Projekt č. CZ. 1. 04/5.1.01/77.00038 Nové formy péče o děti v České republice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
ŘÍČANSKÝ DENNÍ STACIONÁŘ. Proč stacionář ? ► Slušnost, úcta ke stáří i nemoci a demografický vývoj společnosti nás nutí přemýšlet a rozšiřovat kapacity.
Služby péče o dítě – diferenciace péče
CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Hmotná nouze Mgr. Terezie Pemová.
Gastouderopvang Holandský boom hlídání dětí a jeho dopady na pečovatele Tijne Berg- le Clercq 30. listopadu 2010.
Analýza Centra ProEquality
Mateřská a rodičovská dovolená
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Formy denní péče o děti do 6 let ve francii
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Podpora Romů na trhu práce - CENTROM. Podpora Romů na trhu práce – CENTROM E.č. CZ.1.04/3.3.05/ Zahájení projektu Doba realizace projektu.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Sociální důvody jako důvod pro umístění dětí do institucí?
Modelové příjmové situace rodin s malými dětmi při vstupu pečujícího rodiče na trh práce Robert Jahoda VUPSV, v.v.i.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Zábavná matematika.
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Mgr. Terezie Pemová NIDAR
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Gastouderopvang v Nizozemsku V jakém rozsahu je v Nizozemsku hlídání dětí v domácnostech (childminding) opravdovou alternativou k mateřským školkám? Tijne.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Potřeby jeslí Mgr. Martina Mandáková. Historické shrnutí Výchova, vzdělávání a péče o děti do tří let v institucionálních zařízeních má v našich podmínkách.
Únorové počítání.
Zdravotnické zařízení městské části Praha 4 mezinárodní projekt Péče o děti jako mezigenerační most CZ.1.04/5.1.01/
Studijní obor: Sociální činnost
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
O.s.MOSTY vás vítá na závěrečné konferenci k projektu RADDAR naše téma: Alternativní způsoby podpory rodiny jako prevence institucionalizace.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
Podpora částečných úvazků?
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
Dětský domov Jesenské – Projekt Česko-slovenská výměna zkušeností v oblasti práce a sociálních věcí CZ.1.04/5.1.01/ Tento projekt.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Sociální patologie SCPT SCPA
P. VZDĚLÁVACÍ KURZ ASISTENTKA V PŘEDŠKOLNÍ PÉČI Lenka Hrkľová Odborná garantka mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
PRÁVO SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ Státní sociální podpora
1 Tisková konference MPSV „Čtyři opatření rodinné politiky“ 10. září 2015 ve 12:30 hod.
Konference SLAĎOVÁNÍ PRACOVNÍHO, RODINNÉHO A SOUKROMÉHO ŽIVOTA: VÝZVA SOUČASNOSTI 3. února 2015.
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
OB 21 – OBN NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE. ÚKOL ● ZKUSTE VLASTNÍMI SLOVY VYSVĚTLIT POJEM NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Organizace předškolního vzdělávání
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Novinky v předškolním vzdělávání
Náhradní formy rodiny. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice

Informace o cílové skupině  matky s dětmi předškolního věku: věk nejmladšího dítěte: 50 % matek s dětmi v dokončeném věku 1 – 2 roky (od 1. do 3. narozenin) 50 % matek s dětmi předškolního věku v dokončeném věku let (od 3. do 5. narozenin)  celkem 710 dotázaných matek v celé ČR  3 hlavní okruhy: 1. péče – představy a realita 2.kolektivní péče 3.individuální péče 2

Nejlepší způsob péče o dítě dle věku 3

Péče dle věku dítěte - realita 4

Důležitost ukazatelů kvality zařízení 5

Názory na fungování a služby zařízení denní péče o děti 6

Měl by stát nebo obce mít zákonnou povinnost zajistit předškolní péči pro všechny děti? Pro děti od jednoho roku1,0 Pro děti od dvou let11,8 Pro děti od tří let42,7 Pro děti od čtyř let15,9 Zachovat současný stav (pro děti od 5 let)23,7 Taková zákonná povinnost být nemá3,0 Nevím2,0 7

Zájem matek o dětskou skupinu Představte si, že byste uvažovala o umístění dítěte do dětské skupiny. Vyberte nejvýše dva hlavní důvody, proč byste o to mohla mít zájem. Dětská skupina má řadu výhod oproti jiným typům zařízení0,3 Měla bych zájem, kdybych měla dětskou skupinu blíže k bydlišti než jiné možnosti hlídání a péče o děti3,1 Měla bych zájem, pokud by dětská skupina byla v místě mého pracoviště9,7 Měla bych zájem, kdyby dětská skupina byla cenově dostupnější než jiné možnosti hlídání a péče o děti27,2 Měla bych zájem v případě, že bych neměla k dispozici žádné jiné možnosti hlídání a péče o děti58,3 Měla bych zájem z jiného důvodu1,4 8

Všechna zařízení (veřejná i soukromá) by měla být státem finančně podporována stejně 1 Určitě souhlasí37,4 2 Spíše souhlasí37,4 3 Spíše nesouhlasí20,7 4 Rozhodně nesouhlasí4,5 9

Výhody péče chůvy (%) možnost domluvit si podmínky výchovy a péče 86,5 možnost individuálně volit čas a délku využití péče 85,5 zohlednění individuality dítěte vychovatelem 78,7 menší nemocnost dítěte 76,6 dítě má blízkou osobu „pro sebe“ 68,3 děti lépe emočně prospívají než v kolektivní péči 45,6 děti se učí nezávislosti 43,8 10

vyšší cena 94,4 obava z nedůvěryhodnosti chůvy 80,0 dítě nemá dostatek kontaktu s vrstevníky 78,0 zatím u nás málo ověřený typ péče 76,1 problémy se zajištěním péče v případě onemocnění či dovolené chůvy 74,4 služby chůvy jsou kontrolovány téměř výhradně rodiči 72,3 ne vždy dostatečná kvalifikace a/nebo kvalita služeb chůvy 67,6 riziko navázání až příliš silného vztahu mezi dítětem a chůvou 56,2 Nevýhody péče chůvy (%) 11

Matky mající zkušenost s chůvami (%; N=31) Matky, které zkušenost s chůvami nemají (%; N = 679) Potřeba zajistit péči o dítě v době svého pracovního výkonu 83,972,3 Nedostatek míst v jeslích/MŠ/jiném kolektivním zařízení 19,470,8 Potřeba zajistit péči o dítě v době vyřizování osobních záležitostí a v době svého odpočinku 51,642,3 Preference individuální péče před péčí v kolektivním zařízení 32,332,4 Motivy rodin pro najímání chůvy 12

Ve věku 6 – 11 měsíců dítěte 96,2 Ve věku 1 až 2 roky dítěte 71,9 Ve věku 2 až 3 roky dítěte 52,4 Ve věku 3 až 4 roky dítěte 43,2 Ve věku 4 až 6 let dítěte 42,1 Nezájem využít služeb chůvy dle věku dětí (%) 13

„Měly by chůvy poskytovat služby jen po získání oprávnění? To znamená, že by chůvám byla na základě splnění požadavků stanovených zákonem udělována licence, jejich služby by byly kontrolovány a v případě nedostatků by jim licence byla odebrána.“ (Péče 2013, VÚPSV, v.v.i.) 76,9 % ze 710 respondentek 14

 Potřeba podpořit finančně služby chův státem – 68,5 % ze 710 respondentek Finanční podpora státu služeb chův 15

Děkuji Vám za pozornost!