Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 3
Advertisements

7. ročník Tlak, tlaková síla
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Výpočty hmotnosti ze známé gravitační síly a gravitačního zrychlení
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Výpočty gravitační síly ze známé hmotnosti a gravitačního zrychlení
Výpočet obsahu rovnoběžníku
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výpočet tlakové síly ze známého tlaku a obsahu plochy
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Návod k počítání práce s příklady k procvičení
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Výkon ZŠ Velké Březno.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
INFORMATIKA 9 MS Excel IV. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Příprava na čtvrtletní písemnou práci
Výpočet hmotnostního zlomku
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Výpočet hmotnosti, ze známe hustoty a objemu
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Kapaliny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Základní pojmy v automatizační technice
Hustota a její měření.
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Výpočet procentové koncentrace roztoku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Sčítání a odčítání desítek do 100
Desetinná čísla HRA.
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Povrch krychle.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?

Krok č. 5 – dopočítám HOTOVO ! Základní příklad č. 1 Jak mám ve fyzice počítat příklady? Jak postupovat? Postup je daný a přesný návod ke správnému řešení příkladů i po formální stránce. Zde je Základní příklad č. 1, který má za úkol ukázat, jak VŽDY postupovat u jakéhokoli příkladu. Základní příklad č. 1 Určete, jakou hustotu má látka, když víme, že 4 kg této látky má objem 23000 ml. Výsledek v 𝑘𝑔 𝑚 3 Krok č. 6 – výsledek zaokrouhlím dle pokynů ze zadání nebo dle pokynů učitele. Zpravidla na jedno desetinné místo. A za výsledek přidám jednotku a výsledek s jednotkou podtrhnu. Měla by následovat i slovní odpověď, kterou však po Vás nevyžaduji. Krok č. 5 – dopočítám m = 4 kg V = 23000ml ρ = ? 𝑘𝑔 𝑚 3 Krok č. 3 – pod zkrácený zápis uvedu základní vzorec (vztah), který k výpočtu příkladu použiji. A to v obecném tvaru! Tzn. bez konkrétních čísel Krok č. 1 – vypíšu si všechny informace ze zadání do zkráceného zápisu. Včetně jednotek! Popř. doplním veličiny, které sice v zadání nejsou, ale které znám a budu je při výpočtu potřebovat. A takto upravený zkrácený zápis potrhnu Krok č. 2 – ve zkráceném zápisu převedu všechny hodnoty fyzikálních veličin na základní jednotky (pokud je potřeba) Krok č. 4 – nyní, pokud znám všechny veličiny, které v uvedeném vzorci použiji k výpočtu, konkrétní číselné hodnoty ze zkráceného zápisu = 0,023 𝑚 3 ρ = 𝑚 𝑉 ρ = 4 0,023 𝑘𝑔 𝑚 3 ρ = 173,9 HOTOVO !