Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno 12.9.2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
PPZRS a projekty vnější spolupráce EU
Regionální kancelář pro Ústecký kraj
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
CzechInvest Koncepce podpory investic
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Facility management ČSN EN
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Daňový systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
1 Partnerství neziskového a soukromého sektoru v oblasti zahraniční rozvojové spolupráce Daniel Svoboda člen SR FoRS Development Worldwide, spolek
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Rozvojová politika EU a podpora podnikání Věra Venclíková EUROPEUM 30. listopadu 2011.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
„OBCE SOBĚ“ „ Systémová podpora rozvoje meziobecní spolupráce v ČR v rámci území správních obvodů obcí s rozšířenou působností“
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Diskuse u kulatého stolu o udržitelných cílech rozvoje ve zdravotnictví.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Katedra řízení podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Závěrečná konference projektu
Prioritní osa 4 Spolupráce institucí a komunit
Pomáháme vaší firmě inovovat a růst
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci2 Podnikatelské partnerství Rovnoprávné vztahy  Úroveň zkušeností  Solventnost partnerů  Pozitivní ekonomická a podnikatelská historie  Vzájemná akceptace kulturních rozdílů  Ošetření rizik

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci3 Rizika vstupu na třetí trhy Riziko není chyba, ani omyl či nedopatření! Rizika lze předvídat, omezit, nikoliv eliminovat na 100%

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci4 Rizika vstupu na třetí trhy  Rizika geopolitická – diktátorský systém, kmenová kultura, nepokoje v sousedních zemích,  Rizika civilizační – změny životního prostředí a jeho dopady na podnikatelské aktivity  Rizika společenská – zákony a předpisy pod vlivem demokratizace i původních nepsaných pravidel a zvyklostí  Rizika konkurenční – vliv kolonizace a velkých investorů na ochranu trhu, působení pseudodárců rozvojové pomoci  Rizika stavu veřejné správy – podnikatelské prostředí je vytvářeno správním systémem a jeho sankcemi

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci5 Rizika vstupu na třetí trhy Co s tím?  Do podnikatelského záměru zapracovat preventivní kontrolní opatření snižující rizikovost vlastních aktivit na ekonomicky účelnou míru, tj. včetně poměrných nákladů v případě potřeby riziko řešit.

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci6 Jak na rizika na třetích trzích Analýza regionu  teritoriální rizika  podnikatelské prostředí  investiční podmínky a pobídky  podobné úspěšné podnikatelské případy  porovnat vybranou zemi s okolními zeměmi  význam vybrané oblasti pro EU a její členy  podpora podnikání v programech dárců

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci7 Jak na rizika na třetích trzích Analýza trhu  Základní rozbor dle marketingových pravidel;  Navíc prozkoumat kulturní odlišnosti, způsoby nabídky a její přijímání, formy odbytu, distribuční kanály, kategorie odbytových míst;  Možnosti spolupráce na trhu  s obchodním partnerem,  s ostatními subdodavateli

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci8 Doporučení k výběru partnera  Neměnit svá obchodní pravidla, ale (!) Ověřit podnikatelskou kompetenci potenciálního partnera:  alespoň všeobecné vzdělání;  skutečnou znalost oboru podnikání;  schopnost rozhodovat na strategické a řídicí úrovni;  schopnost řídit a kontrolovat zaměstnance;  podnikatelskou zkušenost na konkrétním trhu.

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci9 Doporučení k výběru partnera  Záporem pro kvalitní partnerství mohou být neznámé závazky oficiálně neevidované, plynoucí  z obchodní činnosti,  z kulturních zvyků  Z rodových povinností Někdy platí více než oficiální zákony.

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci10 Doporučení k výběru partnera Společná pravidla v partnerské dohodě je nutné nastavit podle konečného charakteru podnikatelského záměru:  společný výrobní či montážní podnik,  místním partnerem zajišťovaná distribuce importovaného zboží,  evropským partnerem zajišťovaná distribuce exportovaného, místně zpracovaného zboží,  společné poskytování určitých znalostních služeb klientům místním i evropským

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci11 Doporučení k výběru partnera Připravit svou strategii s ohledem analyzované oblasti  Legislativních rizik daňové zákony, celní politika, ochrana duševního vlastnictví  Administrativních a provozních rizik Práva a povinnosti obou partnerů, zaměstnavatelské vztahy a dohody  Komerčních rizik V případě investic vyjádřit podíly, vklady a jejich měřitelnou návratnost vysoké očekávání na reakci trhu, nekvalitní cenotvorba, Cenové působení konkurence na trhu

Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci12 Specifika rozvojové pomoci  Programy rozvoje podnikatelského prostředí  Podpora podnikání ze strany státu  Podpora podnikání speciálními rozvojově finančními institucemi Podnikatelský záměr místního partnera může získat výhodné financování i pro nákup produktu od svého evropského dodavatele či podnikatelského partnera.

13 Platforma podnikatelů pro ZRS •Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) •Svaz strojírenské technologie (SST) •Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI) Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Asociace a dvacet individuálních členů, včetně jednoho klastru, tvoří společně komunikační platformu pro více jak 1600 subjektů.

14 Hlavní cíle a aktivity PPZRS Podpora účasti českých firem v rozvojových projektech Implementace zahraničních zkušeností do českého systému ZRS program PPP rozvojových projektů ZRS ČR Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Konzultace Informace Expertizy Vzdělávání

Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci 15 Těšíme se na další spolupráci a Vaše podnikatelské úspěchy