Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
13. Psychický vývoj, jeho zákonitosti, periodizace - 1. cast.
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Lidé a čas 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Stadia lidského života
Občanská výchova 7. ročník
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Občanská výchova 9. ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 2. Etapy lidského života Název sady: Občanská nauka Ročník: 1. –
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Periodizace lidského vývoje
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA

Období před narozením - prenatální trvá od početí do narození devět kalendářních měsíců v tomto období získává jedinec schopnost aktivního kontaktu s matkou

Období novorozence začíná porodem a trvá přibližně jeden měsíc novorozenec si zvyká na podmínky v novém prostředí ze smyslových orgánů je nejvíce vyvinut hmat, čich, zrak postupně rozlišuje nejbližší osoby

Období kojence do jednoho roku věku je období rychlého tělesného růstu, duševního vývoje i velkého rozvoje pohyblivosti kojenec rozvijí sociální kontakty s blízkými osobami objevuje se úsměv a později smích

Období batolete trvá od jednoho do tří let života objevuje dvě důležité funkce – chůze a řeč typické otázky: Co to je? Proč to je? napodobuje co vidí utváří si vazby k členům rodiny typickou činností je hra

Předškolní věk trvá přibližně od tří do šesti let hlavní potřeba dítěte je aktivita a sebepoznání tělesný a pohybový vývoj se stále zdokonaluje ovládá základní hygienické návyky potřeba jistoty a bezpečí v rodině touží po kontaktu s dětmi stejného věku bohatá fantazie

Mladší školní věk od 6 – 11 let dítě získává roli školáka vstupuje do života školní práce a povinnosti spojené se školní docházkou školní zralost – jde o připravenost na školní docházku po stránce tělesné, rozumové, citové i sociální kamarádské party (chlapci i děvčata dohromady)

Období dospívání od 11 – 20 let přechodná doba mezi dětstvím a dospělostí dělí se na dva menší úseky: pubertu a adolescenci

Puberta velmi individuální, začíná většinou mezi 11 a 12 rokem a končí kolem 15 roku období nejdramatičtější a nejdynamičtější dochází k změnám tělesným, duševním i sociálním objevují se známky pohlavního dospívání narůstá zájem o sexuální experimentování mění se citové prožívání období vzdoru, velmi kritičtí vůči dospělým a jejich názorům, odmlouvání první lásky, první zamilovanost

Adolescence volně navazující etapa po pubertě zhruba od 15 – do 20 let dokončený tělesný růst, dozrávájí rozumové schopnosti označováni jako mladiství, dorost, teenageři období, které poskytuje prostor, aby se jedinec připravil na dospělost v oblasti psychické, biologické a sociální dospívání končí tehdy, když je člověk schopen zvládnout všechny role dospělého

Dospělost dlouhá životní etapa, trvající zhruba od 20 do 65 let člověk nabývá zkušenosti, dosahuje realistického pohledu na svět, objevuje trvalé hodnoty života zakládá rodinu, stává se rodičem, později prarodičem přebírá plnou zodpovědnost za svůj život na konci dospělosti se pracovní i životní tempo zmírňuje, rodiče zůstávají většinou sami, děti odcházejí a zakládají vlastní rodiny

Stáří zhruba od 65 let výše dochází k úbytku sil i zdraví, zhoršuje se smyslové vnímání a paměť mění se citové prožívání stáří znamená i přípravu na smrt, která je součástí plynutí života

Použitá literatura V. Dudák, Občanská nauka: SPN, Praha 2007, ISBN 80-7235-237-7

Konec prezentace Autorem materiálu je Mgr. Renata Jindráková, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz