Barbora Dašková 3.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Christina Bočáková 3. ročník
Advertisements

Gymnázium, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16
BIOCHEMIE.
Chemie.
Odborné učebny na našem gymnáziu
Výuka lékařské chemie pro Zubní lékařství na 1. LF UK v Praze
Autor materiálu: RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření: květen 2013
VY_32_INOVACE_11_2_7 Ing. Jan Voříšek
Chemie zábavně Vlastnosti prvků Uhlovodíky a jejich deriváty
Chemie technické lyceum 1. ročník
PřírodaZábavaVzorceHistorie  Tento plyn mohli nebo mohou produkovat bakterie žijící ve vlhčích oblastech hluboko pod suchým povrchem.
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
ORGANICKÁ CHEMIE Organické látky jsou hlavně sloučeniny C, O ,H ,N dále také S, P, halogeny Vznikají v živých organismech, mohou se i vyrobit 1828 Friedrich.
Prvky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Chemická stavba buněk Září 2009.
CZ.1.07/1.1.10/ Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová.
Reakce alkanů a cykloalkanů.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Karboxylové kyseliny Kyslíkaté deriváty uhlovodíků s charakteristickou karboxylovou skupinou – RCOOH pH
Složení a fyzikálně-chemické vlastnosti bílkovin
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
VY_32_INOVACE_07.2/18 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5. KVĚTNA 76, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ Chemie 9. ročník.
Sloučeniny v organismech
Rozdělení organických sloučenin a reakce v organické chemii
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_132_Molekula, chemické sloučeniny AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK,
Lukáš Pánek, Jaroslav Solfronk
ORGANICKÁ CHEMIE.
CZ.1.07/1.1.10/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Metabolismus ba kterií. – Bakterie se složením prvků zásadně neliší od ostatní živé hmoty – Stejně jako buňky rostlinné a živočišné obsahují biogenní.
Metabolismus bakterií
Atomy, molekuly LC.
Přírodní látky Bílkoviny = Proteiny –přírodní látky složené ze 100 – 2000 molekul aminokyselin (AK) → makromolekuly –obsah – C, H, N, O, S, P –vazby mezi.
Cyklus kyseliny citrónové, citrátový cyklus.
Molekula Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
ORGANICKÁ CHEMIE ÚVOD.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
Základní pojmy organické chemie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Základní chemické pojmy
Ch_015_Klasifikace chemických reakcí Ch_015_Chemické reakce_Klasifikace chemických reakcí Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 16 TEMA: Chemie – Deriváty uhlovodíků,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Kyseliny. Látka, která má hodnotu pH nižší než 7 Látka, která je schopna v roztoku disociovat, odštěpit proton H + + H 2 O  H 3 O +
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Ch_060_Nukleové kyseliny Ch_060_Přírodní látky_Nukleové kyseliny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_18 CH 9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PŘÍRODNÍ.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
LOGO Chemické látky Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_01_Ch9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Organická.
Proteiny Bílkoviny. Bílkoviny jsou makromolekulární přírodní látky složené ze sta a více molekul aminokyselin. Při tvorbě bílkovin se aminokyseliny peptidickou.
Chemické složení živých organismů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn
EU peníze středním školám
Účinky kyseliny mravenčí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Buňka  organismy Látkové složení.
Oxidy a jejich chemické vlastnosti
Biochemie Test. Biochemie Test Objekt na obrázku je:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Živočišná Buňka.
Názvosloví hydroxyderivátů a sulfanylderivátů
3. Vlastnosti živých soustav
Vývoj a historie chemie
Bílkoviny = Proteiny Přírodní látky
Transkript prezentace:

Barbora Dašková 3.ročník Chemie na naší škole Barbora Dašková 3.ročník

Na naší škole probíhá výuka chemie od sekundy až do oktávy (4. ročníku) Každý rok si chemii vybere k maturitě min. 10 studentů K názorným ukázkám je plně vybavena chemická laboratoř

DOTACE NA VÝUKU

NAŠI VYUČUJÍCÍ Lenka Mikulášková Radka Ondřejová Viera Žemličková

PŘEHLED UČIVA Historie chemie Periodická soustava prvků a veškeré látky Atom(složení,struktura…) Vazby Reakce(klasifikace,kinetika,energetika) Základní znalosti o prvcích Roztoky a sloučeniny Uhlovodíky a deriváty(kyslíkaté,halogen…) Kyseliny Lipidy,sacharidy,bílkoviny,nukleové kyseliny Biochemické procesy

NAŠE KNÍŽKY

Děkuji za pozornost a mnoho zábavy v učení chemie