Prevence homosexuality Copyright © Melvin W. Wong, Ph.D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Lidé pro manželství nevhodní
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Poradenství nechtěné homosexuality Klinická perspektiva Copyright © Melvin W. Wong, Ph.D Melvin W. Wong, Ph.D. Licensed Clinical Psychologist.
Sexuální výchova.
GLBT kabinet sociálně zdravotní pomoci v roce 2008
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Individuální psychologie
Analýza Centra ProEquality
Melvin Wong, Ph.D. Licensed Clinical Psychologist (California) ChristianMentalHealth.com 220 Montgomery St., Suite 1098,
Elektronická učebnice - I
Obecná a vývojová psychologie dne
Spitzerův obrat Homosexualita & léčebný přístup Copyright © Melvin W. Wong, Ph.D Melvin Wong, Ph.D. Klinický psycholog s licencí (California)
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
„Rodina na prahu 21.století“ Rodina na cestě změn a růstu Taťjana Horká – soukromá psychiatrička a psychoterapeutka pro děti, dorost a dospělé. Pracoviště.
PROBLEMATIKA HIV a AIDS
KOŘENY HOMOSEXUALITY. KONTEXT VŠICHNI JSME LIDSKÉ BYTOSTI VŠICHNI JSME SEXUÁLNÍ STVOŘENÍ VŠICHNI JSME HŘÍŠNÍCÍ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Licensed Clinical Psychologist ChristianMentalHealth.com
Těhotenství, dětství a dospívání
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
HOMOSEXUALITA.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor: Mgr. Tomáš Hasík Určení: Septima, III.G
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Judita Vedlová. Definováno v trestním zákoně §199.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Heritabilita multifaktoriálních chorob, Dědičnost vázaná na pohlaví
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
1 Hledisko OECD na rodičovskou péči Prezentace pro „Konferenci o rodičovské péči o děti a politice zaměstnanosti: Kolize nebo komplementarita?" Praha,
Vývoj kognitivních schopností v mladším školním věku
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Puberta - Patofyziologie
Binomická věta Existují-li 2 alternativní jevy s pravděpodobnostmi p a q (q =1- p), četnosti možných kombinací p a q v serii n pokusů jsou dány rozvinutím.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Fyzický vývoj – vývoj mozku
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Základní charakteristika
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
VLIV RODINY NA ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE Hana Palánová, Marie Doležalová.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Rodina, náhradní rodinná péče
Slaďování pracovního a rodinného života podle dat VŠPS
Rodina, příbuzenství.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Láska VY_32_INOVACE_13_36.
Obecná a vývojová psychologie Přednáška
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
PROCES ZPROSTŘEDKOVÁNÍ NÁHRADNÍ RODINNÉ PÉČE
Život a pocity nekriminálních pedofilů - výsledky výzkumu 2012
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Pedie Co mají společné?.
Sociální práce s rodinou 13
Sociální práce s rodinou 13
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

Prevence homosexuality Copyright © Melvin W. Wong, Ph.D. 1999-2005 Melvin Wong, Ph.D. Licensed Clinical Psychologist (California) ChristianMentalHealth.com Info@ChristianMentalHealth.com 220 Montgomery St., Suite 1098, San Francisco, CA 94104

Prevence homosexuality Je naučená, biologicky daná, nebo obojí?

Terminologie homosexuality Homosexualita vs. Gay vs. přítažlivost k témuž pohlaví Přítažlivost k témuž pohlaví: SSA (A. Podmínka) Homosexuální orientace (A. Podmínka) Homosexuál (Identita) Gay (Identita) Zápas jednotlivce s SSA netouží být homosexuálem ani gayem

Prevence homosexuality Otázka přirozenosti vs. výchovy Jaké jsou kořeny homosexuality Homosexualita se netýká jen sexu Homosexualita & Přítažlivost k témuž pohlaví Je to o bezpečí genderu Muž: Bezpečí mužské pohlavní identity Žena: Bezpečí ženské pohlavní identity

Prevence homosexuality Skryté tajemství psychiatrie & psychologie v porozumění formování homosexuality… Jde o poruchu identity genderu

DSM-IV Poruchy sexuální a genderové identity, citace (strana 536) Od pozdní adolescence a dospělosti, cca tři čtvrtiny chlapců, kteří v období dětství trpěli poruchou identity genderu vykazují homosexuální nebo bisexuální orientaci

DSM-IV Poruchy sexuální a pohlavní identity, citace (strana 536) Typicky, u dětí se projeví v době nástupu do školy. díky zájmu rodičů, protože to, co považovali za přechodnou fázi zdá se, nepřechází.

Dítě s poruchou pohlavní identity Průměrný věk postiženého je okolo 3 až 4 let věku

Terapeutický přístup k léčbě GID Intervenční strategie je jiná pro každou věkovou skupinu. Čím mladší je dítě, tím snadnější a efektivnější je léčba Nejdůležitější je ranná diagnostika V průměru tři a půl roku věku. Pamatuj: Většina jsou oběťmi sexuálního zneužívání

Stádia formování pohlavní identity 1. stádium (Od narození do 4 let věku) Rodičovské přilnutí k témuž pohlaví 2. stádium (Od mateřské školky k 1. ročníku ZŠ) Sociální přilnutí k témuž pohlaví 3. stádium (Od nižšího stupně ZŠ k vyššímu) - Sociální přilnutí k opačnému pohlaví 4. stádium (Od vyššího stupně k střední škole) 5. stádium (Od střední školy k univerzitě) 6. stádium (Od univerzity a manželství dál)

Stádium (Od narození do 4. let věku) Rodičovské přilnutí k témuž pohlaví Oddělení & Individualizace Selhání v přilnutí k témuž pohlaví Přilnutí k opačnému pohlaví

Diagram stromu rodiny Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2

Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci Zdravý vztah Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci

Syn úspěšně přilne k otci pro formování identity pohlaví Zdravý vztah Mother Otec Syn 2 Dcera Syn 1 Syn úspěšně přilne k otci pro formování identity pohlaví

Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci Zdravý vztah Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci

Syn se pokusí přilnout k otci, aby vytvořil svou genderovou identitu Zdravý vztah Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Syn se pokusí přilnout k otci, aby vytvořil svou genderovou identitu

Nezdravý vztah začíná Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Synovy pokusy přilnout k otci byly odraženy a on prožívá odmítnutí a bolest.

Nezdravý vztah Defenzivní lhostejnosti začíná Matka Otec Syn 2 Dcera Syn 1 Synovy emoční pokusy se bránit proti větší bolesti z odmítnutí defenzivní lhostejností ve vztahu k otci

Stádium vštípení genderové identity Copyright © Melvin W. Wong, Ph. D Defenzivní lhostejnost teorie Dr. Elizabeth Moberly Defenzivní přilnutí teorie Dr. Melvin Wong, Licensed Psychologist (Calif.) Oddělení otec-syn: Emoční lhostejnost Chycení do sítě matka-syn: Úzké emoční přilnutí, vyústí ve vštípení pohlavní charakteristiky genderu matky

Stádium vštípení genderové identity Copyright © Melvin W. Wong, Ph. D Vštípení: Okno příležitosti v čase pro pohlavní identifikaci Úspěšné dosažení cíle: Bezpečná pohlavní identita Selhání v dosažení: Neúplná pohlavní identita Když pomine čas pro vštípení, dítě se stává v oblasti genderu více zranitelné Dítě s nevštípeným genderem: Hledá vzhledem ke svému zoufalství nediskriminující dosažení cíle: Matku

Konrad Lorenz – Práce oceněná Nobelovou cenou, December 12, 1973 Analogie jako zdroj poznání Nobelova cena za rok 1973 ve Fyziologii a medicíně KAROLINSKA INSTITUTET Říjen 1973 Za objevy týkající se „Řízení a vyvolávání individuálních a sociálních vzorů chování".

Konrad Lorenz – Držitel Nobelovy ceny

Synovské vštípení „kritické období" cca 36-ti hodin Lorenz demonstroval, jak se husy z umělé líhně vtisknou na první vhodný pohybující se stimul, který uvidí v tom, čemu on říká „kritické období" cca 36-ti hodin po vylíhnutí

Synovské vštípení Nejslavnější podání, husy si vštípily Lorenze samotného (přesněji řečeno, jeho gumáky), a je často na fotkách zobrazen, následovaný hejnem hus, které se na něho vtiskly.

Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci Zdravý vztah Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Syn se úspěšně odděluje od matky pro psychologickou individualizaci

Syn se pokusí přilnout k otci pro vytvoření genderové identity Zdravý vztah Matka Otec Syn 2 Dcera Syn 1 Syn se pokusí přilnout k otci pro vytvoření genderové identity

Nezdravý vztah začíná Matka Otec Dcera Syn 1 Syn 2 Synovy pokusy přilnout k otci byly odraženy a on prožívá odmítnutí a bolest.

Nezdravý vztah Počátek defenzivní lhostejnosti Matka Otec Syn 2 Dcera Syn 1 Synovy emoční pokusy se bránit proti větší bolesti z odmítnutí defenzivní lhostejností ve vztahu k otci

Nezdravý vztah Defenzivní Přilnutí začíná Matka Otec Syn 1 Dcera Syn 1 Syn nemá, aby získal emoční bezpečí, jinou možnost než znovu přilnout k matce

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí pokračuje matka Otec Syn 2 dcera Syn 1 Syn nemá, aby získal emoční bezpečí, jinou možnost než znovu přilnout k matce a tak se vytvoří defenzivní přilnutí

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí se zintenzívňuje matka Otec Syn 2 Dcera Syn 1 Syn zevšeobecní defenzivní přilnutí na defenzivní přilnutí k dívkám a ženám: Neagresivně a jemněji

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí se zintenzívňuje matka Otec Syn 2 dcera Syn 1 Generalizace sílí: Otec se stává cizincem děvče 1 děvče 2

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí se zintenzívňuje matka Otec Syn 2 dcera Syn 1 Generalizace sílí: muži jsou vzdálení děvče 1 děvče 2 přítelkyně

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí se upevňuje babička matka Otec Syn 1 Syn 2 dcera Muži jsou označeni jako podivně sexualizovaní děvče 1 děvče 2 přítelkyně

Nezdravý vztah Defenzivní přilnutí se upevňuje teta babička matka Otec Syn 1 Syn 2 dcera Muži jsou označeni jako podivně sexualizovaní děvče 1 děvče 2 přítelkyně

Exodus Global Alliance ExodusGlobalAlliance.org Exodus.to NARTH.com ChristianMentalHealth.com