Vůz T3R.P Základní informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení výtahu po AS-i sběrnici
Advertisements

Sledovací funkce.
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Myš s mechanickým převodem pohybu myš po odkrytí horního dílu.
minimalizace pomocí Karnaughovy mapy, hystereze
ECOFLEX.
PRÁCE S KATALOGEM Kódy a jejich význam. -typ korpusu s typem elektrické výzbroje Příklad: 1201 – svítidlo H 152 osazené dvěma 15W úspornými zářivkami.
Palivová soustava vznětových motorů
Radiofrekvenční řízení budov
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Ovládací jednotka AZJ 530 Přepínač „FUNKCE“ Osvětlení
Reverzace třífázového asynchronního elektromotoru pomocí stykače
Rozvodná elektrická síť
Ovládání budov 3. Sběrnicový systém INELS – komponenty instalované v budově mimo rozvaděč – část první Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova.
Přístroje nízkého napětí
Trolejbusy: 14Tr.
Elektrické přístroje STYKAČE a RELÉ
Ovládání budov Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU.
Vsetín – město bez bariér
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Školení KB 8 a jízdní zkoušky
Tato prezentace byla vytvořena
SPLIT UNITS (set model only) RAC Product data Low ambient kit AQLA.
Jištění a spínání motorů
Tramvaje: Škoda 15T.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Stroje a zařízení Prvky sběrnicových systémů (EL14-2.část) Ing. Josef Nevařil ELEKTROTECHNIKA.
Světelná technika Automatizace světla.
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Tato prezentace byla vytvořena
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Inteligentní instalace
Rozvodnice a rozvaděče
Světelná technika Automatizace světla.
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvajová vozidla.
Pom kontakty stopmagnetu
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Cyklovače, ostřikovače Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Autoalarm II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
VY_32_INOVACE_EP_14 SADA Elektrické přístroje. Historický stěrač.
Animace zapojení asynchronního motoru
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Autoalarm I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
PLC Sekvenční logika. RS Klopný obvod (paměť)  Přivedením log. 0 na vstup S (set) se nastaví Q = 1  Q zůstane 1 i po změně vstupu S na log.1 (pamatuje.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 1. Seznámení s ovládáním CNC stroje – HURCO (frézka) Název sady: CNC.
2 MOŽNOSTI AKTUALNÍ NABÍDKAPROBLÉM Ovládání odsavače přes varnou desku Propojení není automatické Propojení odsavače a varné desky s omezenými funkcemi.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_52_INOVACE_05_11_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Radiofrekvenční řízení budov
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Tato prezentace byla vytvořena
Stykače (Výkonová relé)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOMATICKÉ ZAPÍNANÍ SVĚTEL MOTOROVOVÉHO VOZIDLA
5. Seznámení s ovládáním CNC stroje – HURCO (soustruh)
Tato prezentace byla vytvořena
Měniče napětí.
Provedení motorového vývodu
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Provedení motorového vývodu
Ostatní přístroje nízkého napětí
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Akumulátor a dobíjecí soustava
Transkript prezentace:

Vůz T3R.P Základní informace

T3R.P Tranzistorová výzbroj TV Progress, výrobce Cegelec. Jsou to vozy T3 po rekonstrukci a podle místa kde k rekonstrukci došlo, se také říká Šumperák či Krnovák. ( T3, R = rekonstrukce, P = výzbroj Progress) Místo MG je jako dobíjecí zařízení baterie použit SM - statický měnič. Tichý chod, trakční proud 600 V transformuje i na obvody 230 V - (chladící agregáty) a 24 V - (další spotřebiče).

T3R.P Chlazení tepelně namáhaných zařízení probíhá i při vypnutém napájení 600 V za předpokladu, že vůz je v pohybu (otáčí se kola) a rekuperační proud jde přes statický měnič a napájí ventilátory 230 V. Linkový stykač je jeden hlavní – umístěn jako na T3 ve skříni s maximálním relé a dále má každý podvozek svůj linkový stykač.

Zde je umístěn hlavní linkový stykač spolu s maximálním relé

Kabina řidiče - rozdíly od T3 Diagnostický panel závad Tří polohové spínače, tlačítko 1. dveří, k odjištění ČB, k jednorázovému použití stěračů a tlačítko skluz. Tlačítko „Ticho“ k vyrušení houkajících závad. Tlačítko „Výhybka 0“ - rekuperace. LED diody vykřičníky - pískovače. Odpojovač na stěně za řidičem, v pojistkové skříni VMS, VSO a kontrolka činnosti elektronických pískovačů. Cyklovač stěračů, ostřikovače, topení kaloriferu i salónu vozu, výstraha - směrovky. Chybí spínač zpětného pohybu.

Dveře - rozdíly od T3 Otevření dveří je umožněno až po zastavení vozu. První dveře se dají otevřít samostatně jak při zapnutém, tak i vypnutém řízení. Ovládání prvních dveří je i za nárazníkem. Rovněž je umožněn manipulační vstup do vozu prvními dveřmi. Otvor pro univerzální kličku je v pravé plentě pod nárazníkem. Dvojím stiskem spínače 1. dveří se spustí akustická výstraha. / výstup řidiče mimo zastávku / Dveře jsou skládací a jsou opatřeny spodními zámky, které znemožňují jejich roztržení.

Dveře - rozdíly od T3 Tří polohovým spínačem dveří řidič ovládá všechny dveře vlaku. Poloha uprostřed - dveře jsou zavřené nebo připravené k zavření. Poloha vpravo - otevření všech dveří. Poloha vlevo - „uvolnění“, otevřou se pouze dveře navolené cestujícími. Volbu navolených dveří cestujícími řidič sleduje na panelu prosvícením symbolu „V“. Pokud tato kontrolka bliká, tak se některé dveře nepodařilo otevřít či zavřít.

Dveře - rozdíly od T3 Pokud některé dveře mají poruchu, dají se vypnout spínačem v krytu nad dveřmi. Jízda není blokována a proto je lepší nejdříve dveře ručně dovřít, zajistit proti mechanickému roztržení a potom teprve vypnout. Každé dveře mají kličku k nouzovému otevření dveří, která je na horním krytu dveří. Použitím této kličky se uvolní řemen v mechanizmu dveří a k opětovnému nasazení řemene použijeme tlačítka v prostoru krytu dveří otevřeno, zavřeno případně reset dveří. K natažení řemene stačí i pouhé prudké dovření obou křídel dveří.

Osvětlení vozu - rozdíly od T3 Celá souprava je ovládána spínačem vnějšího osvětlení „den/noc“ z prvního vozu! Na druhém voze musí být tento spínač v nulové poloze! Vypínač zářivkového osvětlení je na druhém voze v poloze předvolba - to je vlevo! Na prvním voze je i za nesnížené viditelnosti zapnuté vnější osvětlení na „den“ - to je vlevo. Při snížené viditelnosti řidič přepne na prvním voze vnějšího osvětlení na „noc“ a zářivkové osvětlení přepne vpravo. Tím se rozsvítí na obou vozech jak vnější, tak i zářivkové osvětlení.

Topení vozu - rozdíly od T3 Topení kaloriferu je navíc opatřeno termostatem. Topení na druhém voze musí být vypnuto! Jinak nastávají neidentifikovatelné stavy. Topení do vozu má 4. stupně intenzity. První stupeň - pískovače, druhý je nastaven na 1/3 výkon topnic, třetí na 2/3 výkon a čtvrtý stupeň je součtem předchozích dvou stupňů, tedy plný výkon. Topení na druhém voze je funkční i když je vypnuté řízení vozu. / 2. PTG na troleji /

Pískovače - rozdíly od T3 Na voze jsou dva druhy pískovačů. Mechanický - ovládaný pákou a elektrický - řízený podvozkovým regulátorem. Mechanický je vlevo před prvním podvozkem a při použití aktivuje i sypače elektrické. Při sunutí či vlečení funguje pouze tento mechanický sypač. Elektrický sypač je před prvním podvozkem vpravo a před třetí osou vlevo. Sype pouze při nastartovaném voze - závislost na palubním napětí 24 V. Platí i pro vytápění sypače. Činnost je indikována na panelu řidiče LED diodami „!!“.

Pískovače - rozdíly od T3 Činnost systému pískovačů je dále indikována zelenou kontrolkou umístěnou v prostoru pojistek 24V. Je-li tato kontrolka zhaslá je vůz buď vypnut nebo má ovládání pískovačů poruchu. blikne-li kontrolka čas od času jednou je porouchán pravý pískovač blikne-li kontrolka čas od času dvakrát je porouchán levý (před třetí osou) pískovač blikne-li kontrolka čas od času třikrát je vadné elektrické vytápění el. pískovačůblikne-li kontrolka čas od času čtyřikrát nepřichází snímání rychlosti, tzn., že při každém zastavení vozu musí kontrolka čtyřikrát po sobě bliknout.

Ostřikovače, stěrače - rozdíly od T3 Ostřikovače jsou napájeny trvale z baterie a fungují i při vypnutém voze. Trysky jsou na ramenech stěračů. Nádoba pod kabinou řidiče - dolévání pouze v depu. Tlaková tryska a ventil. Stěrače - ovládání *)tlačítkem a tří polohovým **)spínačem. *) - jednorázové setření **) - trvalý chod při otočení vpravo, vlevo je cyklovač a vypnuto ve svislé poloze. Chod cyklovače je možné nastavit na dobu max. do 60 sekund.