Často kladené otázky 2 Bc. Tomáš Milerski

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ESCH, popis základních ikon
Advertisements

Projektová výuka – Eagle
Základní popis a instalace Eagle
Často kladené otázky 1 Bc. Tomáš Milerski
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
EPCB, popis základních ikon Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
EPCB, generování výstupů Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
ESCH, generování výstupů Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Sekvenční logický obvod-úvod
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Paměťové registry
Kontrolní panel a vytvoření nového projektu Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
ESCH, postup práce Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
Předepisování přesnosti rozměrů -tolerování úhlů, děr, tvaru a polohy
Ovládání budov 3. Sběrnicový systém INELS – komponenty instalované v budově mimo rozvaděč – část první Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Nastavení zarážek tabulátoru WORD
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Axonometrické promítání
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Bistabilní klopný obvod RS, asynchronní
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU peníze středním.
Technické kreslení Kótování - kótování geometrických a konstrukčních prvků (kuželů, jehlanů, sklonu, zkosených hran, přechodů) Střední škola, Havířov-Šumbark,
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA De Morganův teorém
Ovládání budov Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU.
Zjednodušování obrazů
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Kótování - základní pojmy a pravidla kótování
Technické kreslení Kosoúhlé promítání
TEXTOVÝ EDITOR.
Textový editor.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Technické kreslení Měřítka zobrazení
Rozměry a úprava výkresových listů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
ProgeCAD Základy kreslení.
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Orcad PCB Designer návrh plošných spojů – část 2.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Tvorba tabulek ve Wordu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obvod imitující zvuk policejní
Spínač se třemi tranzistory příklad zapojení
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tvorba webových stránek na google – Sites (5.)
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
Transkript prezentace:

Často kladené otázky 2 Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU peníze středním školám - OP VK 1.5. Výuková sada – Návrhové systémy plošných spojů, DUM č. 14

Jak vést plošný spoj mezi vývody integrovaného obvodu? V případě, že musíme změnit šířku plošného spoje, kupříkladu při průchodu mezi vývody integrovaného obvodu, postupujeme níže uvedeným způsobem. Postup změny šířky plošného spoje (1. možnost): v editoru plošných spojů načteme odpovídající destičku s plošnými spoji; klikneme na ikonu Route (ruční propojování), vedeme spoj v hladině 16 (Bottom) s nastavenou šířkou plošného spoje Width (šířka); v místě, kde chceme změnit šířku plošného spoje, ukončíme vedení spoje klepnutím na levé tlačítko myši; v okně Width (šířka) změníme šířku plošného spoje a pokračujeme ve vedení spoje s novou šířkou mezi vývody integrovaného obvodu; segment spoje ukončíme klepnutím na levé tlačítko myši a zvolíme původní šířku spoje a pokračujeme v jeho vedení.

Jak vést plošný spoj mezi vývody integrovaného obvodu? Postup změny šířky plošného spoje (2. možnost): v editoru plošných spojů máme načtenu odpovídající destičku s plošnými spoji; příkazem Split (Rozdělení) rozdělíme plošný spoj na požadované segmenty; pomocí příkazu Change  Width změníme šířku daného segmentu plošného spoje. Video 24 – Změna šířky spoje (1. možnost) Video 25 – Změna šířky spoje (2. možnost)

Video 26 – Vložení propojky Jak řešit drátové propojky na destičce s plošnými spoji? Drátové propojky používáme nejčastěji v těch případech, kdy chceme elektrický obvod umístit na jednovrstvou desku s plošnými spoji a některé plošné spoje nelze realizovat pouze v jedné vrstvě, jelikož by bylo výsledné klišé plošných spojů příliš složité. Postup vytvoření drátových propojek: v editoru plošných spojů načteme příslušnou destičku s plošnými spoji; pomocí ikony Via (prokovený otvor) vložíme dva prokovy na místo začátku a konce drátové propojky; vložené prokovy spojíme čarou Wire v hladině 1 (Top), zároveň si můžeme nastavit šířku a styl čáry (propojky); propojky se snažíme umísťovat buď vodorovně nebo svisle. Video 26 – Vložení propojky POZOR!!! V dokumentaci při popisu postupu montáže je důležité na umístění propojek upozornit a osadit je dříve. Zejména to platí v případě, že propojky vedou pod součástkami a paticemi.

Jaká jsou základní pravidla pro vedení plošných vodičů na destičce? Při vedení plošných spojů respektujeme tyto hlavní zásady: plošné vodiče vedeme vodorovně a svisle; zalomení spoje provádíme pod úhlem 45°; z pájecí plošky vycházíme vždy svisle nebo vodorovně a až poté provádíme případné zalomení; šikmé spoje jsou vždy pod úhlem 45° a mají co nejkratší délku; z oválné pájecí plošky vycházíme plošným spojem z kratší strany. Při vedení plošných spojů respektujeme tyto hlavní zásady: minimální doporučená vzdálenost plošného spoje od hrany desky je 5 mm; podle možností využíváme metodu „rozlití“ mědi – při leptání vzniká méně odpadů; na desce se snažíme používat jednotnou šířku spojů (nejlépe podle některé z konstrukčních tříd přesnosti); hustota plošných spojů na desce má být rovnoměrná; respektujeme montážní otvory, spoje nevedeme v jejich přílišné blízkosti.

Jak vytvoříme popis na destičce s plošnými spoji? Postup vložení popisu na destičku: v editoru plošných spojů načteme příslušnou destičku s plošnými spoji; klikneme na ikonu Text a napíšeme text popisu desky, zároveň se přepneme do hladiny 16 (Bottom); umístíme popis na požadované místo destičky; jak si můžete všimnout, text popisu je zrcadlově obrácen, neboť se nachází na spodní straně desky. Video 27 – Popis desky bez rozlévaní mědi Video 28 – Popis desky s rozlévanou mědi

Jak si upravit knihovnu?     Jak si upravit knihovnu? ve složce LIBRARIES si vytvoříme novou složku a tu pojmenujeme například moje_knihovny; v této složce si vytvoříme „prázdnou knihovnu“, kterou uložíme například pod názvem moje_knihovna_01.lbr a otevřeme si ji; nyní si stačí vybrat jakoukoliv součástku nebo prvek z libovolné knihovny, kterou chceme vložit do naší knihovny moje_knihovna_01.lbr a na danou součástku nebo prvek kliknout pravým tlačítkem myši → Copy To Library; příslušná součástka nebo prvek se nám zkopíruje do naší knihovny; tímto způsobem si můžeme do knihovny vložit všechny součástky a prvky, které nejčastěji používáme; následně tyto součástky a prvky můžeme za určitých pravidel podle našich potřeb upravovat.

Použitá literatura JURÁNEK, Antonín, HRABOVSKÝ, Miroslav. EAGLE pro začátečníky: uživatelská a referenční příručka. 2. vyd. Praha : BEN, 2007. 192s. ISBN 80-7300-213-2. PLÍVA, Zdeněk. EAGLE prakticky: řešení problému při běžné práci. 1. vyd. BEN - technická literatura : Praha, 2007. 184 s. ISBN 978-80-7300-227-5. CadSoft Online: Home of the EAGLE Layout Editor [online]. 2007 [cit. 2012-10-26]. Dostupný z: http://www.cadsoft.de. Eagle Online: České stránky editoru plošných spojů EAGLE [online]. 2003 [cit. 2012-10-26]. Dostupný z: http://www.eagle.cz.

Děkuji za pozornost.

Video 24 – Změna šířky spoje (1. možnost) Obr. 01 - Vzhled kontrolního panelu Video 24 – Změna šířky spoje (1. možnost)

Video 25 – Změna šířky spoje (2. možnost) Obr. 01 - Vzhled kontrolního panelu Video 25 – Změna šířky spoje (2. možnost)

Video 26 – Vložení propojky Obr. 01 - Vzhled kontrolního panelu Video 26 – Vložení propojky

Video 27 – Popis desky bez rozlévaní mědi Obr. 01 - Vzhled kontrolního panelu Video 27 – Popis desky bez rozlévaní mědi

Video 28 – Popis desky s rozlévanou mědi Obr. 01 - Vzhled kontrolního panelu Video 28 – Popis desky s rozlévanou mědi