VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Akce v Doosan Škoda Power
Advertisements

Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Ing. Blanka Doležalová, ITP Analýza vlivu automobilového průmyslu na zaměstnanost v PK.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
Uplatnitelnost absolventů bc. oborů a výhody profesního zaměření Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu,
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Informační schůzka rodičů žáků 8. ročníků Vítám Vás!!! Mgr. Bc. Věra Václavíčková.
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Studijní obory  M/001 Strojírenství se zaměřením:  počítačová podpora konstruování  management jakosti  denní forma vzdělávání pro žáky 9. tříd.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Obor: Kybernetika a měření Jaké studium zajišťují katedry typ obor stud./rok bakalářské Kybernetika a měření 150 magisterské Kybernetika a měření - RT,
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola Valašské Meziříčí Akademický rok 2016/2017.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
CzechInvest - Problémy investorů v Ústeckém kraji 14. ledna 2016.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně Ing. Josef Bürger Situace na trhu práce v Jihomoravském kraji
Informační a poradenské středisko Mgr. Jindřiška Dvorská Mgr. Markéta Severinová.
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Technická lycea a jak dál? „Střední odborná škola připravuje především pro výkon odborných.
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Postavení osob do 25 let, nad 50 let a absolventů a mladistvých na trhu práce 24. listopadu 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
1 Kvalita prověřená časem. 2 Národní soustava kvalifikací v praxi Třineckých železáren Ivo Žižka Třinec
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Z0027 Geografická analýza trhu práce
Ostravská univerzita (1991 → )
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
Budoucnost odborného školství
Seminář pro zaměstnavatele Ing. Jana Váňová, NVF
KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA
Povolání logistický manažer
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Nedostatek studentů na VŠ u technických oborů
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Transkript prezentace:

VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní a průmyslová komora, Okresní hospodářská komora Plzeň-Jih, Okresní hospodářská komora Plzeňsko, Agentura CZECHINVEST Zdeňka Vůchová Svaz průmyslu a dopravy ČR – regionální zastoupení pro Plzeňský a Jihočeský kraj

Dotazníkového šetření se zúčastnilo 166 firem - rozdělení dle počtu zaměstnanců:

obory podnikání:

Předpokládaný odchod do důchodu v období nejčastější profese:

Rozšíření výroby v letech ?

Počty předpokládaných nově vytvořených pracovních míst v období podle profese:

Počty subjektů, které mají problémy s obsazením míst pro uvedené profese:

Spolupráce se středními školami podle typu podniku

Podniky podle oboru činnosti a existence spolupráce se středními školami

Spolupráce s vysokými školami podle typu podniku

Podniky podle oboru činnosti a existence spolupráce s vysokými školami

Zájem firem o zapojení se do propagace jejich technických oborů pro žáky a studenty

Způsoby propagace technických oborů - preference firem:

Postřehy firem k dané problematice: • značný zájem o zaměstnání ze strany uchazečů s humanitním vzděláním, kteří však z hlediska odborných potřeb jsou pro firmy jako osoby bez kvalifikace, zároveň postupně klesá počet zájemců - absolventů učilišť; • z učilišť přicházejí lidé bez praxe v provozu; • nedostatek schopných, manuálně zručných, spolehlivých a loajálních techniků, absolventi SOU jsou naprosto nevyhovující, o dobré strojaře se firmy přetahují a přeplácí je; • je málo technicky vzdělaných pracovníků, zejména na funkce vedoucích konstruktérů; při současném stavu nestačí SŠ vzdělání, nutné VŠ vhodného, většinou studijně náročnějšího, zaměření; • 15 let se mluví o tom, že je potřeba učit děti technickým oborům, po kterých je poptávka, a zatím se to nerealizuje - firmy to řeší rekvalifikovanými pracovníky, kteří se stejně pak učí u nich;

• zaměřit se na výuku cizích jazyků a seznámit studenty s prostředím firem již během studia; • určité % absolventů odchází do zahraničí sbírat další zkušenosti, většinou právě ti nejlepší; • řemeslo bylo mladým znechuceno; • nízká úroveň vzdělání studentů; • potřeba navýšit státní výdaje ve školství ; • zvolená časová perspektiva (do r. 2020) tohoto šetření je příliš krátkodobá pro změny ve školství: „ …Řešit proto otázky, co se bude nebo nebude dít v byznysu v nejbližších pár letech, mi z hlediska eventuálního provádění skutečně významných a účinných změn ve školství připadá zcela irelevantní…“; • „Studenti učiliště na Vejprnické (SOUE Plzeň) jsou poměrně dobře připraveni v oblasti výpočetní techniky, a v porovnání se studenty SPŠE jsou výrazně lepší, neuspějí však v dalším studiu … Mám zde více studentů, kteří neuspěli na ZČU zejména ve všeobecných předmětech a k odborným se již nepropracovali. Mylně jsem se domnívala, že zkrácení studia v bakalářské úrovni rozšíří technické obzory pro středoškoláky, kteří neabsolvovali gymnázium, ale neuspějí v matematice a končí. Studenti v úrovni Bc. nejsou v praxi využitelní, práce je s nimi často mnohem složitější než s vyučenými kolegy. Provozu staveb a projektování by vyhovovala škola pro pracovníky s praxí, kteří by následně absolvovali dálkové studium o víkendech se zaměřením na technické obory.“

Děkuji za pozornost