SOU Vinařice Speciálně pedagogické centrum

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Strukturované učení PROJEKT EU
Diagnostika SPU.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
LEGISLATIVA.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Speciálně pedagogická diagnostika
Pedie Co mají společné?.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Analýza implementace společného vzdělávání –
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Centrum kolegiální podpory CKP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SOU Vinařice Speciálně pedagogické centrum

Obsah prezentace Zřízení a zahájení činnosti SPC SOUVIN Klienti SPC Pracoviště – prostorové zázemí Poskytované služby a činnosti SPC Formy péče o klienty SPC Personální obsazení Evidence klientů a činností SPC Knihovna SPC Speciálně pedagogické a psychologické testy Didaktické, kompenzační a speciálně pedagogické pomůcky

Zřízení a zahájení činnosti SPC SOUVIN SOU Vinařice požádalo na KÚ Středočeského kraje o zápis školského poradenského zařízení – speciálně pedagogického centra - do školského rejstříku SPC zahájí svoji činnost od 1.9.2013 SPC při SOU Vinařice je jediné SPC ve Středočeském kraji, které vzniklo při střední škole, ostatní SPC vznikla převážně při základních školách praktických Ve Středočeském kraji působí aktuálně 9 SPC

Klienti SPC Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), tzn. se zdravotním postižením, zdravotním a sociálním znevýhodněním Jejich zákonní zástupci, školy a školská zařízení vzdělávající tyto klienty SPC Vinařice poskytuje poradenské služby žákům s mentálním postižením, sluchovým nebo zrakovým postižením, s tělesným postižením, vadami řeči, vývojovými poruchami učení a chování SPC Vinařice bude od září 2013 nabízet své poradenské služby nejen žákům SOU Vinařice, ale i žákům jiných SŠ a SOU, žákům ZŠ a MŠ

Pracoviště – prostorové zázemí Činnosti SPC budou probíhat v nových prostorách Většina externích činností bude probíhat v prostorách středních a základních škol, kam žáci chodí do školy

Poskytované služby a činnosti SPC -speciálně pedagogická diagnostika a poradenství, -psychologická diagnostika a poradenství, -logopedická diagnostika a terapie, -sociálně právní poradenství, externím klientům, -individuální a skupinová integrace žáků se SVP do MŠ, ZŠ a SŠ, -pomoc při profesní orientaci, -výchovné poradenství, -pomoc učitelům při zpracování IVP (individuálních vzdělávacích plánů), -kontrola plnění IVP, -doporučení ke zřízení funkce asistenta pedagoga, -odborné přednášky a besedy, -doporučení popř. zapůjčení odborné literatury, -doporučení popř. zapůjčení kompenzačních a didaktických pomůcek, -relaxační hry a cvičení, pro externí klienty -výjezdy do škol a do rodin, externí činnosti -zprostředkování odborné péče (neurolog, pediatr, psychiatr….), pro externí klienty -mediační služby, na tuto činnost bude zpracován plán -muzikoterapie, na tuto činnost bude zpracovaná koncepce -arteterapie, canisterapie, externím klientům -biblioterapie, herní terapie, externím klientům

Poskytované služby a činnosti SPC V SOU Vinařice budou tyto služby rozšířeny o: Řízení AP pro žáky se zdravotním a sociálním znevýhodněním Řízení výchovného poradce a řízení preventisty sociálně patologických jevů Řízení grantových a rozvojových projektů Zpracování statistických hlášení pro ÚIV Vedení kartotéky klientů SPC  

Formy péče o klienty SPC Ambulantní – na pracovišti Terénní – v rodinách, ve školách

Evidence klientů a činností SPC SOUVIN zajistí evidenci klientů SPC prostřednictvím profesionálního evidenčního programu IC technikem školy bude vytvořena vlastní databázová evidence klientů SPC Pro PPP a SPC- existuje PPP-profesional Škola se přihlásí do Asociace pracovníků SPC (APSPC)

Příklad hlášení na krajský úřad MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY Z 33-01 VÝKAZ o speciálně pedagogickém centru podle stavu k 30. 9. 2011 Spec. pedag. centrum Rok Měsíc Resortní identifikátor práv. osoby Identifikační číslo zařízení (IZO) Obec Unhošť PSČ 27351 2011 9 600021637 110012631 Ulice Kyšice 178 Č. p. Správní úřad Území Typ Zřiz. Druh postižení B21000 CZ0213 K20 5   Počet odlouč.pracovišť Samostatnost centra I. Odborní pracovníci (vč. ředitele) podle stavu k 30. 9. 2011 Číslo řádku Pracovníci (ve fyzických osobách) Přepočtení na plně zaměstnané celkem v tom se vzděláním vysokoškolským středním s maturitou a vyšším jiným psycholog. spec.pedag. a b 2 3 4 6 7 8 Speciální pedagogové 101 Psychologové 102 Sociální pracovníci 103 Zdravotní pracovníci 104 Ostatní odborní pracovníci 105 Ředitel centra bude vykázán podle svého profesního zaměření. II. Klienti, jimž byla poskytnuta péče ve školním roce 2010/11 Klienti celkem z toho jednoráz. ošetřeni ze sl.2 mentál. postiž. sluchově postiž. zrakově postiž. vady řeči tělesně postiž. s více vadami autisté ostatní 10 11

Knihovna SPC SOU Vinařice (část) Knihovna - odborná literatura Speciálně pedagogického centra Středního odborného učiliště Příjmení a jméno autora Název knihy Nakladatelství Rok vydání Místo vydání Počet stran ISBN Břicháček V. a spol. Psychologie Junák 2001 Praha 63 s. 80-86109-72-0 Čámský P., Sembdner J., Kutilová D. Sociální služby v ČR v teorii a praxi Portál 2011 264 s. 978-80-262-0027-7 Galajdová L., Galajdová Z. Canisteterapie 168 s. 978-80-7367-879-1 Hájková V., Strnadová I. Inkluzivní vzdělání Grada 2010 224 s. 978-80-247-3070-7 Havlík R., Koťa J. Sociologie výchovy a školy 2002 184 s. 80-7178-635-7 Jucovičová D., Žáčková H., Sovová H. Specifické poruchy učení na 3. stupni ZŠ D a H 2007 67 s. 978-80-903579-7-6 Kucharská A., Chalupová E. 5x Specifické poruchy učení a chování IPPP 2006 80-8656-13-5 Langmaier J., Krejčířová D. Vývojová psychologie 368 s. Lechta Viktor Základy inkluzivní pedagogiky 440 s. 978-80-7367-679-7 Matoušek Oldřich a kol. Metody a žízení sociální práce 2013 400 s. 978-80-262-0213-4 Matoušek Oldřich, Matoušková , Andrea Mládež a delikvence 344 s. 978-80-7367-825-8 Mattioli J., Kovaříková M. Sociální psychologie UJEP 2000 Ústí n/L 68 s.   Michalík Jan a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese 512 s. 978-80-7367-859-3 Moravcová Dagmar Zraková terapie Triton 2004 203 s. 80-7254-476-4 Muhic Jasmin Interkulturní poradenství 2004 62 s. Nakonečný Milan 863 s. 978-80-7387-443-8 Pipeková Jarmila Kapitoly ze speciální pedagogiky Paido Brno 404 s. 80-7315-120-0 Pokorná Věra Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti 240 s. 978-80-7367-773-2 Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování 336 s. 978-80-7367-817-3 Procházka Miroslav Sociální pedagogika 2012 208 s. 978-80-247-3470-5 Rádlová Eva a kol. Speciální pedagogická diagnostika MONTANEX Ostrava 78 s. 80-7225-114-7 Svoboda M., Krejčířová D., Vágnerová M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících 2009 792 s. 978-80-7367-566-0 Svoboda Mojmír Psychologická diagnostika dospělých 2005 342 s. 80- 7367-050-X Šterm P., Ouředníčková L., Doubravová D. Probace a mediace 216 s. 978-80-7367-757-2 Tomeš Igor a spol. Sociální správa 304 s. 978-80-7367-483-0 Vágnerová Marie Psychopatologie pro pomáhající profese 2008 872 s. 978-80-7367-414-4 Zapletalová J., Vaňková H. Kariérové poradenství 276 s. 80-86856-21-6 Zelinková Olga Pedagogická diagnostika a indiv. vz. plán 978-80-7367-326-0 Evidence knih v knihovně - knihy jsou PC řazeny abecedně podle autora

Speciálně pedagogické a psychologické testy Speciálně pedagogické a psychologické testy jsou nejnákladnější položkou vybavení SPC TEST WJ-IE včetně vzdělávacího a zaškolujícího semináře – diagnostika kognitivních schopností. WAIS – III včetně školícího a výcvikového kurzu – posouzení kognitivních schopností. WISC – III včetně školícího a výcvikového kurzu – posouzení úrovně kognitivních schopností. S-B- IV.revize testu – inteligenční test I-S-T- 2000R – včetně školícího a výcvikového kurzu – inteligenční test

Didaktické, kompenzační a speciálně pedagogické pomůcky Pomůcky pro muzikoterapii Pomůcky pro arteterapii Pomůcky pro canisterapii Didaktické pomůcky pro rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky Pomůcky pro čtení a psaní, pro nápravu specifických poruch učení (SPU) Pomůcky pro alternativní a augmentativní komunikaci, PC programy Pomůcky a materiály pro logopedii  

Hodně štěstí a především zdraví v životě přeje SPC