Šárka Špirhanzlová 3.A ČESKÝ JAZYK
Obsah: Český jazyk jako předmět Učební plán Metody učení Materiály Učebna Profesoři Třídy a jejich profesoři
Český jazyk jako předmět Český jazyk se na naší škole vyučuje ve všech ročnících jako jeden z hlavních předmětů Každý student musí na konci oktávy nebo čtvrtého ročníku ukončit studium maturitní zkouškou z tohoto předmětu
Metody vyučování Český jazyk se systematicky člení na tři okruhy – sloh, literatura a mluvnice Od primy do kvarty se hlouběji probírá mluvnice a sloh Od kvinty či 1.ročníku se dává přednost literatuře příprava k maturitě Sloh: cvičné slohové práce, 2 kontrolní práce /rok, rozšiřování slovní zásoby Mluvnice: rozbory vět, pravopis, základní znalosti o nářečí a zařazení českého jazyka vůči ostatním jazykům Literatura: interpretace děl, přehled autorů a jejich děl, diskuze o dílech
Materiály k výuce Nižší gymnázium – učebnice FRAUS Vyšší gymnázium – učebnice literatury pro jednotlivé ročníky Nižší gymnásium: Vyšší gymnásium:
Učebna hezky česky se učíme v učebně číslo 15
Profesoři Mgr. Helena Štěpánová Mgr. Alice Bartoňová Mgr. Blanka Boudíková Mgr. Alena Boukalová Mgr. Olga Fröhlichová Mgr. Jana Štrynclová Mgr. Zuzana Vojířová
Třídy a jejich profesoři Mgr. Helena Štěpánová 3.A, 6.B Mgr. Alice Bartoňová literární seminář Mgr. Blanka Boudíková 4.B, 5.B Mgr. Alena Boukalová 1.,2.,3.B Mgr. Olga Fröhlichová 2.A, 4.A Mgr. Jana Štrynclová 1.A Mgr. Zuzana Vojířová 7.B, 8.B
A ještě jedna chuťovka na závěr… Pepíčku, opravdu ti s tím slohem pomáhal tatínek? Tak tatínkovi vyřiď, že Wolker byl Jiří, ne Johny…. Opravdu, paní učitelko.
Děkuji vám za pozornost