IDS Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
4. železniční balíček 1.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
1KÚKK, ORR Krajský úřad Karlovarského kraje odbor regionálního rozvoje Ing. Milan Zukal Pracovní skupina Dostupnost a infrastruktura.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Příprava nové dopravní politiky ČR
Jak dál? DOPRAVNÍ PROBLÉMY PRAHY 8jinak
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
RIS JMK III Radim Kocourek Jihomoravské inovační centrum , Regionální inovační fórum, Praha.
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Integrace technických parametrů EOC v IDS
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Přístupnost IDS pro OOSPO
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Regionální integrovaná doprava
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
Transkript prezentace:

IDS Středočeského kraje Ing. Martin Trpišovský 20. 05. 2013

Struktura příspěvku Středočeský kraj Současný stav a vývoj Požadavky na středočeský IDS

1. Středočeský kraj NUTS 3 1 273 094 obyvatel 11 015 km2 http://www.czso.cz/xs/redakce.nsf/bce41ad0daa3aad1c1256c6e00499152/9c770ffe55f010cfc1256f1c005b3fbd/$FILE/13-210108m002.jpg http://www.kr-stredocesky.cz/NR/rdonlyres/B58A1C9E-5460-4FCB-96E5-62C08B1A9483/0/znak2.jpg Přestože kraj je územně celistvý, uprostřed území je díra pro Prahu.

Výdaje na DO

Podíl na HDP

Podíl na1 obyv.

Plán dopravní obslužnost Výhled rozsahu objednávky 2012-2016/2017+ na jednotlivých tratích Výhled veřejné linkové dopravy 2012-2016/2017+ v jednotlivých okresech Popsán nestandardní stav PID/SID a potřeba jednotného IDS

2. Současný stav VLAD, VDD, přívozy

Vývoj integrace 1/2 PID 1991 – 2007 / 2009 SID 2005 – 2009 / 2010 2009/2010 žákovské jízdné 2011 razantní omezení VLAD 2011 výpovědi dopravcům Publikace 15 let ROPIDu - http://www.ropid.cz/download.php?s=1&idg=78&i=1&id=1135&file=%2Fdata%2FGalleries%2F70%2F78%2Fd1135_1_15_let_Ropidu.pdf&Lang=cs http://www.kr-stredocesky.cz/NR/rdonlyres/81ECFD96-EFDA-4789-8F9F-916124EB26C3/0/sid_schema_new2abcdef.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Hostivice,_Pr%C5%AFmyslov%C3%A1,_zast%C3%A1vka.jpg/150px-Hostivice,_Pr%C5%AFmyslov%C3%A1,_zast%C3%A1vka.jpg 2009 už jen optimalizace Průhonicko – Jesenicko atd. Možná optimální, ale v Praze dynamický vývoj neustále posouvá někam dál Jak těžké se vyznat – linky značené nejsou v IDS

Vývoj integrace 2/2 5/2012 zatčení hejtmana MUDr. Davida Ratha zrušení výpovědí dopravcům opuštění koncepce dvou IDS obnova vztahů s PID 10. 06. 2012 Rozšíření PID do Středočeského kraje Už vytlačilo SID

Integrace 10. 06. 2012 Od roku 2007 poprvé významnější rozvoj PID ve Středočeském kraji Kutná Hora – ŠpKH (13), TOP 09 (2) / 27 Milovice – starosta ODS (2), široká koalice / 15 Poděbrady – PF (7), VpP (6), TOP 09 (3) / 27 Uhlířské Janovice – N 2010 (5), ODS (4) / 15 PF – Poděbradské fórum, VpP – Volba pro Poděbrady,

Vývoj po červnu 2012 Deklarována vůle k další integraci do PID Mělnicko, Praha - Mělník Ustanovena pracovní skupina k analýze dopadů přechodu na PID možné zrušení SID 9/2012 vznik přípravného výboru „Metropolitní integrované dopravy“ odložen 10/2012 volby do zastupitelstva kraje 12/2012 jednání kraje s ROPIDem Robin Povšík Ing. Miloš Petera - statutární zástupce hejtmana a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Do ledna měly být výsledky, ale je květen, a pořád nic…

3. Požadavky na středočeský IDS Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Systém k zajištění přepravy cestujících v obou krajích Integrace veškeré VHD v regionu Společná rozhodovací pravomoc obou krajů, příp. dalších subjektů Otázka dálkové do Prahy „Základním účelem je zabezpečování zájmů a potřeb hlavního města Prahy při vytváření, organizování a kontrole funkce systému hromadné přepravy osob v Praze a v jejím spádovém území.“ Zřizovací listina ROPID, čl. II

Systémy v okolí evropských hlavních měst Syndicat des transports d'Île-de-France (Svaz dopravy v Île-de-France) - zástupci regionu a departementů Helsingin seudun liikenne – Helsinská regionální dopravní autorita – zástupci Helsinek a municipalit Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg The Consorcio Regional de Transportes de Madrid – španělská vláda, město Madrid, zastupitelé municipalit  Příklady v okolí velkých, hlavních měst – NUTS 3

Brusel - STIB Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles 19 communes v oblasti Bruselu 11 communes v okolních oblastech Oblast 241.5 km² 1 100 000 obyvatel Pouze zástupci regionu hlavního města Brusel Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel

Požadavky na středočeský IDS Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

Politický koncensus - společná dopravní politika Ochota ke spolupráci Praha – Středočeský kraj 1 cíl – kvalitní VHD Spolupráce k jeho dosažení Stejný přístup k rozvoji VHD Obdobné priority Dosažení stanovených cílů bez ohledu na politickou příslušnost a délku volebního cyklu

Požadavky na středočeský IDS Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

Páteřní síť - železnice Páteřní kolejové doprava v místech, kde splňuje kvalitativní požadavky Radiální tratě do Prahy Tangenciální tratě po území regionu Svoz autobusy na vlaky Tvorba P&R Nyní živelný vznik neoficiálních P&R (Řevnice, Kladno, Hněvice,…) Není v SID

2002 / 2004 Memorandum o železnici Memorandum o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a rozvoji železniční infrastruktury v pražském metropolitním regionu a spolupráci při rozvíjení integrovaného dopravního systému pro oblast Středočeského kraje a kraje Hlavní město Praha 30. 10. 2002 Petr Bendl, Igor Němec, Pavel Stoulil (MDČR), Dalibor Zelený 15. 07. 2004 Petr Bendl, Pavel Bém, Milan Šimonovský, Petr Kousal, Jan Komárek Deklaratorní – část splněna Není v SID

Požadavky na středočeský IDS Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

Rozhraní tarifní integrace Pásma kolem Prahy vhodná pouze pro oblast se silnou dojížďkou do Prahy Pražský metropolitní region Dále od Prahy nutnost řešit tangenciální vztahy a spádovost velkých sídel Hampl, M. (2005): Geografická organizace společnosti v České republice: Transformační procesy a jejich obecný kontext, PřF UK, Praha, 148 s.

Závěr Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní Vůle - Systém opravdu přínosný pro občany regionu Vize systému splňujícího uvedené požadavky Detaily technického řešení, ekonomiky provozu, přepravních podmínek lze dořešit po splnění uvedených požadavků

Prostor pro případné dotazy Ing. Martin Trpišovský Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky Studentská 95, 532 10 Pardubice, Česká republika tel.: +420 466 036 383 e-mail: martin.trpisovsky@student.upce.cz „Příspěvek vznikl v souvislosti s řešením vědeckovýzkumného projektu Univerzity Pardubice č. 51030/20/SG530001. Autor děkuje za poskytnutou podporu“. Děkuji za pozornost!