Prezentační a komunikační dovednosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Advertisements

TVORBA MULTIMEDIÁLNÍCH PREZENTACÍ
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Komunikační dovednosti
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Prezentace je forma komunikace
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Obhajoba maturitní práce
Zásady správné prezentace
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Žádost o grant.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Assessment centrum.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikace.
Práva dítěte Výchova k občanství
Vzor individuální prezentace
Název školicí prezentace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Transkript prezentace:

Prezentační a komunikační dovednosti Vyučuje: Ing. Eva Hrdličková

Učební plán a KK Úvod Význam prezentace Strukturování prezentace Prezentace s AV technikou Základní pravidla prezentování Interaktivní prezentace Obtížné situace a jejich zvládání Prezentační desatero

Pomůcky Dopsaný sešit Psací potřeby Připravené elektronické prezentace podle pokynu vyučujícího Pomocný pracovní materiál Laserové ukazovátko – dobrovolně

Hodnocení Teoretické znalosti Dopsaný sešit Aktivita v hodině Připravenost na mluvnická cvičení Kvalita e-prezentací Celkový přístup k předmětu

Význam PREZENTACE Co je to PREZENTACE? je představení určité „věci“ lidem, kteří mohou být jejími příjemci, vlastníky nebo uživateli. „Věc“ = myšlenka, návrh, nabídka, výrobek, projekt apod.

Význam PREZENTACE Co je to PREZENTACE? Příklad: Uveďte do sešitu 3 příklady vhodné podle vašeho názoru k prezentování.

Druhy prezentací MANAŽERSKÁ Cíl: Členové týmu musejí přijmout myšlenku za svou a ztotožnit se s ní OBCHODNÍ Přimět klienta k nákupu zboží nebo služby

Druhy prezentací OSOBNÍ Realizuje ji člověk s využitím různých pomůcek ELEKTRONICKÁ Volně pouštěná z počítače. MULTIMEDIÁLNÍ Zpracovaná v podobě filmu. TIŠTĚNÁ Článek nebo plakát.

CÍL PREZENTACE Co je cílem prezentace? PREZENTOVAT = PŘEDAT INFORMACE ? Příklad: Čeho chcete dosáhnout, prezentujete-li před třídou váš návrh na třídní výlet? Čeho chcete dosáhnou při prezentaci vaší maturitní práce?

CÍL PREZENTACE Co je cílem prezentace? ZÍSKÁNÍ POZITIVNÍ ZPĚTNÉ VAZBY !! Zpětná vazba? Přijetí návrhu, souhlas s prodejem, ovlivnění hlasování, získání výborné klasifikace apod.

Shrnutí Přistupujte k prezentaci jako k představení určité věci účastníkům s cílem je pro tuto věc získat ! Nepleťte si cíle a prostředky. Cílem prezentace není předat informaci, to je pouze jeden z prostředků!

Úspěšnost PREZENTACE Jaké faktory rozhodují o úspěšnosti prezentace? Příklad - DÚ: Co všechno může ovlivnit úspěšnost vaší prezentace? Co může být příčinou neúspěchu vaší prezentace?

Úspěšnost PREZENTACE Příkladová studie - průzkum Do průzkumu bylo zařazeno 30 obchodních a manažerských prezentací, které účastníci označili jako velmi úspěšné. Jak se na úspěšnosti podílely jednotlivé faktory?

Faktory úspěšnosti PREZENTACE PROSTŘEDÍ Naladění na posluchače, typ místnosti, vybavení AV technikou, teplota, klid, osvětlení apod. OSOBNOST PREZENTUJÍCÍHO První dojem, charisma. OBSAH A PŘEHLEDNOST PREZENTACE Přehlednost, logická a srozumitelná stavba (architektura) prezentace INTERAKCE S PUBLIKEM Schopnost prezentujícího vtáhnout účastníky do hry a udělat z nich spolutvůrce, reakce na obtížné otázky a námitky. FORMA A ZPŮSOB PODÁNÍ PREZENTACE Využívání neverbálních prvků (oční kontakt, mimika, gesta, postoj a pohyb, práce s hlasem, vizualizace a funkční využití AV techniky)

Faktory úspěšnosti PREZENTACE V čem vynikáte vy?

Shrnutí Nespoléhejte na fakt, že dokážete prezentaci dobře připravit po obsahové stránce! Nespoléhejte ani na své schopnosti improvizovat a vtahovat účastníky do hry! Chcete-li si být jisti úspěchem, zkompletujte celou sadu zdánlivě banálních prezentačních dovedností v celek, který bude ladit všem účastníkům!

Strukturování PREZENTACE Jak připravit zapamatovatelnou prezentaci?

Definujte CÍL a PROSTŘEDEK Př. Připravte prezentaci na téma KOUŘENÍ Co všechno do prezentace dát? POZOR PAST ! „Metoda pejska a kočičky“ Špatný postup !

Metoda „KRITÉRIA a CÍLE“ Nezačínejte otázkou CO? , ale PROČ ? Nejprve si odpovězte: Proč připravuji prezentaci? Čeho chci prezentací dosáhnout? Kdo budou účastníci? Jak se mají cítit? Co pro ně bude užitečné? Jak chci, aby posluchači reagovali? Co si mají z tréninku odnést?

Definujte si CÍL prezentace Napište 1 hlavní cíl a 2 nebo 3 podcíle POZOR! „Mnoho zajíců, myslivcova smrt !“

Jak ověřit správnost cíle? S Specifický ( konkrétní) M Měřitelný (z hlediska výsledků) A Akceptovatelný (přijatelný pro posluchače) R Realizovatelný (prezentujícím i posluchači) T Termínovaný (časové omezení prezentace) E Exciting (zajímavý, motivující pro posluchače) R Registered (zapsaný na snímku, v materiálech)

Koncepce PREZENTACE MYŠLENKOVÉ MAPY ISHIKAVA DIAGRAM Využijte jednu z metod MYŠLENKOVÉ MAPY ISHIKAVA DIAGRAM

Myšlenkové mapy je graficky uspořádaný text doplněný obrázky Co to je? je graficky uspořádaný text doplněný obrázky s vyznačením souvislostí K čemu slouží? k uspořádání myšlenek, ke sběru informací, myšlenek, k vytvoření struktury prezentace, Cvičení: Rozdělte se do skupin. Vytvořte Myšlenkovou mapu na téma Jak vytvořit dokonalou prezentaci

Důsledně rozlišujte ! Myšlenkové mapy Kritérium cíle Co musíte říct Co můžete říct Co se dá vynechat Důsledně rozlišujte !

Prezentujte UŽITKY Proč? Lidé potřebují slyšet, PROČ mají prezentaci vyslechnout. Nestačí sdělit pouze její obsah! Charakteristika vlastnosti, popis skutečnosti ( př. charakteristika SŠŽS) Výhody ukazují obecně lepší vlastnosti ve srovnání s jinou skutečností (př. srovnání SŠŽS s COP) Užitky výhody, které uspokojí potřeby konkrétního posluchače (př. proč je dobré pro vás studovat na SŠŽS)

Prezentujte UŽITKY Výhody Charakteristiky Užitky

Zeptejte se posluchačů ! PROČ na vaši prezentaci přišli? Jak najít UŽITEK? Zeptejte se posluchačů ! PROČ na vaši prezentaci přišli? Obecně posluchač slyší na: ušetření času nebo peněz zjednodušení práce vyhnutí se problému nebo chybě zvýšení prestiže, získání pozice zlepšení zdraví, prevence apod.

Strukturování PREZENTACE Úvod Představit strukturu prezentace Vytyčit hlavní body, o kterých se bude mluvit

Jak připravit úvodní část? Rozhodují první 3 minuty P - O- P pozdrav-oslovení-představení získat autoritu jasně vysvětlit cíl prezentace a její přínos, objasnit strukturu a postup stanovit pravidla, která si necháte odsouhlasit vykání/tykání, vypnutí telefonů, dotazy, časový rozvrh, přestávky, materiály apod. vytvořit správný vztah s publikem- Icebreak prolomení ledu, úvodní bombička

Úvodní bombička – není povinná Jednoduchý vtip, příhoda, příměr, hádanka… Odpovězte si: ano ne Upoutá pozornost? 1b 0b Je to vtipné? 2b 0b Vztahuje se k prezentaci? 2b 0b Nedotkne se někoho osobně? 0b 2b Zapamatují si to? 2b 0b Je v tom podobenství, příměr? 1b 0b

Úvodní bombička Máš-li alespoň 10 bodů, jdi do toho !!! Odpovězte si: ano ne Je v tom „jasná zpráva“? 2b 0b Není to otřepený vtip? 0b 1b Vztahuje se k prezentaci? 2b 0b Budou si o tom vyprávět i za týden? 2b 0b Máš-li alespoň 10 bodů, jdi do toho !!!

Hlavní část Vytyčte si trasu prezentace Vyberte si správné strukturotvorné schéma !!!

Strukturotvorná schémata Schéma problém – řešení pro prezentaci návrhu projektu, postupu … stručně se popíše podstata a příčiny problému a potom se pokračuje návrhy možných řešení je výhodné navrhnout několik alternativ a posluchače necháme vybrat Schéma minulost – budoucnost pro prezentaci vize, která má přesah do budoucnosti logika výkladu: „ tak takhle to bylo v minulosti, takto to děláme dnes a do budoucna počítáme s tím, že…“

Strukturotvorná schémata Schéma obecné – konkrétní klasický přístup postupuje se od celku k částem, od systému k detailu, od obecného ke specifikům Chronologické schéma pro prezentaci dat, které se mění v čase logika výkladu: prezentace výsledků prodejů za poslední léta (prezentace na časové ose) Schéma pořadí podle důležitosti využije se, když neexistuje jiná logika postupu (např. prezentace se skládá z několika nesouvisejících částí)

Strukturotvorná schémata Schéma téma/cíl -D1-D2- tvrzení uvede se, co je smyslem vystoupení D1 – emotivně podbarvený důkaz (příhoda ze života) D2 – racionální důkaz (data, fakta) zakončí se tvrzením

Jak připravit hlavní část? vyberte schéma pro strukturu vytvořte si „složky a do nich ukládejte informace“ dosaďte do struktury jednotlivé bloky využívejte názorné příklady, vizualizujte… jasně oddělujte jednotlivé části ověřujte porozumění rekapitulujte po jednotlivých blocích

Vytyčte si trasu prezentace Závěrečné doporučení a rekapitulace

Závěrečné doporučení FORMULUJTE JASNÉ ZÁVĚRY Nejčastější chyba: V závěru NENÍ jasné, co od nás prezentující vlastně očekává FORMULUJTE JASNÉ ZÁVĚRY

Pyramida závěrečného doporučení Jedna základní myšlenka, jedna věta – zapište ji Základní myšlenka je podporována 2 – 3 dalšími kameny – zapište je S využitím dat vyvozujte závěry – zapište ji Uvádějte jen nezbytné, nechejte si rezervu pro šťouraly

Jak připravit závěr? rekapitulace celé prezentace čistící otázka (Je ještě něco důležité k tomu, abyste mohli zvážit, posoudit, rozhodnout…) ověřit, zda prezentace splnila očekávání účastníků kontakt na prezentujícího

Jak připravit závěr? motivace a výzva k akci ukažte další cestu (Ukázali jsme si, kde lze peníze ušetřit a získané využít na….. Jsem přesvědčen, že vám to pomůže k …, Závěrem přeji …) ukažte další cestu (Jsem rád, že jste se rozhodli pro …. dalším krokem bude…) závěrečná bombička (Odlehčení na závěr) poděkování a pozdrav

Scénář prezentace Kontrolujte: čas interakci s divákem rekapitulace střídání metod zastoupení všech částí prezentace