PRÁCE S EMOCEMI Mgr. Lucie Turská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

INTEGRACE KBT S JINÝMI PSYCHOTERAPEUTICKÝMI SMĚRY
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Rehabilitace u CMP Zdeňka Dvořáková.
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Kontext a modely integrace v psychoterapii S. Dudová, M
MRTVICE JAKO NEZVANÝ HOST
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Jednotlivé typy skupin v TK Příklad TK Němčice. Skupinová práce v TK Individuální práce versus skupinová práce.
a jeho využití u klientů po CMP
Pozornost - koncentrace pozornosti
PSYCHICKÉ JEVY.
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
ARTEFILETICKÁ FACILITACE A INTERVENCE RIZIKOVÝCH JEDINCŮ NA 2. STUPNÍCH ZÁKLADNÍCH ŠKOL Leona Běhounková 2007.
Definice motivace Teorie motivace Stimulace
Humanistická psychoterapie Carl R
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Interrupce jako trauma
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Sebepoznání klientů KBT v porovnání s dalšími terapeutickými směry Mgr. David Kuneš Psychologický ústav FF MU v Brně.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Domácí násilí v praktické rovině
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
Péče o osoby s afázií.
Ekosystémová perspektiva. Přístup orientovaný na úkoly.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Dlouhodobý výcvik v integrativní psychoterapii Co nás čeká?
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
osob s mentálním postižením
(Presenium) Jiří Vítovec
Muzikoterapie.
1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.
Psychologické aspekty zdraví
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
HORIZONT ZLÍN Workshop
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Charakteristiky vybraných nemocí
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie v obezitologii
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Péče o osoby s afázií.
Panická porucha.
Témata kognitivní psychologie
Základní rámec, DEFINICE, cíle, principy, oblasti působení
Transkript prezentace:

PRÁCE S EMOCEMI Mgr. Lucie Turská

Emoce V psychoterapii mají 2 hlavní uplatnění: 1. emoce spojené s motivací 2. distres a emocionální bolest u poruch = adaptivní systém hodnocení prostředí a vnitřního světa člověka. Problémem ve fungování může být jeho ignorováním nebo nesprávným fungováním.

Výzkum vs. praxe Ohman & Ruck, 2007 Quirk, 2007 Grawe

Psychoterapie a práce s emocemi Přístup humanistický Přístup psychodynamický Přístup kognitivně-behaviorální

1. Terapie zaměřená na emoce Párová a individuální terapie 2 fáze: PŘIBLÍŽENÍ SE EMOCÍM Uvědomění si emoce → dovolení si je prožít → pojmenování jednotl. aspektů → emoce primární? POUŽITÍ A PŘEMĚNA EMOCÍ Techniky: dvě židle prázdná židle

Terapie zaměřená na emoce II. Důležité rozlišování emocí na primární, sekundární a instrumentální Emoce adaptivní vs. Neadaptivní

2. Zrychlená prožitkově dynamická psychoterapie Diana Foshaová Zpřístupnění klíčových emocí, kt jsou kvůli OM nedostupné, neboli překonat psychopatologii zpřístupněním emočního prožívání klienta v dyadickém vztahu s terapeutem, kt poskytuje optimální připoutání Zaměřuje se na 5 aspektů: PROŽÍVÁNÍ → REGULACE → REFLEXE → TĚLESNO → PROMĚNA

Terapie prožitkově dynamická II. Techniky: Vztahové, Restrukturující, Prožitkově-afektivní, Reflektivně-integrující Cílem je: poskytnutí protipólu osamělosti, minimalizace dopadu obran, obnova klíčových emocí,

3. Terapie regulace emocí pro GAD Mennin: velké zaměření na kognitivní kontrolu, deficity v emoc. regulaci, nedostatky v uvědomování si emocí, jejich akceptaci, sdělování a regulaci Vyhýbáním se bolestných emocí způsobuje jejich přetrvávání a neschopnost zpracování situace

Terapie regulace emocí II. Zaměřuje se na poznání, akceptaci a využívání emocí 4 fáze: 1. psychoedukace, sebemonitorování 2. identifikace vyhýbajících se a defenzivních reakcí, zvyšování uvědomování si emocí a regulace 3. emocionální expozice 4. ukončení, prevence relapsů a cíle

DĚKUJI ZA POZORNOST!