TRADIČNÍ TRH VERSUS NOVÉ DISTRIBUČNÍ MODELY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.
Advertisements

Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
• Sanitární technika, topení a klimatizace v Německu • Kongres AOV, 14. března 2012 v Praze • Achim Gurke, Německý Svaz velkoobchodních prodejců sanitární.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Tvorba cen v maloobchodě
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Elektronický obchod jako těžiště informací Elektronický obchod jako těžiště informací pro přeměnu strachu do akcí a rozvoje regionů pro přeměnu strachu.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
10. dubna 2013 Roztoky Prahy. Naši členové Minulost, současnost a budoucnost obchodu s TZB  Několik poznámek k 20. výročí založení Asociace odborných.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výrobek a jeho životní cyklus
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
On-line řešení Vašich tiskovin. Dnešní trendy v produkci dokumentů  Kratší životní cyklus dokumentů  Menší tiskové objemy ale více druhů  Krátké dodací.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
A podpora prodeje.  Montážní společnosti  Velkoobchody  Především v České republice  Podpora  Akce pivo (2ks produktu = 1 pivo)  Množstevní slevy.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Petr Štoček, SPZ, part 31 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
HLAVNÍ ČINNOST Hlavní činností společnosti je obchod s elektřinou a provoz energetických zdrojů. Vyrábíme teplo. Zajišťujeme komplexní dodávky energií.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
LOGO KVALITY CTI září 2015 Jiří Tesák Známka – (KGC)
Klíčem k úspěchu u konečného uživatele není pouze nízká cena díla, nýbrž mnoho dalších velmi důležitých okolností souvisejících s přípravou a dodávkou.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Katedra řízení podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

TRADIČNÍ TRH VERSUS NOVÉ DISTRIBUČNÍ MODELY TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2014 technické inovace a soutěžní prostředí obchodu TZB Jiří Tesák; Praha, 9. dubna 2014

DOBA SE ZMĚNILA Prodávat mohl každý – do 2008 „hra na ulovení zákazníka“ marže! enormní růsty prodejů nedostatek řemeslníků Hospodářská krize 2009 (bod zvratu) …prý už někdo skončil… trh minimalizoval marže vysoká míra pohledávek internetový prodej „z obýváku“ (minimální náklady) jiný způsob obchodu

MILNÍKY BÝT O KROK NAPŘED Nové uspořádání regionů – specializace Ceníky KČ či EUR Internetové objednávání Nové o bchodní modely – rozdělení ceny BÝT O KROK NAPŘED

DOBA SE ZMĚNILA – CO DĚLAT? ZMĚNIT PŘÍSTUP A CHOVÁNÍ

OBCHODNÍ MODEL 3 – stupňový obchodní model (STRIKTNĚ) Výrobce VO zákazník se nebojí předat informace o projektu/zakázce partneři pracují s kvalitní strukturou informací Výrobce VO MF / řemeslník

OBCHODNÍ ÚSPĚCH Hledejte nesmírně maržové dodavatele! doprava zdarma základní rabaty skonto za rychlou platbu množstevní sleva za velikost objednávky kvartální bonusy výrobkové Bonusy (za prodej kusů) roční bonus marketingová podpora

KVALITA, SPOLEHLIVOST A ODPOVĚDNOST K UŽIVATELŮM ČÍM ARGUMENTOVAT …při obchodním vyjednávání nezapomenout na Atesty, certifikace Délky záruk KVALITA, SPOLEHLIVOST A ODPOVĚDNOST K UŽIVATELŮM

ODPOVĚDNOST V DISTRIBUČNÍM ŘETĚZCI ČÍM OBCHOD KONČÍ Až dostanete zaplaceno ….až vy prodáte a dostanete zaplaceno Vyhrává spojení silných marketing podpora pro vás – důvod navíc, aby to ŽL & MF chtěli ODPOVĚDNOST V DISTRIBUČNÍM ŘETĚZCI

Jsou tady, konkrétní kroky Porušení legislativy FALSIFIKÁTY Jsou tady, konkrétní kroky Porušení legislativy PRODÁVEJME KVALITNÍ „ODSERVISOVATELNÉ“ VÝROBKY

CENOVÁ SROVNÁNÍ Montážní firmy nesrovnávají, ale porovnávají ceny mezi sebou % nemají vypovídací schopnost, nesklouzněte k tomu porovnávejte peníze (marži) kterou vám konkrétní obchod vygeneruje Dejte záruku 5 let, to je podmínka! (běžně požadavek v projektech) každý obchod je jiný paušální záruka, nebo servisní smlouva s vlastníkem….

ŠETŘETE Nerozdávejte slevy! Než slevíte, vyptejte se PROČ? Dobré nastavení cenových pravomocí ve fakturačním systému „vytváří“ další kus obchodu, ten čas za to stojí MYSLET NEZNAMENÁ VĚDĚT!

ŠETŘETE

PROČ

VĚDĚT

S KÝM MLUVÍTE? VÍCE NEŽ JE VIDĚT NA PRVNÍ POHLED! Prodejní cena Ujistěte se, že víte s kým mluvíte Argumentujte pochopitelně Vy ŘIĎTE/VEĎTE jednání MUSÍTE vědět co je pro zákazníka „TO“ důležité Pokud si uděláte na poradenství čas tak uspějete – zákazník hledá vstřícný, znalý přístup, očekává vyřešení svých problémů VÍCE NEŽ JE VIDĚT NA PRVNÍ POHLED!

„TO“

KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK? BUDOUCNOST Prodej přes vysoce odborné, kvalifikované partnery Certifikace, praktická školící místnost, závěrečná zkouška privilegia, nadstandardní výhody pro proškolené Vzdělávání – nudná obtěžující školení – NE! Kteří odběratelé „končí“ ti co nabízí všechno široký výběr dodavatelů jedné komodity-sklady, znalosti reklamace, podklady, ceníky KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK?

E-SHOPy V ČR (trendy) V průměru jednou za tři měsíce vzniká e-shop specializující se na oblast TZB Zhruba 112 e-shopů specializujících se na TZB Někteří majitelé domén vlastní více e-shopů Velkoobchody e-shopy vlastní – spojené s názvem velkoobchodu skryté – není na první pohled zřejmé spojení s velkoobchodem

E-SHOPy V ČR (dělení) s profesionálním přístupem marketingový doplněk firmy skryté zaměřené na nízkou cenu zaměřené na zavádění nových značek na trh (parazitování na zavadených značkách)

VELKOOBCHODY a E-SHOPY Monitoring cen Sledování vazeb Fiktivní nákupy Dodavatelská země (volný trh) Správné názvosloví „Správné vybírání výrobků“

E-SHOP OBCHODNÍ VYJEDNÁVÁNÍ „Pokud mi to nedáte za tuto cenu, tak to od vás nekoupím“… Pokud se necháte „dotlačit“ k diskuzi o ceně – tak vás „prostě má“ diferenciace - nabídněte něco, co se nedá na e-shopu koupit, odbornost poradenství dostupnost, sklady komplexní služby splatnost doprava Cesta cenového srovnání vede přímo do pekla Kdo je ten správný zákazník dobře platící věrný přebíhač / kde méně dluží, tam nakupuje klasifikace zákazníků KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK?

KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK? E-SHOP Kdo e-shopu prodává (poprodejní zodpovědnost ) Jak stanovil cenu Kolik toho má skladem? KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK?

KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK? E-SHOP E-Shopy jsou reálným obchodním subjektem na trhu, jehož vliv a objemy prodejů meziročně stoupají E-Shopy těží z odborného poradenství, které nabízejí specializované velkoobchody – VY Další odbytový kanál! APEK (Asociace Pro Elektronickou Komerci) asociace se zaměřuje především na služby pro své členy workshopy, semináře, vzdělávání vytváření a podpora etických principů podnikání konzultace a analýzy právní služby KTERÝ JE TEN VÁŠ ZÁKAZNÍK?

DĚKUJI ZA POZORNOST