Pohledy na svět na konci 20. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přelidnění planety.
Advertisements

Vývoj politické mapy Evropy
Sociální problematika světa
OSN OSN= organizace spojených národů
Mezinárodní integrace
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Organizace spojených národů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Česká republika Demokratický stát.
Vývoj politické mapy světa
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Problémy poválečného světa
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Osvícenství.
Jihovýchodní Evropa Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Chorvatsko, Itálie, Kypr, Maďarsko, Řecko, Makedonie, Moldavsko, Rumunsko, Slovinsko,
politické formy států a příklady
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Test – Jihovýchodní Evropa autor: Mgr. Jana Mikešová
Vlastivěda 5 Vypracovala: Lucie Holanová, ZŠ a MŠ Višňová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Sovětizace.
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Nástup komunistického.
STÁTY A ORGANIZACE VÝCHODNÍHO BLOKU
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
EVROPSKá UNIE.
Věra Zlevorová a Natálie Kachlíková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
 Znárodnění proběhlo v několika fázích a bylo připraveno vládnoucí komunistickou stranou v tzv. Košickém vládním programu.  Ten byl připraven KSČ (Gottwaldem)
Kultura na počátku novověku
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Jihovýchodní Evropa Štěpán Dobeš.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Dnešní svět.
Rozdělená Evropa.
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
11. Vztah práva a státu a pojem právního státu
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
9.A Zdroj vyhledávání: Internet Dne Patrik Pavlica Renata Schiebertová.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Globalizace a globální problémy N á zev sady: Výuka občanské nauky v.
Mezi hlavní globální problémy dneška patří: 1) Populační exploze a hrozba hladu 2) Znečišťování životního prostředí 3) Terorismus.
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Lidstvo - problémy demografické problémy jako součást problému globálních 1) vyplývající 2) související.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Stát Definice, funkce, typy.
Ekonomika životního prostředí
Ekologické globální problémy
Feminismus a ženské hnutí v bývalé NDR
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Státy světa Formy vlády a uspořádání států Proměna politické mapy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
GLOBALIZACE.
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Anotace Žák se seznámí s problematikou vzniku, historií a fungováním Severoatlantické aliance a jejím významem pro obranyschopnost České republiky Autor.
SVĚTOVÁ MIGRACE A PRACOVNÍ SÍLA.
Transkript prezentace:

Pohledy na svět na konci 20. století Závažné problémy ohrožující lidstvo Státně politické změny ve světě Pohled na Evropu a proces jejího sjednocování

Anotace Materiál tvoří 12 slidů, v nichž jsou zachyceny události a problémy současného člověka a lidstva cílová skupina: 9. roč. Autor: Mgr. Tomáš Kozák očekávaný výstup: žák se seznámí s závažnými problémy, které ohrožují lidstvo, státně politickými změnami ve světě poslední doby a procesem sjednocování Evropy použitý materiál. učebnice Prodos pro 9. ročník, Wikipedia průběh: za pomoci prezentace provedeme výklad a provádíme zpětnou vazbu pomocí shrnujících otázek vedeme diskusi k jednotlivým bodům

Závažné problémy ohrožující lidstvo populační exploze v roce 2060 až 12 mld. lidí obavy z nedostatku potravin, surovin a energie množství bezdomovců výskyt epidemií a dalších chorob především psychických

Závažné problémy ohrožující lidstvo zhoršování životního prostřdí znečišťování vzduchu znečišťování vody kácení deštných pralesů – Brazílie, Indonésie ztenčování ozónové vrstvy jaderný odpad

Závažné problémy ohrožující lidstvo člověk si musí uvědomit, že se musí naučit v přírodě žít bez toho, aby ji ničil a nevhodně přetvářel mezi důsledky nevhodného přetváření přírody patří: záplavy eroze půdy ozónová díra

Závažné problémy ohrožující lidstvo nemoci většinu dřívějších nemocí jako choleru, mor, pravé neštovice se podařilo vymýtit díky lékům objevují se však nové: AIDS velmi negativní úlohu v životě člověka hraje také stres, jako důsledek honby za bohatší a dokonalejší společností 20. století bývá nazýváno stoletím informací člověk nemá prakticky čas vytvořit si vlastní názor vše jde rychle vpřed a je nutno se tomu přizpůsobovat

Státně politické změny ve světě po roce 1945 existovalo pouze 60 samostatných států v polovin devadesátých let jich existovalo přes 180 mnoho kolonií získalo samostatnost a státní nezávislost 1991 – zánik Sovětského svazu na jeho území vzniklo několik samostatných státních celků v Evropě se rozdělila po občanské válce Jugoslávie na: Slovinsko, Chorvatsko, Makedonii, Bosnu a Hercegovinu a Srbsko s Černou Horou Československo se 1.1. 1993 rozdělilo na ČR a SR podzim 1990 sjednocení SRN a NDR

Státně politické změny ve světě kromě velkých států existuje i několik desítek států miniaturních s několika tisíci obyvatel – jde především o ostrovní země v Pacifiku a na Antilách největšími státy světa jsou: 1. Rusko 2. Kanad 3. Čína 4. USA nejlidnatějším státem světa je Čína nejrychlejší přirozený přírůstek obyvatelstva má Indie – cca 18 mil. obyvatel ročně

Pohled na Evropu a proces jejího sjednocování není lehké odpovědět, co je Evropa Evropu je nutno vnímat jako příslušnost k určitým dějinám, kultuře, společenskému pojetí života a zvykům společným pro všechny obyvatele Evropy díky pádu „železné opony“ hovoříme opět o jediné Evropě západní země usilovaly o vzájemnou spolupráci na demokratických principech a sjednocení  EU východoevropské státy byly pod diktátem z Moskvy od roku 2004 je většina bývalých komunistických zemí včetně naší plnoprávnými členy EU

Pohled na Evropu a proces jejího sjednocování EU je společenstvím svobodných zemí s systémem parlamentní demokracie politika je založena na liberalismu = schopnost člověka najít si svou cestu, která mu vyhovuje svoboda je považována za činitele pokroku důraz je kladen na respektování jednotlivce potřebnost solidarity zejména v sociálních otázkách

Pohled na Evropu a proces jejího sjednocování Evropský parlament konzervativci se snaží o uchování dosaženého stavu a zabezpečení svobod proti zásahu státu křesťanští demokraté se snaží uplatňovat v politice i v ekonomice křesťanské zásady podle slov papežů socialisté projevují zájem o problémy a potřeby dělníků a chudších vrstev společnosti i sjednocená Evropa má své napřátele: terorismus – ETA, IRA obchod s drogami a další EU se angažuje i v oblasti ochrany životního prostředí