Základní škola T. G. Masaryka Hrádek nad Nisou. Koordinátorky finanční gramotnosti Mgr. Kateřina Feřtová – 2. stupeň Mgr. Martina Tomášková – 1. stupeň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Specifika vzdělávání finanční gramotnosti v dětských domovech
Advertisements

 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
R OZUMÍME PENĚZŮM Začlenění Rozumíme penězům do Školního vzdělávacího programu ZŠ Želiv.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Ing. Lucie Kratochvílová
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Modelování rodinného rozpočtu
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Finanční gramotnost Cesta peněz 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 2.
vytvořený v projektu OP VK
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
MĚNA A BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Bankovky a mince od r Bankovky za první republiky ( ) Československá měna byla vydána 15. dubna První hodnoty 1 Kč, 5 Kč, 10 Kč,
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Zdeněk Brabec DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_9. ročník VZDĚLÁVACÍ.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Příjmy a výdaje rodiny Nováků
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
hospodaření domácnosti.
LET ZAPOJENÝCH DĚTÍ PROJEKTŮ 6 15 KOL PROJEKTU ROZHLED.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka Hrádek nad Nisou

Koordinátorky finanční gramotnosti Mgr. Kateřina Feřtová – 2. stupeň Mgr. Martina Tomášková – 1. stupeň

Výuka finanční gramotnosti na 1. stupni Výuka probíhala v rámci miniprojektů: •4. třída (duben 2010 – 3 vyučovací hodiny) •5. třída (listopad 2011 – 2 vyučovací hodiny) •5. třída (duben 2011 – 2 vyučovací hodiny)

Úvod do finanční gramotnosti – 4. třída – 3 vyučovací hodiny Práce ve skupinách •Brainstorming na téma „peníze“ •Dějiny peněz •Výměnný obchod •Papírové bankovky a osobnosti •Hra „Běhavka“ – název státu a jeho měna •Kapesné - diskuze (hra na reportéry) •Výtvarné kouzlení s mincemi

Zakládáme rodiny v 5. třídě – 2 vyučovací hodiny Práce ve skupinách/v rodinách •„Rozumíme (už) penězům?“ (rekapitulace ze 4. třídy) •Diskuze o rodině (funkce rodiny, rodina úplná/neúplná) •Losování rolí (barevné proužky) •Práce v rodinách (pracovní listy – dějiny rodiny, vysvětlení neznámých pojmů) •Vymýšlení příjmení rodin ( Průměrňáci, Dobrovi, Dobrníkovi, Boháčovi, Dobrošovi, Pracháči, Bohatí) •Tvorba rodinných plakátů

Hospodaření domácnosti – 5. třída – 2 vyučovací hodiny Práce v rodinách •Rodiny vzpomínají…(znovu se představí) •Pracovní list – „vizitka“ a „komiks o rodině“ •Pracovní list „dům“ •Hra „Běhavka“ •Hra „Vajíčko napoví“ (rozpočet) •Diskuze o rozpočtu (příjmy, výdaje) •„Papírový“ rozpočet •Hra domino – pojmy z finanční gramotnosti

Děkujeme za pozornost.