Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Pohled kraje na nepřetržitou péči MUDr
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Elektronizace ZŘ a e-aukce, dva elektronické systémy v organizaci Ing. Jan HAVLÍK Městský úřad Žďár nad Sázavou Ostrava listopad 2009.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Rozpočtové určení daní na Slovensku
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Charakteristické znaky MHD
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Strana 1 Příprava a implementace pilotního projektu Speed Chain 13. listopadu 2013 Dr. Ing. Jiří Došek, DEKRA Automobil, a.s.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
v mikroregionu Dačicko
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace Ing. Jakub Jeřábek – vedoucí oddělení dopravní obslužnosti

Dokument „Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje“ 1. Úvod a současný stav 2. Plán dopravní obslužnosti (hlavní témata) 3. Doplnění plánu dopravní obslužnosti (doplňková témata) 4. Finanční a smluvní řešení Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 2

Plán dopravní obslužnosti cíle ve veřejné dopravě Klasifikace linek – přepravní cíle Plán dopravní obslužnosti cíle ve veřejné dopravě Dopravní obslužnost: Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu. Není specifikováno: přepravní cíle čekací doby počty přestupů počty spojení množství lidí se shodným cílem a účelem cesty docházkové vzdálenosti …ani další parametry dopravních služeb … § Toto jsme chtěli stanovit… Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 3

Obsluha území definování parametrů obsluhy Klasifikace linek – přepravní cíle Obsluha území definování parametrů obsluhy Výnosy z jízdného nepokrývají náklady Sdružení přepravních požadavků a potřeb – hromadnost Hranice pro obsluhu obce / místní části: nejméně 35 trvale žijících obyvatel a zároveň výměna alespoň 5 cestujících/den nad 100 obyvatel – alespoň 4 páry spojů Docházková vzdálenost (standard): 500 m Obsluha železničních zastávek: do 1000 m od hranice zástavby výměna alespoň 10 cestujících/den (anebo 20, pokud je obec/místní část obsloužena i linkovou dopravou) Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 4

Definování typů linek Definování typů linek páteřní Železnice obslužné Autobusy obslužné obslužné I. kategorie obslužné I. kategorie obslužné I. kategorie Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 5

Páteřní linky Přepravně silné radiální směry Klasifikace linek Páteřní linky Přepravně silné radiální směry Spoje objednávány v pravidelném taktu Základní interval 60 min během občanského dne Vložené/posilové spoje v ranní a odpolední špičce Železnice Zatížení alespoň 1000 cestujících/pracovní den na většině profilu Víkendová obsluha – interval 60-120 min Autobusy Zatížení alespoň 500 cestujících/pracovní den na většině profilu Víkendová obsluha – interval 120-240 min Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 6

Obslužné linky Železnice Klasifikace linek Obslužné linky Železnice Alespoň 300 cestujících/pracovní den na většině profilu Interval 120 min, špičky 60 min, víkend 120-240 min Autobusy I. kat. – spojení měst/obsluha obcí/místních částí o celkovém počtu alespoň 1000 trvale žijících obyvatel (…), 8-12 párů v pracovní dny, špička 60 min, víkend min 3 p. II. kat. - obsluha obcí/místních částí o celkovém počtu 500 - 1000 trvale žijících obyvatel (…), 4-8 párů v pracovní dny, preferován takt, je-li to účelné, víkend bez obsluhy III. kat - obsluha obcí/místních částí do S500 obyvatel (…), 4-6 párů v pracovní dny, víkend bez obsluhy Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 7

Účel zavedení standardů - shrnutí Úvod Účel zavedení standardů - shrnutí Zavedení jednotných pravidel Odstranění nesouměřitelností Rovnoměrné podchycení srovnatelných přepravních vztahů Maximalizace profitu pro cestující (v rámci disponibilních prostředků musí co nejvíce obyvatel / cestujících obdržet kvalitní přepravní službu) Efektivní vynakládání krajských prostředků na veřejnou dopravu Zlepšení dostupnosti měst a obcí kraje Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 8

Smluvní zajištění Úvod a současný stav autobusy a vlaky celkem 12 dopravců autobusy do 31.12.2014 železnice do 31.12.2019 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 9

Další smluvní období autobusy: 2015 - 2024 Finanční a smluvní řešení Další smluvní období autobusy: 2015 - 2024 definování oblastí soutěží v kraji Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Ústí nad Labem, 1. 12. 2011 snímek 10

Etapy soutěží, zakázky se stejným začátkem Finanční a smluvní řešení Etapy soutěží, zakázky se stejným začátkem Ústí nad Labem, 1. 12. 2011 snímek 11

Záměr optimalizace dopravy v oblasti Kadaň-Žatec Optimalizace Kadaň - Žatec Záměr optimalizace dopravy v oblasti Kadaň-Žatec Postup v souladu s Plánem dopravní obslužnosti ÚK 1. oblast optimalizovaná dle schváleného dopravního plánu Linkové vedení a frekvence spojů přizpůsobit očekávané poptávce a zohlednit velikost sídel Zpravidelnění dopravy, jednotnější trasy, pravidelné intervaly, síťové návaznosti Omezení dopravy do menších sídel se zohledněním současného vytížení Zefektivnit provoz nasazením menšího počtu vozidel Příprava na vypsání zakázky na roky 2015 až 2024 Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 12

Krok 1 – posouzení obyvatelstva v území Optimalizace Kadaň - Žatec Krok 1 – posouzení obyvatelstva v území Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 13

Krok 2 – návrh páteřních a obslužných linek I. kat. Optimalizace Kadaň - Žatec Krok 2 – návrh páteřních a obslužných linek I. kat. Počty obyvatel na linkách: 589 - 2738 obyv. 747 - 1395 obyv. 606 - 546 obyv. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 14

Další postup při přípravě jízdních řádů Optimalizace Kadaň - Žatec Další postup při přípravě jízdních řádů Krok 3 – průzkum současného obsazení spojů Krok 4 – návrh systémových taktových poloh a síťových vazeb Krok 5 – doladění JŘ, počty spojů, rozsahu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 15

Závěr optimalizace – příprava pro soutěž Optimalizace Kadaň - Žatec Závěr optimalizace – příprava pro soutěž Roční rozsah dopravy v oblasti Kadaň – Žatec dnes 1.216 tis. km návrh 1.237 tis. km (+21 tis. km) Dnešní cena dopravního výkonu v oblasti 33,51 Kč/km Nový provoz navržen na 15 autobusů průměrný roční proběh vozu cca 82.5 tis. km Dobrý předpoklad pro přípravu VŘ na dlouhodobou zakázku Nejedná se tedy o kroky s cílem primárně ušetřit finance ze strany Ústeckého kraje, ale o zefektivnění provozu. Úspora však může být díky větší efektivitě a soutěži výsledkem Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 16

Děkuji za pozornost Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Žďár nad Sázavou, 22. 5. 2012 snímek 17