Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co přinese implementace směrnice o službách?. Co to je implementace? • směrnice – jeden z typů evropských aktů • rámcový nástroj – směrnice stanoví jen.
Advertisements

Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Revize Nového přístupu
4. železniční balíček 1.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
- Praha Prezentace na téma Úloha národního dozorového úřadu (NSA) workshop SES (MD/OCL, pondělí )
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Příprava nové dopravní politiky ČR
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Projekty EOC v ČR v období
Facility management ČSN EN
Útvar strategie a manažerské podpory Regulační rámec ŘLP ČR, s.p. Výkonnostní plánování pro druhé referenční období (2015 – 2019) Setkání s leteckými dopravci,
Předpokládaný vývoj české elektroenergetiky Pozice ERÚ seminář VSE 28. května 2007 – Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
OMC Pracovní expertní skupina
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Public Private Partnership – PPP 2004 Možnosti získání příspěvků z fondů EU při realizaci PPP projektů v ČR  Ing. Olga Pokorná (Ministerstvo dopravy ČR)
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Poskytování služeb na vnitřním trhu EU. Obsah I.Směrnice o službách na vnitřním trhu. II.Způsob implementace v ČR. III.Přínosy zákona o volném pohybu.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
S€PA – platební služby pro €vropany Česká národní banka Praha, 21. září 2010 Ing. Tomáš Hládek, ředitel sekce peněžní a platebního styku Česká národní.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Certifikace součást procesu ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Tereza Hudcová.
Společná obchodní politika EU
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Útvar strategie a manažerské podporyIng. Lukáš Řezníček Informace o Programu SESAR XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI.
Informace o zapojení ŘLP ČR, s. p. do programu SESAR
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
Předávání údajů o cestujících leteckými dopravci Policii České republiky projekt spolufinancovaný z ročního programu 2010 Fond pro vnější hranice.
GDPR General Data Protection Regulation
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Koncepce Free Route ve FIR Praha
Transkript prezentace:

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Jednotné evropské nebe Single European Sky

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Historie SES 80. léta - První velká reorganizace vzdušného prostoru v USA rok 1999 - komisařka pro dopravu a energii paní de Palacio iniciovala zahájení projektu SES Prosinec 1999 - EK začala připravovat projekt za podpory High Level Group Leden až Prosinec 2000 – HLG definuje hlavní zásady a pravidla projektu Konec 2001 – Evropská komise prezentuje čtyři návrhy Nařízení EP a Rady, které definují základní požadavky na SES Prosinec 2003 – EP a Rada společně schvaluje čtyři základní Nařízení o SES 20.4. 2004 – vstoupila Nařízení v platnost

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví 2004 – EK/Generální ředitelství TREN zahájila aktivity k naplňování požadavků čtyř základních Nařízení SES Ustavení Single Sky Commitee Ustavení Industry Consultation Body Zahájení prací na prováděcích směrnicích (Implementation Rules) ke čtyřem základním nařízením SES Vydávání mandátů na zpracování dokumentů agentuře Eurocontrol

Single Sky Commitee Složení (dva zástupci z ČS EU + CH, NO, IS) Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Single Sky Commitee Složení (dva zástupci z ČS EU + CH, NO, IS) Předsedá EK Funkce SSC Poskytuje EK názor na návrhy IR (nařízení/směrnice) Názor na návrhy mandátů pro Eurocontrol Podílí se na koncepci řizení projektu SESAME V budoucnu bude řešit problémy spojené s FAB

Industry Consultation Body Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Industry Consultation Body Poskytuje EK rady od všech zainteresovaných organizaci Členství : - 4 ATSP-CANSO - 4 výrobní průmysl - 2 letiště (ACI) - 5 profesní organizace (ECA, IFALPA) - 8 uživatelé vzdušného prostoru (IATA, AEA, IACA, ERA,ELFAA, EBAA, IAOPA) - 2 CNS poskytovatelé služeb - METEO služby Současný předmět zájmu SESAME a interoperabilita

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Cíle projektu SES Zajistit dostatečnou kapacitu pro objem provozu předpokládaného v roce 2020+ (civilního a vojenského) Zachovat nebo zvýšit úroveň bezpečnosti Zajistit plynulý tok leteckého provozu bez zpoždění Zajistit využívání optimálních trajektorií letu z hlediska nákladů Zajistit, aby ceny poskytovaných služeb byly přijatelné pro uživatele vzdušného prostoru

Vzdušný prostor SES Vertikálně - použitelný vzdušný prostor nad FL 285 Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Vzdušný prostor SES Vertikálně - použitelný vzdušný prostor nad FL 285 Od roku 2006 rozšíření pod FL 285 Horizontálně – členské státy EU, Švýcarsko, Norsko, Island a nečlenské státy (východní evropa, severní afrika)

Hlavní principy k dosažení cílů Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Hlavní principy k dosažení cílů Snížit fragmentaci Zavést nové technologie (SESAME) Vybudovat spolupráci mezi EK a agenturou Eurocontrol Snížit fragmentaci Vzdušného prostoru mezi státy Civilní a vojenské poskytovatele a uživatele služeb Systémů

Realizace projektu Legislativa (prováděcí směrnice) Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Realizace projektu Legislativa (prováděcí směrnice) Vytvoření Evropské horní informační oblasti – EUIR Funkční bloky vzdušného prostoru – FAB Pružné využívání vzdušného prostoru – FUA Národní dozorové úřady – NSA (nezávislost) Certifikace poskytovatelů služeb Licencování řídících letového provozu (bezpečnost, volný pohyb) Interoperabilita (součinnost stanovišť a systémů) SESAME (nové technologie řízení provozu, navigace, komunikace, přehledu a řízení toku)

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Legislativa Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Nařízení EP a Rady č. 550/2004 – Poskytování služeb (Service Provision) Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Nařízení EP a Rady č. 552/2004 – Interoperabilita (Interoperability Reg.) IR připravované na základě přímých požadavků základních nařízení - Evropská směrnice o licencování řídících letového provozu - Společné požadavky na poskytovatele služeb (Common Requirements)

Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Důležitá ustanovení: Zakládá harmonizovaný regulační rámec pro realizaci projektu SES podle Nařízení č. 550, 551 a 552/2004. (čl. 3) Vytvoření národních dozorových úřadů – NSA, nezávislých na poskytovatelích služeb (čl. 4) Ustavení a funkce Single Sky Commitee (čl. 5) Ustavení a funkce Industry Consultation Body (čl. 6) Možnost rozšíření SES do třetích zemí (čl. 7) Mandáty pro Eurocontrol na vytváření Prováděcích směrnic – IR (čl. 8) EK bude monitorovat implementaci požadavků SES na základě ročních zpráv poskytovaných ČS

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Legislativa Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Nařízení EP a Rady č. 550/2004 – Poskytování služeb (Service Provision) Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Nařízení EP a Rady č. 552/2004 – Interoperabilita (Interoperability Reg.) IR připravované na základě přímých požadavků základních nařízení - Evropská směrnice o licencování řídících letového provozu - Společné požadavky na poskytovatele služeb (Common Requirements)

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Nařízení EP a Rady č. 550/2004 – Poskytování služeb (Service Provision) Důležitá ustanovení: Úlohy NSA (čl. 2) Implementace předpisů Eurocontrol řady ESARR (čl. 4) Povinnost EK předložit EP a Radě návrh způsobu licencování řídících letového provozu (čl. 5) Povinnost stanovit společné požadavky na poskytovatele služeb – Common Requirements (čl. 6) Povinnost certifikovat poskytovatele služeb (čl. 7) Povinnost států pověřovat organizace poskytováním služeb (čl. 8) Povinnost upravit dohodou vztahy mezi vojenskými a civilními leteckými úřady (čl. 11) Povinnost poskytovatelů služeb zveřejňovat svoje účetnictví vedené podle pravidel EU IAS a umožnit nezávislé audity (čl. 12) Pravidla stanovení poplatků za služby a kontroly ze strany EK (čl. 14, 15 a 16)

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Legislativa Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Nařízení EP a Rady č. 550/2004 – Poskytování služeb (Service Provision) Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Nařízení EP a Rady č. 552/2004 – Interoperabilita (Interoperability Reg.) IR připravované na základě přímých požadavků základních nařízení - Evropská směrnice o licencování řídících letového provozu - Společné požadavky na poskytovatele služeb (Common Requirements)

Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Důležitá ustanovení: Rozdělení vzdušného prostoru na horní a spodní hladinou FL 285 (čl. 2) Vytvoření Evropské horní informační oblasti EUIR (čl. 3) Zavedení zjednodušené klasifikace vzdušného prostoru podle pravidel Eurocontrol (čl. 4) Provedení reorganizace horního vzdušného prostoru (FAB, optimalizace tratí a sektorů) (čl. 5 a 6) Pružné využívání vzdušného prostoru - FUA (čl. 7)

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Legislativa Nařízení EP a Rady č. 549/2004 – Rámcové nařízení (Frame Regulation) Nařízení EP a Rady č. 550/2004 – Poskytování služeb (Service Provision) Nařízení EP a Rady č. 551/2004 – Vzdušný prostor (The Airspace Reg.) Nařízení EP a Rady č. 552/2004 – Interoperabilita (Interoperability Reg.) IR připravované na základě přímých požadavků základních nařízení - Evropská směrnice o licencování řídících letového provozu - Společné požadavky na poskytovatele služeb (Common Requirements)

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Nařízení EP a Rady č. 552/2004 – Interoperabilita (Interoperability Reg.) Důležitá ustanovení: Požadavky na ATM systémy – specifikace EU (čl. 2,3 a 4) Zavedení deklarace EK o plnění požadavků EU a způsobilosti komponentů ATM systémů (čl. 5) Povinnost poskytovatelů služeb verifikovat způsobilost systémů a dokládat ji NSA (čl. 6) Povinosti NSA dozorovat průběžně způsobilost komponentů a systémů (čl. 7) Povinost států ohlašovat EK a členským státům organizace pověřené verifikací způsobilosti komponentů a systémů ATM (čl. 8)

Legislativa IR připravované na základě mandátu EK pro Eurocontrol Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Legislativa IR připravované na základě mandátu EK pro Eurocontrol - Pružné využívání vzdušného prostoru – FUA - Klasifikace vzdušného prostoru a lety VFR nad FL 195 - Společná pravidla stanovení poplatků za služby (Common Charging Scheme) - FAB – zpráva Eurocontrolu Interoperabilita: - Aeronautical Data Integrity - Data Link Services - Air-Ground Voice Channel Spacing - Coordination and Transfer - Initial Flight Plan - Flight Message Transfer Protocol

Funkční bloky vzdušného prostoru - FAB Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Funkční bloky vzdušného prostoru - FAB Vytváří se v souladu s čl. 5 Nařízení č. 551/2004 na základě dohody mezi členskými státy Základní předpoklady pro vytváření FAB jsou: Pozitivní analýza bezpečnosti – Safety Case Optimální využití vzdušného prostoru s ohledem na tok letového provozu Musí být zdůvodněno celkovou přidanou hodnotou, zahrnující optimální využití technických a lidských zdrojů na základě CBA Připravované FAB CEATS Skandinávské státy Velká Británie a Irská Republika Státy jihovýchodní Evropy (Rumunsko, Bulharsko, Albánie, státy bývalé Jugoslávie), pozorovatelé (Řecko, Itálie)

SESAME Program modernizace ATC infrastruktury Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví SESAME Program modernizace ATC infrastruktury Synchronizovat implementaci nových zařízení v EU mezi palubními zařízeními a pozemní technologií Iniciován výrobci zařízení pro ATM sektor Definiční fáze: EK pověřila realizací Eurocontrol (uzavírá kontrakty s organizacemi na dílčí úkoly) Ukončení 2007 Financována z fondu EK a Eurocontrol (200 lidí, 60 mil. EUR) Výstupem bude ATM Master Plan pro 20. léta, který definuje cíle a vize vývoje infrastruktury řízení letového provozu v Evropě Implementační fáze: Vývoj, výroba a instalace pozemních a palubních zařízení Vývoj a implementace nových technologií poskytování služeb Časový horizont ukončení implementační fáze rok 2020 +

DĚKUJI ZA POZORNOST

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví Jednotné evropské nebe Single European Sky