možnosti Dispečinku hromadné dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití poptávkové dopravy
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vývoj metody a systému na podporu rozhodování ve financování dopravní obslužnosti státu a regionů Úkol. č. 1F44E/081/410.
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Nabídka personálních služeb
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Občanské sdružení M‘am‘aloca Nezisková organizace pro podporu komunitního způsobu života, regionálního udržitelného rozvoje, životního prostředí a mezigenerační.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
 asi 60 km od Olomouce  Středisková obec  Necelé 2000 obyvatel  Středisková knihovna  Obsluhuje 12 knihoven  1 pracovník profesionální  úvazek na.
Zadání případové studie
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Informační kulturní portál
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Elektronický identifikátor jako průkaz pojištěnce zdravotního pojištění Ing. Radek Papp vedoucí projektu EI Informace o projektu.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Využití poptávkové dopravy
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
možnosti Dispečinku hromadné dopravy
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Návrh opatření pro zlepšení dopravy v krnap
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

možnosti Dispečinku hromadné dopravy v oblasti veřejné dopravy

Dispečink hromadné dopravy - historie 1996 doprava: Podnik – dopravci 2001-2003 snaha vedení o konsolidaci dopravy samotnými dopravci od 2003 činnost DHD v podniku od 2004 převedení veškeré dopravy pod poptávkovou

Dispečink hromadné dopravy - současnost DHD je organizátor osobní hromadné dopravy DHD dopravuje formou poptávkové dopravy = na základě požadavků (demand response transport service DRT) vs. tradiční pravidelná doprava DHD plánuje kolem 800 jízd denně; obsluha kolem 1200km2 pro 2 spádové oblasti pouze 2 plné úvazky zvládnou funkci DHD systém aplikovatelný s přidanou hodnotou také pro školy, nemocnice, dopr. obsluhu venkova Pro další informace klikejte na podržená slova.

účel prezentace DHD předává představu o možnostech řešení Zástupci kraje či obcí předávají informaci o potřebách – kde se jeví doplnění linkové dopravy jako účelné Zúročení zkušeností DHD ve veřejné dopravě pilotní projekt - zajištění dopravy či dispečinku pro region / účel / skupinu / dobu využití připravovaného systému pro sběr dopravních požadavků (sběr a poskytování informací) optimalizace dopravy – vytipování relací vhodných pro poptávkovou dopravu spolupráce s organizátorem Klidné svědomí (že odpovědní vědí, co a jak lze zlepšovat)

Poptávková doprava Optimalizace hromadné dopravy přes různé módy stávající linková doprava doplněná poptávkovou a spolujízdou možné cíle: zaměstnání – škola – lékaři – kulturní akce

Zkušenosti, reference Snížení dotace dopravy při zachování obslužnost na 1/3 DHD dlouhodobě rozvíjí pilotní projekt v náročném prostředí německé výrobní firmy Kostal CR ta vylučuje vše, co je jen „hezké mít“ – využití v tomto prostředí je průkazem užitečnosti, životaschopnosti, controllingu, přidané hodnoty

Činnost DHD pod kontrolou Úloha DHD je strukturována: ARIS modely – (knihovna, datový model, proces)

IPODOS – připravovaný systém DHD převádí postupně  úlohu z heterogenního prostředí s významnou podporou dispečera na automatizované zpracování s možností podpory dispečerem otevřené pro další úlohy - doprava do škol, k lékaři, veřejná doprava pro venkov atp. stav sledován systémově v ARISu

Prakticky Posun od linkové dopravy (dopravce vytvoří nabídku, cestující se jí přizpůsobují) k jiným způsobům (organizace je úloha s mnoha stupni volnosti) DHD realizovalo řešení pro jeden z případů: doprava do zaměstnání Od tohoto řešení lze s využitím již existujících a v praxi vyzkoušených modulů, postupů a zkušeností odvodit řešení pro jiná zadání (náhrada/doplnění základní dopravní obslužnosti při poklesu počtu cestujících/shromadnění dopravy pod ekonomicky přijatelnou mez …..) souvislost – poptávková doprava při vhodném nastavení zlepšuje ekonomiku linkové („Zubringer – feeder line“), snižuje objem individuální dopravy (když už někdo sedí v autě, dojede zpravidla na místo – výjimka pouze železnice do center měst, tam se auta nechávají na nádražích P+R)

O tomto dokumentu Vytvořen společností „Dispečink hromadné dopravy, s.r.o.“ (DHD), www.hromadnadoprava.cz Autor Robert Koblížek Verze 18.6.2014 Podmínky použití: Attribution-NoDerivs 3.0 Unported (CC BY-ND 3.0) (možno volně šířit, avšak prosím neměnit)