Počítačová chemie: reakce zblízka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

Spor o Rukopisy Tereza Pechmanová, V8A.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Kinetika chemických reakcí
TEPLO A SVĚTLO.
Kovy – plamenové zkoušky
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_52_INOVACE_PV18.03 Téma: Neutralizace Číslo.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI
Chemické reakce IV. díl Energie chemické vazby, exotermické
T-exkurze podzim …  Moje nejoblíbenější předměty ve škole (navštěvuji gymnázium) jsou chemie, informatika a matematika.  Byla jsem nadšená, když.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH02/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: CHEMICKÉ LÁTKY A JEJICH.
Chemie anorganická a organická Chemická vazba
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
CHEMICKÁ VAZBA.
Zkoumá rychlost reakce a faktory, které reakci ovlivňují
VY_32_INOVACE_05-14 Chemická kinetika I
Kinetika ∆c ∆t.
Metabolismus A. Navigace B. Terminologie E. Sacharidy I. Enzymy
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
Chemický děj.
Faktory ovlivňující reakční rychlost, teorie chemické kinetiky
Ngo Anh Tuan, 4.C.  Za obvyklých podmínek jsou plyny nevodivé  Obsahují jen malý počet elektricky nabitých částic – iontů.  Množství iontů lze určitými.
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Redoxní reakce Reakce, při kterých probíhá současně REDukce a OXidace chemických látek.
Změny pevného skupenství látek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
ŠablonaIII/2číslo materiálu391 Jméno autoraMgr. Alena Krejčíková Třída/ ročník1. ročník Datum vytvoření
Statika nosných konstrukcí
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
CHEMIE CHEMICKÉ ROVNICE.
VY_52_INOVACE_02/1/9_Chemie DRUH CHEMICKÉ VAZBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Sacharidy a jejich význam ve výživě člověka
Chemická reakce a její rovnice
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
PaedDr. Ivana Töpferová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_26.
Rozdělení organických sloučenin a reakce v organické chemii
1. Tranzity V Solar Fire jsou pro práci s tranzity dva skvělé nástroje: a) Pohyblivé kolečko Je optimální pro rychlou orientaci v momentálním dění. Jeho.
T-exkrze podzim Hydrogely jsou všude kolem nás.
Aminokyseliny 1 Mgr. Richard Horký.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHEMICKÁ VAZBA řešení molekulách Soudržná síla mezi atomy v ………………..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
JADERNÁ FYZIKA Jaderná energie
Jak vytvořit webovou stránku HTML Je základ každé webové stránky. Naučit se jej není složité a můžete říct „tento web jsem udělal/a já“
Látky jsou složeny z částic
Enzymy = biokatalyzátory
Poezie, písnička (V domě straší duch)
VIII. Chemické reakce : KINETIKA
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
CHEMIE ATOM.
Komplexní sloučeniny.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI, CHEMICKÁ REAKCE
On-line Hry Hana Smolanová.
Brain computer interface. Co je BCI? BCI obecně BCI připojení, někdy nazývané i neurální připojení a nebo brain- machine připojení, je přímou komunikační.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Holandsko 2015 Klára Balínová. Madurodam.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Co všechno už víte o fotosyntéze?
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vznik chemické vazby.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
elektronová konfigurace atomu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Počítačová chemie: reakce zblízka T-report podzim 2012 Kamila Machová

Místo T-exkurze, ten plánek by se mi docela hodil…

Ještě momentka z exkurze…

Čím jsme se zabývali Aby proběhla chemická reakce, musíme dodat určitou energii, přestože produkty mohou mít nižší energii než reaktanty Tato energie se nazývá aktivační energie a bod s nejvyšší energií se nazývá tranzitní stav

Jak se to dělá v praxi V programu Avogadro si navrhneme dva reaktanty a vzniklý produkt a strukturu Pozn.: reakce je jiná, než se kterou jsme pracovali, ale k této jsem na rozdíl od ní mohla sehnat obrázky, které doma udělat nemohu

V programu Gaussian optimalizujeme geometrii a provedeme vibrační analýzu, která nám umožňuje odlišit optimální strukturu od tranzitního stavu… … a mimo jiné pak můžeme v avogadru sledovat, jak atomy v molekule kmitají

Vybereme vazby, které při reakci nově vznikají

Vazby natahujeme a v jednom místě doje k jejich přerušení Toto místo je odhadem tranzitního stavu reakce (Na posledním obrázku už vazba neexistuje, je tam jen „nakreslená“)

Víc jsme toho bohužel nestihli, ale další postup nám byl zrychleně ukázán. Tímto způsobem můžete namodelovat i složité aktivní centrum enzymů a sledovat reakce, což jsme viděli ve 3D promítání Zjednodušeně fungují enzymy takto: glyoxaláza 3D brýle a molekula

Od exkurze jsem se chtěla hlavně dovědět jak se zkoumají biomolekuly, hlavně enzymy, které mě zajímají a co se dá počítavě namodelovat. Pro naše instruktory musím dodat: Práce se mi moc líbila a viděla jsem počítač.

Zdroje (hlavně obrázků) http://www.youtube.com/watch?v=xO74wnghdfg&list=PL361EBB3FDA11AC6E http://www.youtube.com/watch?v=Ne0BQA72Xt4&list=PL361EBB3FDA11AC6E http://www.jcmm.cz/fotogalerie/t-exkurze-podzim-2012-59.html http://www.jcmm.cz/data/Texkurze/pocchemie/4-lekce2.pdf http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1471492204002491 http://en.wikipedia.org/wiki/Enzyme