To je všeobecně známý fakt, ale………….

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Trpný rod Matěj Suchánek.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Vznik Španělska.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Zámořské objevy 15. – 17. století.
POČÁTKY KAPITALISMU V ANGLII
ŠPANĚLSKÉ KRÁLOVSTVÍ.
Registrační číslo projektu:
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Veronika Šloufová VII. A 2011/2012
AUSTRÁLIE Objevování Austrálie.
Registrační číslo projektu
AMERIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zámořské objevy.
Mgr. Lenka Venclová 7. ročník
Česnek Allium sativum. Popis Jedná se o vytrvalé (vzácněji dvouleté) podzemní byliny, převážně s cibulemi různých vlastností. Někdy jsou jednoduché, jindy.
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
Vynálezy.
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Zámořské objevy.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
První objevná plavba Jamese Cooka
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Mořeplavec a kolonizátor.
Zámořské objevy Kosová Jitka. Příčiny cest Dnes – cestujeme za dobrodružstvím, zábavou či odpočinkem Dříve – ekonomické důvody: 1) nedostatek surovin.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Století velkých objevů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

To je všeobecně známý fakt, ale…………. Kolumbus objevil cestou do Indie AMERIKU ! To je všeobecně známý fakt, ale………….

Proč použil Kolumbus tu nejnebezpečnější, nejdelší a v té době naprosto nepravděpodobnou námořní trasu k dosažení svého cíle ?????? ?

Pozemní cesta do Indie byla již v té době známá HEDVÁBNÁ STEZKA

Námořní cesta do Indie kolem Afriky byla již také objevena : CESTA KOŘENÍ TAK PROČ SE KOLUMBUS VYDAL DO INDIE ZCELA JINOU NEPROBÁDANOU A NEBEZPEČNOU CESTOU ?

Turci dobyli Konstantinopol 1453 lukrativní obchodní cesta po souši byla přerušena 1453

Cestu kolem Afriky si nárokovali Portugalci pouze pro sebe (Bartolomeo Díaz) 1487 Zelený mys Mys Dobré naděje

Jediné dvě možné cesty byly přerušeny

Předpoklad úspěchu = ZEMĚ JE KULATÁ

Co motivovalo Kolumba k takovému nebezpečnému dobrodružství ???

Pár stupňů odchylka a Kolumbus by nikdy Ameriku neobjevil! Riziko = Orientace na otevřeném moři, bez dohledu pobřeží. Jak najít správnou cestu? Pár stupňů odchylka a Kolumbus by nikdy Ameriku neobjevil!

2. Riziko = Je země opravdu kulatá? A co když není?

3. Riziko – absolutní závislost na klimatických podmínkách

Další pravděpodobná rizika 4. Nedostatek potravin a pitné vody 5. Nemoci 6. Vzpoura posádka 7. Piráti 8. Strach z neznáma (mořské obludy a příšery, podivné bytosti)

Přehrát ukázku z filmu „1492 Dobytí ráje“ Od začátku po přistání na pevnině (cca. 40 min) Výstup na pevninu 1492

Otázky k ukázce z filmu Jakou motivaci měl Kolumbus k vykonání této cesty? Jaké problémy musel překonat? Jakou roli hrála v přípravě cesty katolická církev. Jak velkou moc měla církev na konci 15. století? Jaké technické objevy či vynálezy byly bezpodmínečným předpokladem k vykonání této cesty? Do jaké míry lze považovat Kolumba za renesančního člověka?

Téma k diskusi „Kolumbova historická role netkví v objevení Ameriky, nýbrž hlavně v tom, že se vydal na cestu…..“