Veřejné zakázky v ČR – co říkají data o chování zadavatelů? Tým řešitelů: Filip Pertold Pavla Nikolovová, Ján Palguta, Jan Soudek, Mário Vozár.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky v ČR – co říkají data o chování zadavatelů? Tým řešitelů: Filip Pertold Pavla Nikolovová, Ján Palguta, Jan Soudek, Mário Vozár.
Advertisements

Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Dopady novely ZVZ na transparentnost veřejných zakázek v ČR Mgr. Martin Kameník, Oživení, o. s. Praha, 1. září 2011.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Zadání veřejné zakázky na stavební práce
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Elektronické zadávání veřejných zakázek
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Jiří SkuhroveczIndex – hodnocení zadavatelů veřejných zakázek zIndex - Hodnocení zadavatelů veřejných zakázek Jiří Skuhrovec Centrum aplikované.
Zadávací řízení dle pravidel PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“ Společně Měníme.
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Korupce a veřejné zakázky
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Robert Páleník
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
PRÁVNÍ ÚPRAVA PODLE ZÁKONA Č. 40/2004 Sb. V ÚPLNÉM ZNĚNÍ
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Veřejné zakázky Statistika Rok 2014 a vývoj ÚRS PRAHA, a.s. – inženýrská a poradenská organizace.
Administrace veřejných zakázek elektronicky.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Město Třebíč - Elektronizace veřejných zakázek. Zadávání veřejných zakázek Zadávání veřejných zakázek je upraveno: –Zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
"Neratovice: podpora místních podniků v zakázkách malého rozsahu" Databáze podnikatelských subjektů.
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky v ČR – co říkají data o chování zadavatelů? Tým řešitelů: Filip Pertold Pavla Nikolovová, Ján Palguta, Jan Soudek, Mário Vozár

Základní cíle analýzy dat o veřejných zakázkách (ISVZ) •Statistická analýza hromadných dat o veřejných zakázkách dokáže analyzovat chování zadavatelů v systému veřejných zakázek Příklad: •Nesrovnalosti v chování zadavatelé při určování cen zakázek – manipulování s cenou zakázek Konečný cíl: •Jak vylepšit systém, aby byl výhodnější pro daňové poplatníky !!! Nedokážeme poukázat na konkrétní podvody, ale na nesrovnalosti v systému!!!

Zakázky v ISVZ •Správcem je Česká pošta –webový portál •V informačním systému o veřejných zakázkách musí být uveřejněny: –nad 2 mil. u služeb a dodávek, nad 6 mil. u stavebních prací •V ISVZ mohou být uveřejněny: –zakázky malého rozsahu pod limity •Základní informace o zakázkách: – ceny, druhy řízení, typy zakázek, kritéria hodnocení, identifikační údaje, časový rámec

ISPV – základní charakteristika dat •Časové období: – •Počet zakázek: •Celkový objem: mld. •Počet výherců: – •Počet zadavatelů: – 4 500

Nedokonalosti dat •Část údajů chybí nebo není správně vyplněna •Příklady: –chybějící odhadovaná cena – 22% případů •Nelze opravit –různé názvy označující jednoho zadavatele (podle IČO) – 17% případů •Po manuální kontrole sníženo na 1.5% případů –různé názvy označující jednoho dodavatele (podle IČO) – 36% případů •Po manuální kontrole sníženo na méně než 1% případů

Analýza chování zadavatelů •Zjednodušují si zadavatelé život a vytvářejí prostor pro korupci? •Zákonné limity cen určují hranici jak „jednoduché“ je zadat veřejnou zakázku a vybrat vítěze •Pokud je cena pod limitem, zakázku je možné zadat jednodušeji než nad limitem •Zakázky nad limity jsou obvykle zadávány transparentněji •Chovají se zadavatelé kolem těchto limitů nestandardně?

Příklady limitů •Stavební zakázky pod 20 mil. Kč - možné použít tzv. zjednodušené podlimitní řízení –Zadavatel přímo vyzývá nejméně 5 zájemců •Pro stavební zakázku nad 20 milionů –Otevřené řízení: kdokoliv může podat nabídku –Užší: kdokoliv může podat žádost o účast –Jednací řízení s nebo bez uveřejnění (pro podmínky využití)

Nestandardní chování zadavatelů •Zakázky se kumulují těsně pod limit •Limit určuje, zda zakázka bude zadána „jednoduše“ nebo „složitě“ •Zadavatelé mají tendenci si uměle zjednodušovat život případně uměle navyšovat cenu

Jaký je důsledek „tlačení“ zakázek těsně pod limit? •Počet nabízejících – potenciálně důležitý determinant konkurence a výsledné kvality vítěze •Čím vyšší počet nabízejících – tím vyšší konkurence a lepší využití peněz daňových poplatníků

Shrnutí •Předběžná analýza dat poukázala na nestandardní chování zadavatelů kolem limitů pro určování druhu veřejných zakázek •Zadavetelé veřejných zakázek si snaží zlehčit život při jejich zadávání a manipulují s odhadovanou cenou. •Omezuje se tak konkurence a možnost získání lepších vítězů za lepších podmínek