k 3 4 = AB k B A ´ × = B A 5 , 4 3 ´ × = cm B A 6 ´ = A =A´ B´ B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
POZNÁMKY ve formátu PDF
Osová afinita.
Konstrukce trojúhelníku
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Podobnost rovinných útvarů
10_Podobná zobrazení V geometrii o dvou útvarech říkáme, že jsou podobné, pokud je druhý z nich v určitém měřítku zmenšeným nebo zvětšeným obrazem prvého.
rozdělení v daném poměru
Podobnost.
POZNÁMKY ve formátu PDF
KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU PODLE VĚTY SSS
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Volné rovnoběžné promítání - řezy
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Užití podobnosti - dělení úsečky
Kartografie – měřítko mapy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
2.2 Kvadratické rovnice.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku
Měřítko plánu a mapy.
Užití poměru (graficky)
Měříme délku s různou přesností
Délka kružnice, obvod kruhu
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
př. 6 výsledek postup řešení
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
Druhá mocnina rozdílu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
III. část – Vzájemná poloha přímky
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Věty o podobnosti trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce trojúhelníku
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Množina bodů dané vlastnosti
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
TÉMA: Obvod trojúhelníku
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_15
Konstrukce trojúhelníku
III. část – Vzájemná poloha přímky
Konstrukce trojúhelníku
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Povrch krychle.
Procenta Výpočet počtu procent.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Úsečky v trojúhelníku 3 Těžnice trojúhelníku
Věty o podobnosti trojúhelníků
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

k 3 4 = AB k B A ´ × = B A 5 , 4 3 ´ × = cm B A 6 ´ = A =A´ B´ B Př.1 Úsečku AB délky 4,5 cm změňte v poměru 4 : 3. Jedná se o zmenšení nebo o zvětšení? k = 4/3 > 1  zvětšení ZVĚTŠENÍ ZE 3 DÍLŮ NA 4 DÍLY (původní délka úsečky odpovídá 3 dílům, délka úsečky A´B´ bude odpovídat 4 dílům) A B =A´ B´ k 3 4 = Výpočet: 1 2 4 3 AB k B A ´ × = B A 5 , 4 3 ´ × = cm B A 6 ´ = Proveďte kontrolu výpočtem a měřením. Měření:

k 7 4 = AB k X A × = X A 9 7 4 × = 5,1cm X A = A B X Výpočet: Měření: Př.2 Sestrojte úsečku AX, pro jejíž délku platí: Je úsečka AX menší nebo větší než úsečka AB? Úsečka AX je menší než AB. AX odpovídá 4 dílům, AB odpovídá 7 dílům. A B X 1 2 3 4 5 6 7 Výpočet: k 7 4 = AB k X A × = X A 9 7 4 × = Proveďte kontrolu výpočtem a měřením. Výpočet proveďte s přesností na 1 des. m. Měření proveďte s přesností na milimetry. 5,1cm X A = Měření: