Sociologické problémy soudobé společnosti SEMINÁŘ POŽADAVKY K ZÁPOČTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu Kvalita II Seminář projektu Kvalita II MŠMT, Praha 26. září 2008.
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie.
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Rotary Exchange Columbus, Wisconsin Columbus, Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Přibližně.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Obecná psychologie II
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Úvod do managementu 1. seminář
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Romská ženská skupina MANUSHE
Management a rozvoj obcí
Globální svět a komunikace požadavky k předmětu PhDr. Iva Petrová SMK ZS 2012/2013.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Post-modernita a globalizace
Seminární práce N_TiM/pMPH.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Specifikace cíle odborného textu. Předmětem zkoumání mohou být  Skutečnosti a jevy ve společnosti (Jak se lidé vyrovnávají se ztrátou zaměstnání? S jakými.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Nákupní chování spotřebitele
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Zápočtová práce ze SMV Základní okruhy pro zápočtovou práci ze SMV, 3.ročník bakalářského studijního oboru marketingová komunikace – zima 2014 Garant předmětu.
MPH_FMAN Finanční management Jaro 2012
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Od moderní k nové společnosti
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Odborný text a specifikace cíle práce. Odborný text jako žánr Žánr je skupinou textů vykazujících stejné znaky:  srovnatelný záměr (vědecky zkoumat,
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Marketing sportu bp 2086.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Sociologie - projekt 2. C.
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Sociologické problémy soudobé společnosti SEMINÁŘ POŽADAVKY K ZÁPOČTU PhDr. Iva Petrová LS 2013 iva.petrova.13@gmail.com

Literatura Bauman, Z.: Tekutá modernita Mladá fronta, Praha, 2002. Beck, U. Riziková společnost, Slon, Praha, 2004 Beck,U.: Co je globalizace? Centrum pro studium demokracie a kultury, Praha 2007. Fukuyama, F.: Velký rozvrat, Lidká přirozenost a rekonstrukce společenského řádu. Praha: Academia, 2006, Giddens, A. (1999) : Unikající svět. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon). Giddens, A. (2003): Důsledky modernity. II. vydání. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon Keller, J.: Tři sociální světy. Praha: Slon, 2010. Keller, J.: Nová sociální rizika, Slon, 2011 Lipovetski, G.: Paradoxní štěstí. Praha: Prostor, 2007. Lipovetsky, G.: Éra prázdnoty. Praha: Prostor, 2008. Petrusek, M.: Společnosti moderní doby, SLON, Praha, 2006 Sedláček, T.: Ekonomie dobra a zla. Praha: 65. pole, 2009.

Seminární projekt Předmět je ukončen zápočtem na základě prezentace a obhajoby seminární práce a provedení 2 výzkumných rozhovorů podle dotazníku. Téma seminární práce – prezentace volí z následujících variant: sekundární analýza aktuálního sociologického výzkumu k problematice poznání životního způsobu a vlivu marketingové komunikace na něj; identifikace nezamýšlených efektů konkrétní marketingové aktivity – sdělení, rozbor komunikace a analýza důsledků jeho vlivu. analýza vybraného sociálního problému soudobé společnosti Konkrétní výběr těchto témat bude upřesněno po dohodě s vyučujícím. Výzkumné rozhovory se 2 osobami – dotazníky budou předány ve výuce a visí na IS ve studijních materiálech pro seminář s lidmi z referenční skupiny s maturitou a výše, věk 18 A VÍCE 1 do 45 let, 1 nad 45 let, 1 muž/1 žena , SEMINÁRNÍ PROJEKT A 2 VYPLNĚNÉ DOTAZNÍKY DONÉST NA POSLEDNÍ VÝUKU! 75 % účast na seminářích

Struktura projektu a) definice a popis jevu ( předmětu výzkumu / komunikace /sociálního problému) - jaký je jeho dopad do společnosti - v čem tento problém spočívá, koho se týká, koho poškozuje, koho zvýhodňuje, kde jsou jeho zdroje, příčiny, jaká nebezpečí a rizika představuje, jaké jsou perspektivy jeho vývoje b) zdůvodnění výběru tématu (osobní motivace, společenskou aktuálnost a význam) c) vlastní kritické zhodnocení, názor na možnost řešení e) použité zdroje a prameny Seminární projekt posluchač prezentuje v rozsahu 20 minut.

Témata pro seminární projekt Porodnost a budoucnost Evropy. Je reklama dohodnutou a povolenou lží? Řeší „adopce dětí“ na dálku globální problém chudoby? Nebo vzdělání? Je kriminalita průvodním jevem globalizace? Bude Evropa v roce 2020 kulturně jednotná nebo bohatě kulturně diferencovaná? Problém bezdomovců – globální problém i v české společnosti? Je proces fúzí a vzniku stále větších hráčů na globálním trhu ku prospěchu lidstva, nebo představuje zatím netušenou hrozbu? Je skutečně McDonald´s takový nepřítel lidstva? Postavení žen v soudobém světě. Děti – ohrožený segment globálního světa? Romové, romský problém, integrace v majoritní společnosti, nebo zachování etnického specifika? Arabský svět = svět terorismu? Teenageři – kupčíci v chrámu konzumu, nebo specifická cílová skupina – národní a globální měřítko jevu. Změny v tradiční rodině v éře globalizace. Nekouká se někde Velký bratr nebo Velká sestra? Nástup digitálních technologií a svoboda člověka. Masová média a jejich role: jako studnice poznání nebo jako nástroj manipulace? Spotřeba jako projev životního stylu. Zelené značky – výhra pro spotřebitele nebo výrobce? Je vzdělání to jediné, co náš zachrání před konkurencí?