FUNDRAISING PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskovky a spolupráce
Advertisements

Dobrovolníci v sociálních službách
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
JAK NA DOTACE NA VYSOČINĚ? RVVZ Vysočina 23. –
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Trh a jeho zákonitosti.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Fundraising PE 415.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
IveHale s.r.o..
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Strategické plánování při zakládání spin-off
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Úvod do fundraisingu Ester Danihelková.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Společenská odpovědnost organizací
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme.
úvod pojetí a obsah marketingu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Specifický typ osobnosti
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Rozpočetnictví a kalkulace
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Fundraising NNO pro HEN p4 Michal Veselý.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
1 Projekt : „ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH OBORŮ“ DOBROVOLNICTVÍ - je svobodně zvolená činnost, konaná ve prospěch druhých bez nároku na odměnu.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Veřejná služba 2017.
Strategie.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Společensky odpovědné podnikání
Individuální dárcovství
Vítejte na Marketingu.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Rozpočetnictví a kalkulace
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
Psychologické působení propagace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
„Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek!“
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

FUNDRAISING PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY RVVZ Vysočina 20. – 22. 2. 2009

CO JE FUNDRAISING? SLOVNÍK CIZÍCH SLOV získávání financí pro fondy, nadace, projekty od firem, donátorů a sponzorů JEKATĚRINA KIMOVA, Contacts-I, Moskva „Fundraising je věda. Její pravidla nicméně připomínají spíš duhu než vzorec. Je potřeba malovat nejjemnějšími odstíny barev a nálad. Budete-li malovat barvami lásky a přátelství, budete zaručeně úspěšní.“

PROČ JE DŮLEŽITÝ? PŘEŽITÍ ROZŠÍŘENÍ A ROZVOJ OMEZENÍ ZÁVISLOSTI Každá organizace potřebuje k přežití peníze. ROZŠÍŘENÍ A ROZVOJ Pokud má organizace obstát bude muset rozšiřovat činnost, zlepšovat služby… OMEZENÍ ZÁVISLOSTI Vyvarovat se stavu, kdy jediná zamítnutá žádost o příspěvek může znamenat krizi. BUDOVÁNÍ PODPORY Fundraising není jen o penězích, ale také o počtu příznivců. VYTVÁŘENÍ UDRŽITELNÉ ORGANIZACE Organizace nedosáhne cílů za rok. Kvalitní fundraising zabezpečí udržitelnost organizace.

S ČÍM SE POTÝKÁ? ROZVOJ FUNDRAISINGU ROSTOUCÍ POTŘEBY KONKURENCE Jako každá oblast se rozvíjí. U nás není tradiční, proto je před námi řada výzev, se kterými se musíme vyrovnat. ROSTOUCÍ POTŘEBY Úkolem NNO je vytvářet nová řešení, nápadité a účinné prostředky na řešení aktuálních problémů bez rostoucích nároků na finanční prostředky, které prostě nejsou k dispozici. KONKURENCE S rostoucím počtem organizací roste počet žádostí na velké firmy a známé lidi. Trh není neomezený a každý je přesvědčen, že jeho organizace je nejlepší. POTÍŽ S VYDĚLÁVÁNÍM PENĚZ Nikde není snadné otevřít a udržet výdělečný podnik.

HLAVNÍ ZÁSADY MUSÍTE POŽÁDAT OSOBNÍ PŘÍSTUP POROZUMĚNÍ POHLEDU DÁRCE Většina lidí nepřispívá proto, že je nikdy nikdo nepožádal. OSOBNÍ PŘÍSTUP Čím osobnější přístup použijete, tím více zapůsobíte. POROZUMĚNÍ POHLEDU DÁRCE Rozhodnutí darovat může v dárci vyvolat celou řadu pocitů a myšlenek – tomu je důležité porozumět. JE TO O LIDECH Lidé nedávají organizacím. Dávají, aby pomohli lidem nebo aby přispěli k tomu, že se na světě něco změní k lepšímu. ZNAMENÁ TO PRODÁVAT Jde o to prodat dárci myšlenku, že je užitečný.

HLAVNÍ ZÁSADY II. DŮVĚRYHODNOST A PR DÁRCI NEVĚDÍ KOLIK DÁT PODĚKOVÁNÍ Lidé přispívají na projekty o kterých už slyšeli. DÁRCI NEVĚDÍ KOLIK DÁT Nechtějí dát velkou sumu, ale ani ne málo. PODĚKOVÁNÍ Poděkovat znamená uznat a ocenit dárcovu velkorysost. DLOUHODOBÉ ZAPOJENÍ Veškeré úsilí se vyplatí pokud bude podpora velká a pravidelná. ODPOVĚDNOST A INFORMACE Působíte-li dojmem, že se omlouváte nebo váháte, lidé vám nic nedají.

POTŘEBNÉ DOVEDNOSTI ZÁPAL PRO VĚC SCHOPNOST POŽÁDAT PŘESVĚDČIVOST Je to to nejdůležitější… SCHOPNOST POŽÁDAT Je nutné umět účinně požádat o to co potřebujete. PŘESVĚDČIVOST Na lidi se hrne spousta žádostí. Je na vás přesvědčit se, že podpora vaší organizace je smysluplná investice. SEBEDŮVĚRA A ODMÍTNUTÍ Poděkovat znamená uznat a ocenit dárcovu velkorysost. VYTRVALOST Zápornou odpověď vnímejte jako výzvu změnit „ne“ v „ano“

POTŘEBNÉ DOVEDNOSTI II. PRAVDOMLUVNOST To, že lidi potřebujete přesvědčit, vytváří nutkání neříkat jim celou pravdu a zveličovat význam práce. SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI Sebedůvěra, trpělivost,takt… ORGANIZAČNÍ DOVEDNOSTI Osobní vztahy, time management, administrativa. NÁPADY A TVOŘIVOST Prezentování organizace novými způsoby. KONTAKTY A POHOTOVOST Je třeba chopit se každé příležitosti, která se nabídne.

STRATEGIE STANOVENÍ POTŘEB IDENTIFIKACE ZDROJŮ Jaké máme finanční nároky, kolik peněz máme zajištěno a kolik potřebujeme zajistit? IDENTIFIKACE ZDROJŮ Jaké zdroje příjmů připadají v úvahu? (členské příspěvky, dary, benefiční akce, prodej, granty…) VYHODNOCENÍ PŘÍLEŽITOSTÍ Je potřeba zvážit: zkušenosti, přirozená základna podpory, styl práce, zdroje a dovednosti, stávající základna přispěvatelů, kontakty… VYJASNĚNÍ LIMITŮ Celostátní nebo místní? Vhodnost zdrojů, rozsah potřeb, právní omezení…

ZDROJE JEDNOTLIVCI PODNIKY A FIRMY FIREMNÍ SPONZORSTVÍ Jednorázový příspěvek, velký dar, závěť, věcný dar, členství, dobrovolnictví, benefiční akce, tombola… PODNIKY A FIRMY Snaží se vytvářet ovzduší dobré vůle, jsou spojovány s tématem, očekává se to od nich, člen vedení má zájem o danou věc, daně. FIREMNÍ SPONZORSTVÍ Sponzor předpokládá, že zlepší svou image, zajistí propagaci svého výrobku nebo přiláká zákazníky, a tak víc prodá. CO FIRMY PODPORUJÍ? Podporují místní projekty, kulturní a sportovní akce, aktivity související s produktem, ekologické projekty, prominentní osobnosti.

TECHNIKY BENEFIČNÍ AKCE SBÍRKY DIRECT MAIL OPAKOVANÉ DÁRCOVSTVÍ A ČLENSTVÍ OSOBNÍ ŽÁDOST ODKAZY A ZÁVĚTI KAMPANĚ HRY A LOTERIE PLACENÁ REKLAMA

MORÁLNÍ ZÁSADY ZVÁŽIT PŘEDEM NEPŘIJATELNÉ ZDROJE Když odmítnete příspěvek nebo se neobrátíte na určitou firmu ochuzujete klienty své organizace. Na druhou stranu je nutné zvážit těžkosti, které mohou nastat, když podporu přijmete… NEPŘIJATELNÉ ZDROJE Stanoviska dárce jsou v rozporu se stanovisky příjemce (zdraví x tabák, mír x výrobce zbraní….) Etické důvody Působí rozkol mezi příznivci

PRÁVNÍ ASPEKTY ZÁKON Č. 117/2001 Sb., O VEŘEJNÝCH SBÍRKÁCH ZÁKON Č. 563/1991 Sb., O ÚČETNICTVÍ ZÁKON Č. 586/1992 Sb., O DANÍCH Z PŘÍJMŮ ZÁKON Č. 337/1992 Sb., O SPRÁVĚ DANÍ A POPLATKŮ ZÁKON Č. 106/1999 Sb., O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM ZÁKON Č. 101/2000 Sb., O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ ZÁKON Č. 455/1991 Sb., O ŽIVNOSTENSKÉM PODNIKÁNÍ TEXTY ZÁKONŮ NA www.mvcr.cz/sbirka

Jan Burda 777 750 131 mail@janburda.cz www.janburda.cz

DĚKUJI ZA POZORNOST…