Doprava Ivan Gros ivan.gros@vscht.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistické náklady Ivan Gros
Advertisements

Kompletace Ivan Gros
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
Obaly Ivan Gros
Tvorba cen v maloobchodě
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
EKONOMICKÝ A FINANČNÍ KOMENTÁŘ KOLOBĚHU I. Hodnota a)interní - celková hodnota nákladů b) externí - cena získaná za prodané výrobky a zboží
Seznam doporučené literatury
Vybrané problémy z distribuční logistiky
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Kdo vytváří přidanou hodnotu
D) Produkční a nákladová funkce
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Charakteristické znaky MHD
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Národní soustava kvalifikací (NSK). Co je to NSK? Národní soustava kvalifikací (NSK) je pružný a praktický nástroj, který nabízí vedle školní docházky.
Ekonomika investic.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Manipulace Ivan Gros
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Doprava 25. listopadu 2005.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
2.Marketingové prostředí
Výběr dodavatelů Ivan Gros
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
8. tématický okruh: Zásoby
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Distribuce - placement
Naklady a jejich členění
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Cestovní náklady podnikatele. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno firemní vozidlo.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Výrobní faktory organizace
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Železniční nákladní doprava v 21. století
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

Doprava Ivan Gros ivan.gros@vscht.cz

Druhy dopravních infrastruktur Silniční Železniční Druhy dopravních infrastruktur Říční Námořní Letecká Potrubní Kombinovaná

Členění dopravy vnitrostátní mezinárodní vnitropodniková mezipodniková doprava mezi prvky logistických systémů mezioperační meziobjektová doprava mezi výrobními operacemi doprava mezi výrobnami, sklady surovin, výrobků doprava ve skladech

Kritéria hodnocení druhů dopravy Rychlost Jak rychle lze zboží dopravit do požadovaného místa? Dostupnost Kam všude lze zboží dopravit? Univerzálnost Co všechno lze dopravit do požadovaného místa? Frekvence Jak často lze zboží dopravovat v daném období? Spolehlivost Jaká je pravděpodobnost, že zboží dopravíme včas? Náklady Za kolik jsme schopni zboží dopravit ?

Hlavní partneři působící v oblasti dopravy Zákazníci, uživatelé dopravy uspokojující své potřeby nákupem přepravních služeb vlastními dopravními prostředky podnikatelské subjekty nabízející a realizující dopravní služby Operátoři dopravy zprostředkovatelské organizace zajišťující zákazníkům přepravní služby pomocí najatých organizací Podniky výstavby a údržby dopravních cest vlastníci nebo správci přepravních cest, zajišťování bezpečného provozu,údržba Vládní orgány, mezinárodní organizace formulace a prosazování vládní dopravní politiky, garance platnosti mezinárodních úmluv o dopravě, formulace pravidel bezpečnosti provozu...

Náklady na dopravu Podíl nákladů na dopravu činí 1 až 30% prodejní ceny zboží, v průměru cca 5% (1) Struktura nákladů: Osobní náklady (řidiči, manipulanti, dispečeři, administrativa) Paliva (klasické pohonné hmoty, plyn, elektřina) Náklady na údržbu (opravy, náhradní díly, servisní prohlídky... ) Opisy přepravních prostředků, přepravní infrastruktury Finanční náklady (úroky, silniční daně, dálniční poplatky... ) (1) Slater A.: Handboch of Logistics and Distribution Management, Gover Publishing, 1999

Vlivy působící na náklady na dopravu Vzdálenost Variabilní náklady: náklady na palivo degresivní S rostoucí vzdáleností roste průměrná rychlost, méně prostojů na křižovatkách - klesá specifická spotřeba paliva Fixní náklady: údržba, osobní náklady, odpisy S rostoucí vzdáleností se celkové náklady nemění Náklady celkem Vzdálenost

Vlivy působící na náklady na dopravu Hmotnost nákladu Variabilní náklady: náklady na palivo mírně rostoucí S rostoucí hmotností klesá průměrná rychlost - mírně roste specifická spotřeba paliva Fixní náklady: údržba, osobní náklady, odpisy Výrazná nákladová degrese fixních nákladů Jednotkové náklady Maximální nosnost vozidla Hmotnost nákladu

Vlivy působící na náklady na dopravu Specifická hmotnost nákladu Kapacita vozidla je omezena hmotností nákladu a rozměry přepravního prostoru Náklady na palivo ani osobní náklady se s hmotností příliš nemění s rostoucí specifickou hmotností klesají náklady na přepravovanou jednotku hmotnosti Jednotkové náklady Specifická hmotnost nákladu

Vlivy působící na náklady na dopravu Extrémní hmotnost a rozměry nákladu omezují možný výběr dopravních prostředků vyžadují speciální úpravy dopravních prostředků vedou k nutnosti používat kombinovanou přepravu vyžadují mimořádné přepravní režimy, omezují volbu přepravních tras je třeba dočasně upravovat komunikace i Růst nákladů je mnohdy nutný doprovod

Vlivy působící na náklady na dopravu Rizika spojená s dopravou Ztráty způsobené zcizením, haváriemi, zkažením zboží … Možnost pojištění zboží během dopravy Pojištění zboží vysoké náklady, nízká rizika Doprava bez pojistky nízké náklady, vysoká rizika

Ceny za externí dopravu Cena („nákladová“) = náklady na přepravní službu + % přiměřeného zisku Pro levné zboží přepravované ve velkých množstvích, při velké konkurenci Cena na bázi nákladů Cena („tržní“) na bázi vnímané hodnoty přepravní služby pro zákazníka Drahé zboží – vyšší cena služby Cena na bázi přepravní služby Drahé zboží, nízká konkurence Cenová politika přepravců Kompromis mezi nákladovou cenou a cenou přepravní služby vnímané zákazníkem. Cena je výsledkem vyjednávání v rozmezí max.přípustné ceny a ceny nákladové Dražší zboží, nízká intenzita konkurence Kombinace obou metod

Cena – přepravní sazba – přepravní tarif (publikované sazby v cenících) vzdálenost přepravované množství typ balení (palety, pytle, kartony…) vytížení vozidla náročnost výrobku na dopravu konkrétní přepravní trasa (stejná délka – různá cena

Ukazatele efektivnosti dopravy Využitelné zatížení Zv=100.Mmax /M ( Mmax maximální hmotnost nákladu, M celková hmotnost dopravního prostředku ) Produktivita práce P = N. v / p ( N nosnost dopravního prostředku, v průměrná rychlost dopravního prostředku, p počet pracovníků obsluhy dopravního prostředku ) Specifické zatížení Zs = Mmax / V ( Mmax maximální hmotnost nákladu, V objem přepravního prostoru ) Typ vozidla Zv ( % ) Zs ( kg / m3 ) P ( tkm / člověkohodinu ) Nákladní auto 10 t 75 330 600 Říční člun 2000 t 70 8600 Železniční vagon 30 t 65 430 7400 Nákladní letadlo 25 t 45 160 11800