Dopravní sektorové strategie, 2. fáze

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti a priority MPO pro programové období kohezní politiky 2014.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Dopravní politika ČR pro léta
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 20. listopadu 2012, Praha Pohled hospodářských a sociálních.
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Posouzení vlivů Národního rozvojového plánu pro programové období 2007 – 2013 na životní prostředí Regionální environmentální centrum ČR Praha,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
PESCO vs. EDF: projekty rozvoje schopností
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Ing. Martin Janeček Odbor strategie Ministerstvo dopravy

Z čeho DSS 2 vychází Dopravní sektorové strategie - navazující strategický dokument na Dopravní politiku ČR pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050, podrobné rozpracování priority č. 4 Dopravní infrastruktura Dopravní politika: Vrcholový strategický dokument Vlády ČR pro sektor doprava, MD institucí odpovědnou za její implementaci Dokument zaměřený na celý sektor (nejen resort) doprava, určuje hlavní zásady jeho rozvoje Rozpracování zásad je podle jednotlivých oblastí řešeno v návazných sektorových dokumentech Na základě analýzy problémů sektoru navrženy priority, cíle a opatření - navržena gesce (úkoly nemusí být určeny jen pro MD). Rámcově řešeno i financování, jeho podstata řešena také v návazných strategických dokumentech 2

Co na DSS2 navazuje Pro oblast dopravní infrastruktury a její financování Dopravní sektorové strategie Pro oblast dopravní obslužnosti (koncepce veřejné dopravy)‏ Pro oblast bezpečnosti silničního provozu (Národní strategie BESIP)‏ Pro oblast telematiky a moderních technologií (Akční plán zavádění inteligentních dopravních systémů v ČR)‏ Pro oblast nákladní dopravy a logistiky (Strategie podpory logistiky z veřejných zdrojů)‏ Pro oblast zpoplatnění provozu a internalizaci externalit Pro oblast letecké dopravy (Koncepce letecké dopravy)‏ Pro oblast vodní dopravy Pro oblast cyklistické dopravy (Národní strategie cyklistické dopravy)‏ Pro oblast přípravy výstavby tratí Rychlých spojení Pro oblast kosmických technologií (Národní kosmický plán)‏ 3

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Dopravní sektorové strategie, 2. fáze - Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem (2014 až 2020)‏ Cíl – určení priorit rozvoje dopravní infrastruktury v ČR s výhledem až do roku 2050 s ohledem na závazky plynoucí z nařízení EU k sítím TEN-T. Určení pořadí realizace jednotlivých staveb seřazených do „klastrů“ a návrh staveb ke kofinancování z evropských peněz v období 2014-2020 Zvýšení efektivity financování a realizace staveb Hlavní kondicionalita pro budoucí Operační program doprava Pro současné programovací období 2007 – 2013 vznikla první fáze tohoto dokumentu (jako podklad pro čerpání fondů EU v tomto období)‏ DSS jsou pilotním projektem pro ostatní kohezní státy EU, požadavkem nejen ČR ale také ze strany EU (první pokus v roce 2006 ministr Šimonovský). Práce zahájeny v září 2011, příprava zadání od jara 2010. Struktura řízení projektu Společný řídící výbor Advisory Board (kombinace profesorů ČR + zahraniční univerzity)‏ Ex-ante hodnocení SEA hodnocení Pracovní skupina www.dopravnistrategie.cz 4

Dopravní sektorové strategie – schvalovací proces Primární verze – k připomínkám MD a Ex-ante hodnotiteli Sekundární verze – po zapracování připomínek zveřejňováno na www.dopravnistrategie.cz

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Přípravná část Návrhová část

Hodnocené záměry Dvě hlavní skupiny záměrů: Projekty – je k dispozici dostatek podkladů pro provedení zjednodušeného hodnocení CBA Náměty – různorodá skupiny záměrů, o nichž nejsou informace úplné. Kniha 6 = databáze všech záměrů a projektů Kniha 7 = finanční potřeby záměrů a přehodnocení parametrů staveb na základě prognózy dopravního modelu Kniha 8 = Multikriteriální hodnocení dle tří pilířů celospolečenský význam překážky realizace zjednodušená CBA Kniha 9 = Prognóza finančních možností Kniha 10 = Spojení potřeb a možností = časový harmonogram 8

SEA proces Ze zákona nutné posouzení koncepce z pohledu SEA (strategický vliv staveb na životní prostředí)‏ Mezinárodní posuzování SEA ??? Velká očekávání občanských iniciativ → nelze ohrozit již uzavřené procesy v přípravě staveb DSS se nezabývají konkrétním vedením tras – od toho je proces v rámci ZÚR a EIA. DSS je založeno na přebírání výsledků přípravného procesu jednotlivých staveb, určuje význam a pořadí staveb a indikuje úpravy parametrů z důvodů dosažení vetší efektivity Termíny: dokončení do konce února 2013, následně projednání připomínkování (VPŘ, MPŘ, Společný řídící výbor, Advisory board, stanovisko MŽP)‏ Předložení vládě ČR do konce června 2013 po vypořádání mezirezortu Dokument obsáhlý, bude připravena zkrácená verze pro vládu ČR a Řídící výbor dle přání EU. 9

Projektová a majetkoprávní příprava staveb Poprvé aplikován zjednodušený postup řízení investorů v létě 2011 pro 2012 dle přání Hospodářského výboru V průběhu roku 2012 připravena Směrnice pro rozpis globálních položek na přípravu staveb V-1/2012, platná od 1.12.2012 Vazba na DSS2, nové OPD+CEF, řízení a koordinace činnosti investorů, příprava potřebných staveb v požadovaném rozsahu Za každou stavbu je zodpovědná konkrétní osoba na straně investora, ministr informován souhrnně o stavu přípravy na PMD Vazba a činnost Centrální komise, kontrola investorů ve vztahu k rozsahu přípravy jednotlivých staveb

Děkujeme za pozornost Ministerstvo dopravy