za období 1948 – 1989. Dominantní složkou těchto výdajů (cca 95 %) jsou platy kněží1). Odhad je založen na počtu kněží ve sledovaném období a velikosti reálné mzdy (včetně povinných odvodů) v cenách roku 2007: 1) Zdroj: MK ČR

x Průměrná roční dotace na x Počet let sledovaného období 42 Průměrný roční počet kněží 3.4572) x Průměrná roční dotace na 1 kněze (v r. 2007) 292.8563) x Počet let sledovaného období 42 ________________________________________ Celkem 42,5 mld. Kč 4) 2) Počet kněží v roce 2007 v ČR byl 4.390. 3) K odhadu byla použita výše dotace vycházející z reálných veličin r. 2007. 4) To je cca 1,01 mld. Kč ročně.

Tento majetek sestával zejména z budov (v hodnotě cca 43,8 mld. Kč), Ad 2) Kvalifikovaný odhad výnosů z majetku, který byl státem po roce 1948 odejmut církvím náboženským organizacím, a to za období 1948 - 2007. Tento majetek sestával zejména z budov (v hodnotě cca 43,8 mld. Kč), zemědělské a lesní půdy a vodních ploch (v celkové hodnotě cca 91,1 mld. Kč).

Průměrný roční výnos z výše uvedeného majetku, který se stanoví jako: 5 % p.a. u budov,5) 1 % p.a. u pozemků.6) Celkový průměrný roční výnos se vynásobí délkou stanoveného období v letech.7) Z této hodnoty vychází např. Zákon č. 107 /2006 Sb. o jednostranném zvyšování nájemného z bytu a o změně Občanského zákoníku. Jde o obvyklou hodnotu ročního nájemného u zemědělské půdy v ČR. 7) 60 let.

43,8 (hodnota budov v mld. Kč) Výnosy z budov: 131,4 mld. Kč 43,8 (hodnota budov v mld. Kč) x 0,05 (roční výnosnost budov) x 60 (počet let) Výnosy z pozemků: 54,6 mld. Kč 91,1 (hodnota pozemků v mld. Kč ) x 0,01 (roční výnosnost pozemků) x 60 (počet let) Celkem: 186,0 mld. Kč (cca 3,1 mld. Kč ročně)8) 8) Tento výnos nebyl realizován, proto nebyl ani zdaněn. Pro uplatnění tohoto požadavku používáme sazbu DPPO referenčního roku 2007, tj. 24% (celková suma výnosů po zdanění činí tedy 141,4 mld. Kč).

Ad 3) Kvalifikovaný odhad hodnoty soukromých i veřejných patronátů9) nad kostely, obročími a jinými církevními ústavy, které přešly na stát zákonem 218/49, a to za období 1949 – 2008. Expertní odhad hodnoty patronovaného církevního majetku se vynásobí koeficientem stanovujícím velikost technických odpisů tohoto typu majetku a počtem let, kterých se to týká: 9) Patronátem se rozumí smluvní vztah mezi církví a patronem. Patron se zavazuje k údržbě nějakého církevního majetku (obvykle plášťů budov), na oplátku pak obvykle získává určitá práva spolurozhodovat o některých církevních záležitostech (např. o jmenování faráře jím patronovaného kostela). Hodnotu takového patronátu lze tedy aproximovat hodnotou odpisů patronovaného majetku (tj. výdaji nezbytnými na zajištění příslušné údržby).

87,8 mld. Kč (cca 1,46 mld. Kč ročně) 146,4 mld. Kč Odhad hodnoty patronovaného majetku (221,8 mld. Kč, tedy expertní odhad hodnoty církevních budov10), se vynásobí koeficientem 0,66, tedy podílem budov, ke kterým byly sjednány patronáty). x 0,01 1 % je hodnota technických odpisů tohoto typu nemovitého majetku (pro daňové účely se dnes používají u tohoto typu majetku dokonce 2 %). x 60 Počet let sledovaného období. 87,8 mld. Kč (cca 1,46 mld. Kč ročně) 10) V ČR je 7 133 kostelů, zastavěná plocha průměrného kostela je 311 m2 a výška 10 m, objem tedy 3 110 m3. Použitá cena stavebních prací je 10 000 Kč za m3.

Souhrnná bilance (z pohledu státu) Výdaje státu na církve (1948-2007)11) - 60,6 mld. Kč Nerealizované výnosy církví z: z majetku 141,4 mld. Kč patronátů 87,8 mld. Kč Saldo 168,6 mld. Kč 11) Pro porovnání nákladů a výnosů stanovujeme jeden časový interval 1948 – 2007.

II. Další souvislosti řešení majetkových otázek mezi státem a církvemi

Výdaje státu na církve za posledních 10 let (v milionech Kč, v cenách roku 2007) nominální reálné reálná změna v % kumulovaná reálná změna v % 1997 543,096 751,142  - 1998 600,818 750,656 -0,1 1999 636,350 778,696 3,7 2000 662,538 780,310 0,2 3,9 2001 731,802 823,196 5,5 9,6 2002 832,753 920,099 11,8 22,5 2003 931,750 1 028,451 36,9 2004 968,654 1 040,063 1,1 38,5 2005 1 018,370 1 073,056 3,2 42,9 2006 1 113,898 1 145,087 6,7 52,6 2007 1 285,640 12,3 71,2

Počet kněží evidovaných MKČR za posledních 10 let rok počty kněží reálná změna v % kumulovaná reálná změna v % 1997 2 898 -  1998 2 998 3,5 1999 3 298 10 13,8 2000 3 500 6,1 20,8 2001 3 480 -0,6 20,1 2002 3 651 4,9 26 2003 3 823 4,7 31,9 2004 3 940 3,1 36 2005 4 137 5 42,8 2006 4 283 47,8 2007 4 390 2,5 51,5

Odhad počtu kněží evidovaných MK ČR na příštích 60 let rok počty kněží reálná změna v % kumulovaná reálná změna v % 2007 4 390 - 2017 6 650 51,5 2027 10 075 129,5 2037 15 264 247,7 2047 23 125 426,8 2057 35 034 698,0 2067 53 077 1 109,0

Odhad výdajů státu na církve na příštích 60 let (v mil. Kč, v cenách r rok s růstem reálné mzdy bez růstu reálné mzdy 2007 1 285,640 2017 2 201,016 1 947,745 2027 3 768,139 2 950,834 2037 6 451,054 4 470,514 2047 11 044,204 6 772,829 2057 18 907,677 10 260,836 2067 32 369,943 15 545,167