Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Kružnice opsaná trojúhelníku
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Povrch kvádru a krychle
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Thaletova věta 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzájemné polohy 8. ročník
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
THALETOVA VĚTA.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Zapiš čísla: 2 tisíce0 stovek2 desítky4 jednotky 0 tisíců0 stovek5 desítek8 jednotek 7 tisíců7 stovek0 desítek1 jednotka 3 tisíce9 stovek6 desítek3 jednotky.
Obsahy útvarů a čtvercová síť
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
III. část – Vzájemná poloha přímky
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
TÉMA: Osová souměrnost
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kružnice III. třída.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
III. část – Vzájemná poloha přímky
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Je to množina všech bodů, které mají od středu S stejnou vzdálenost. Kružnice Je to množina všech bodů, které mají od středu S stejnou vzdálenost. k S

Spoj 3 libovolné body na kružnici se středem kružnice S. Dostaneš 3 úsečky SA, SB, SC. A C Co platí pro délky úseček SA, SB, SC? S |SA| = |SB| = |SC| B Všechny tři úsečky mají stejnou délku. Můžeš je označit písmenem r.

poloměr r – úsečka, jejímž krajním bodem je střed kružnice a druhým krajním bodem je kterýkoliv bod na kružnici r – první písmeno řeckého slova radius zápis: k(S, r = 5 cm) čteme: kružnice k se středem S a poloměrem 5 cm ! Nezapomeň: rýsuješ-li kružnici, vyznač si nejdříve její střed!

Sestroj kružnici k (S, r = 5 cm) Náčrt: k k S S

Je dána kružnice k a body A, B, C, D, E, F. S D C B Které body leží na kružnici k? B, C, E Které body neleží na kružnici k? A, D, F

Sestroj kružnici k (S, r = 2 cm) Sestroj kružnici k (S, r = 2 cm). Narýsuj tři různé úsečky tak, aby procházeli středem kružnice k a aby jejich oba krajní body ležely na kružnici k. ! Nezapomeň: Nejdříve vyznač střed kružnice! E k D S B A C F Porovnej délky úseček AB, CD, EF. |AB|=|CD|=|EF|

průměr Úsečka, která prochází středem kružnice a její oba krajní body leží na kružnici. d = průměr d – první písmeno řeckého slova diametros Porovnej délku průměru(d) a poloměru(r) kružnice. Co zjistíš? ? Průměr kružnice je ____krát menší – větší než poloměr této kružnice dva ! Platí 2. r = d

procvičuj Sestroj kružnici k (S, r = 2 cm) l (S, r = 4 cm) m (S, r = 6 cm) Zapiš průměry všech kružnic. Sestroj kružnici k (S, r = 50 mm). Zvol v ní průměr AB. Sestroj průměr kružnice CD tak, aby byl kolmý k průměru AB.

Kaslová, M., Jarošová, J., Nechanická R. Matematika 4 Praha : SPN, 1999. ISBN 80-7235-097-8 Blažková R. a kolektiv Matematika pro 4. ročník ZŠ 2. díl Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-96-4 Justová J. Pracovní sešit k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 2005. ISBN 80-7245-070-0