Workshopy (kolegové pro kolegy)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Environmentální výchova pro základní školu
20. května 2009 Prague Gate, Praha – Chodov II. konference Českého institutu manažerů informační bezpečnosti.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Volitelné předměty ve 3. ročníku
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Vzájemná hospitační činnost
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Maturita 2015.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
COMENIUS FIT FÜR EUROPA ZŠ Mendelova, Karviná, Česká republika ZŠ Hurbanova, Martin, Slovensko Lucas-Cranach-Schule, Gotha, Německo.
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Úvod do managementu 1. seminář
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
2. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní a střední školy
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Příklady úspěšného využití ICT prostředků ve výuce David Lesch, člen představenstva.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Metodické centrum ISŠ – COP a Jazyková škola s právem SJZ Valašské Meziříčí 1.setkání metodiků škol okresu Vsetín Střední školy Středa 21. listopadu 2012.
11. setkání metodiků škol okresu Vsetín Základní a střední školy
E-learning na Gymnáziu Cheb
4. setkání metodiků škol okresu Vsetín Střední školy
Environmentální výchova a
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
EVROPSKÝ PROJEKT VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ VYHODNOCENÍ PROJEKTU.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Měření rychlosti zvuku
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Centrum kolegiální podpory CKP
Vzorový projekt pro ZŠ.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Workshopy (kolegové pro kolegy) Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec září 2008

DVPP velké množství kolegů na seminářích a konferencích problém předávání poznatků ostatním 1. fáze – v rámci komise (neformálně) 2. fáze – všem zájemcům ve škole (organizovaně)

organizované předávání poznatků forma dílen (workshopů) délka trvání 1 – 2 hodiny témata dílen nabízejí sami vyučující, kteří pak dílnu vedou nabídka několika alternativních dílen, ze kterých si vyučující vyberou asi 2 – 3 termíny za pololetí, kdy dílny ve škole probíhají

výhody dílen Systematické předávání zkušeností 1) ze školení 2) z vlastní výuky 3) vyzkoušení některých aktivit z pozice žáka Zapojení všech pedagogů zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce

Příprava workshopů Návrhy – minimálně 1 měsíc před termínem dílen Forma návrhu workshopu: název: téma: vedoucí: místnost: doba trvání: určeno vyučujícím předmětů : počet účastníků – max. technické požadavky na účastníky: obsah workshopu (stručná anotace):

Ukázka č.1 Téma: Základy práce s interaktivní tabulí Vede: Pavel Taibr Místnost: učebna zeměpisu Den: středa 30.8. Čas: skupina 1 – 9.30-10.30 hod skupina 2 – 11.00 – 12.00 hod Určeno: vyučujícím různých předmětů, hlavně zeměpisu, dějepisu, matematiky, fyziky, informatiky Počet účastníků: 8-10 Technické požadavky na účastníky: ovládání software v prostředí MS Windows Obsah workshopu: Seznámení s IT Smart Board Možnosti IT Návaznost na jiné softwarové produkty Ukázky práce v hodině Praktické odzkoušení

Ukázka č. 2 Název: Co si o nás myslí? Téma: Motivace a vedení hodin vede: Blanka Pokorná, Martina Ulvrová místnost včetně technických požadavků: C1 – počítač + dataprojektor termín: 20.12.2006 14 – 15 hod. určeno vyučujícím těchto předmětů: všem počet účastníků – max. 18 technické požadavky na účastníky: žádné Obsah workshopu: Návody a tipy pro práci s teenagery shromážděné na základě mezinárodního výzkumu, který se zabýval tím, co si vlastně žáci o učitelích a výuce myslí. Vedoucí semináře ukáží účastníkům desatero úspěšného učitele a návrhy k jeho realizaci a budou-li mít účastníci chuť a sílu, mohou přispět dalšími nápady. Vedoucí semináře slibují, že tyto návrhy zpracují a rozešlou všem účastníkům.

Ukázka č.3 Název : Trénování paměti a mozkový jogging Téma: Metody zlepšování paměti vedoucí: RNDr. Věra Voršilková termín: 20.12.2006 14 – 15 hod. místnost včetně technických požadavků: A1 určeno vyučujícím těchto předmětů: všem počet účastníků – max. 15 technické požadavky na účastníky: nejsou Obsah workshopu: Seminář ukáže některé způsoby a metody, kterými lze vylepšit zapamatování informací i jejich vybavování z paměti, jako je trénink koncentrace, strukturování pojmů, mnemotechnika, či metoda „Loci“. Předvede rovněž několik koordinačních cvičení.

Ukázka č.4 Název: Nikdy nikomu nevěřte aneb všechno je jinak?! Téma: MÉDIA?! (Průřezové téma: Mediální výchova) vedoucí: Mgr. Rudolf Folke termín : 7.6.2006 místnost: učebna chemie (blok C, C38) určeno vyučujícím všech předmětů, zejména ZSV, Dě, Čj, Cj počet účastníků – max. 12 technické požadavky na účastníky: žádné obsah workshopu: - co jsou média - modelace práce redakce při tvorbě zpravodajského pořadu - etika reklamy - zkusíte si sestavit zpravodajský pořad ze skutečných událostí - práce ve skupinách, posoudit vhodnost či nevhodnost konkrétní kontroverzní reklamy

Přihlašování 1 – 2 dny předem výběr jednoho z nejméně tří (většinou čtyř) workshopů zápis do přihlašovacího formuláře

Workshop č. 2 „Otevřené vyučování, hodnocení projektové práce“ Místo: P1 Datum: 26.3.2008 Určeno vyučujícím všech předmětů Počet účastníků – max. 16 Požadavky na účastníky: chuť zkusit nové metody práce Vedení: p. Eger, p. Podzimková (překlad) Obsah workshopu: Cílem je seznámení s pojmem otevřené vyučování, dát náměty, jak hodnotit projektovou práci u studentů. Workshop bude překládán do češtiny. 1……………………………………………… 2……………………………………………… 3………………………………………………. 4…………………………………………….. 5…………………………………………….. 6…………………………………………..…. 7……………………………………………… 8…………………………………………….. 9……………………………………………… 10……………………………………………. 11……………………………………………. 12…………………………………………….

Workshopy pro gymnázia v Libereckém kraji 14.3. 2007 Německý jazyk: počet přihlášených 9 - Školení k tvorbě ŠVP - Prezentace a rétorika - ICT v německém jazyce Šípová Dějepis: počet přihlášených 10 - tvorba ŠVP – interaktivní seminář zabývající se problematikou použití Bloomovy taxonomie cílů při tvorbě výstupů ŠVP - Realizace ŠVP –výběr vhodných strategií pro výuku dějepisu Ulvr Matematika: počet přihlášených 8 - ŠVP – ukázka hodiny s interaktivní tabulí - Interaktivní tabule v M Voršilková Fyzika: počet přihlášených 8 - Tvorba ŠVP Zkušenosti se sazbou ŠVP Voženílek Chemie: počet přihlášených 3 - ŠVP – zkušenosti s tvorbou a ověřováním Kuglerová ZSV( Společenské vědy): počet přihlášených 6 - ŠVP – společenské vědy Minster

Závěr Pozitivní hodnocení ze strany pedagogů Iniciativa pro další dílny a) co potřebují zařadit do dílen b) s čím chtějí seznámit ostatní

Nenechte se odradit počáteční nedůvěrou. Stojí to za námahu.