Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Brno – únor 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Hodnocení pracovního výkonu
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jarmila Mravcová Cesta časem k Úřadu 21. století Národní konference kvality ve veřejné správě Brno 19. – 21. únor 2013.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Firemní kultura - změna motivační strategie
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Podniková ekonomika Personální činnost.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Systém hodnocení v ČSOB
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
9. Národní konference kvality ve veřejné správě Jak uřídit strategii? Ing. Karel Macků.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Národní síť Zdravých měst ČR Univerzita Karlova CIEM, expertní tým
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Assessment centrum.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Hlavní manažér SP Kvalita I
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Brno – únor 2013 Řízení lidských zdrojů a zákaznická orientace Městského úřadu  Žďár nad Sázavou Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Brno – únor 2013

Proč veřejná správa potřebuje nezávislou zpětnou vazbu? Dlouhodobě negativní mediální obraz úředníků a úřadů Výsledkem je demotivace a rezignace – „jakékoliv změny jsou zbytečné, nikdo je stejně neocení…“ Na druhou stranu potřebujeme vědět - jaký má naše práce smysl a jak si jí cení ostatní Když něco nevíš, tak se jednoduše zeptej? Ale koho? A jak?

Šetřením Mystery klient a další způsoby získávání zpětné vazby Mystery klient = externí ověření přístupu zaměstnanců ke klientům E-maily, telefony, osobní návštěvy. Realizujeme od roku 2009 Celkem 161 osobních mystery šetření, 199 telefonických kontaktů, 204 e-mailových kontaktů a 775 dotazování skutečných klientů odcházejících z budovy úřadu Dodavatel provádí také cílené pozorování – uživatelská přívětivost budov a prostředí Tyto aktivity financujeme prostřednictvím projektů ESF ČR OP LZZ Dále realizujeme průzkumy názorů zastupitelů (dotazníky a standardizované rozhovory – 1x ročně) průzkumy názorů zaměstnanců (1 x 2 roky) a interních klientů (1 x ročně)

Co nám to přineslo a v čem je těžké se k tomu odhodlat? Nejtěžší je začít, překonat strach z výsledků, které přece nemohou být příliš odlišné od mediálních hodnocení Největším překvapením pak jsou skutečná hodnocení od našich klientů i zastupitelů a především to, jak se liší od obecně přijímaných hodnocení Největší přínos, pak vidím v nárůstu zdravého sebevědomí a motivaci zaměstnanců měnit věci okolo sebe včetně přístupu ke klientům

Jak vypadají výstupy z šetření MC Výsledky MC dle kategorií Výsledky MC dle org.útvarů

Ukázka výstupu z průzkumu názorů zaměstnanců

Výstupy z šetření spokojenosti interních klientů Vytvoření tzv. I+E týmu ze zaměstnanců různých org.útvarů jako interní platformy pro hledání řešení problémů „odspodu a zevnitř“. Reakce na výsledky šetření – rozbor s následným sdělením opatření ke zlepšení – závazek vůči kolegům.

Ukázka – šetření spokojenosti zastupitelů Hodnocení dle kategorií- rychlost, odbornost, vstřícnost, předkládané materiály a pověst Hodnocení kvality předkládaných materiálů dle org.útvarů Mediální obraz působí nejenom venku!!!

Ukázka výstupu z šetření klientů opouštějících úřad Hodnocení dle kategorií v 2,pol.2012 (462 respondentů) Výsledky za všechna šetření v porovnání s dalšími úřady (775 respondentů)

Mít výsledky je jen začátek, důležitější je s nimi pracovat Zásady Standardů zákaznické orientace – obsah a jak je úspěšně zavést v organizaci Co Standardy například upravují? Obecné přístupy související s prozákaznickou kulturou úřadu – zdravení na chodbách, zájem o „bloudící“ klienty, pravidla komunikace apod. Každoroční audit prostředí a sběr námětů od zaměstnanců Popis očekávaného jednání v úvodu kontaktu s klienty, vstřícnost, zájem, ukončení kontaktu s klientem Totéž pro telefonické a e-mailové kontakty a písemný styk Identifikaci zaměstnanců Přepojování telefonů v době nepřítomnosti Formální stránky e-mailů a odpověď v době nepřítomnosti Očekávanou dobu odpovědi na e-maily a další. Důležité je, že Standardy si vytvářejí zaměstnanci sami v týmu pro zákaznickou orientaci (I+E tým) pod vedením externích facilitátorů. Dodržování Standardů je ověřováno šetřením Mystery Client.

Zpětná vazba, komunikace a zapojování zaměstnanců Nástroje, které využíváme: Sběr námětů zaměstnanců k prostředí a zákaznické orientaci (e-mail) Dotazovna tajemníka aneb na co se bojíte zeptat přímo Dotazníky názorů zaměstnanců – na všechny připomínky reagujeme a vyhodnocujeme plnění Dotazníky spokojenosti interních klientů S+H tým a I+E tým Účast tajemníka na poradách odborů Motivačně hodnotící rozhovory a tzv. hodnocení hodnocení Sběr námětů zaměstnanců k „problémům“ ve městě – telefon, e-mail, web Každé výsledky šetření MC předáváme zaměstnancům, řeší na poradách odborů a motivují k soutěži mezi org.útvary Minimálně 1 x ročně informujeme zaměstnance na hromadných setkáních o realizovaných projektech, připravovaných aktivitách a o tom čeho jsme dosáhli Do databáze cílů a úkolů, kde sledujeme všechny cíle a úkoly ve vazbě na strategii úřadu má přístup každý zaměstnanec, minimálně 1 x ročně naplňování strategie vyhodnocujeme a o výsledcích informujeme zaměstnance

Propojení strategického řízení MěÚ se zákaznickou orientací Nedílnou součástí naší vize a strategických pilířů je zákaznická orientace: „Chceme být úřadem, který je otevřený potřebám našich klientů a zaměstnanců. Místem, kde se setkáte s profesionálními a vstřícnými lidmi, kde trvale usilujeme o zlepšování služeb, které Vám poskytujeme.“ Tři strategické pilíře MěÚ Žďár nad Sázavou 1. Profesionálně obsloužený klient v uživatelsky příjemném prostředí 2. Zaměstnanec jako motivovaný profesionál 3. Efektivní úřad usilující o zvyšování kvality

Prvky systému řízení lidských zdrojů podporující uživatelsky přívětivé služby – hodnocení, motivace, výběr klientsky orientovaných zaměstnanců Výše zmiňované motivačně hodnotící rozhovory, databáze cílů a úkolů, S+H tým, I+E tým, průběžná komunikace se zaměstnanci apod. Vše máme zpracováno ve strategii řízení lidských zdrojů včetně role interních lektorů a mentorů. Máme zpracován kompetenční model vycházející z hodnot organizace, který mimo jiné obsahuje také klíčové kompetence ve vztahu ke klientům (externím i interním). Kompetenční model nám slouží k: hodnocení zaměstnanců, rozvoji slabých stránek a využívání silných kompetencí zaměstnanců, výběru nových pracovníků. Výběrová řízení realizujeme nejen ve vazbě na odborné znalosti a dovednosti, ale také s ohledem na kompetence vztahové a komunikační (ke spolupracovníkům, organizaci a KLIENTŮM). Výběrová řízení realizujeme formou Assessment Centre

Specifický rozvoj a vzdělávání zaměstnanců v oblasti vztahových a komunikačních dovedností V rámci realizace projektů financovaných z prostředků ESF ČR, OP LZZ jsme realizovali řadu kurzů měkkých dovedností a zavázali jsme se poskytnout každému zaměstnanci 2 až 6 dnů rozvojových tréninkových programů ročně. Příklady kurzů pro zaměstnance: Osobnost a role Komunikační dovednosti Asertivita Vyjednávání Zvládání stresu a Time management Řešení konfliktů Prezentační dovednosti Zákaznická orientace Sebepoznání a typologie osobnosti Řešení problémů Příklady kurzů pro vedoucí zaměstnance (cílem bylo mimo jiné posílit vědomí role manažera – nikoli odborníka - u vedoucích org.útvarů): Motivování a vedení druhých Řízení změny a efektivní dosahování cílů Zpětná vazba a vedení hodnotícího pohovoru Efektivní komunikace Stres management a time management

8 kroků k zákaznické orientaci Zdroj: MVS Projekt, s.r.o.

Děkuji Vám za pozornost Je čas na Vaše dotazy a připomínky