Vlivy na spotřebitele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY)
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Metodologie historického výzkumu volného času
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Základy marketingu šestá přednáška
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
MARKETINGOVÝ MIX.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
8. Marketing.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Etnografie a národnostní politika ČLR
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPUJÍCÍHO JEDNOTLIVCE (B2C TRHY)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vítejte na marketingu.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Vlivy na spotřebitele

Dle Koudelky

Hierarchie vlivů dle Kotlera B2 Hierarchie vlivů dle Kotlera OSOBNÍ VLIVY Socio-demografické charakteristiky, ŽS PSYCHOLOGICKÉ VLIVY Vnímání, postoje SOCIÁLNÍ VLIVY Referenční skupiny KULTURNÍ VLIVY Kultura, subkultura, společenská vrstva

Vlivy působící na chování kupujícího dle Světlíka INTERNÍ tj. psychologické faktory: - potřeby, - motivace - osobnost, - vnímání, - učení - postoje EXTERNÍ - sociálně-kulturní vlivy - demografické faktory - ekonomické faktory, - média - referenční skupiny

působící na chování kupujícího KULTURNÍ FAKTORY působící na chování kupujícího

Kultura Je umělé životní prostředí vytvořené člověkem, skládající se z prvků: a) hmotných (zboží, obaly, odpad…) b) nehmotných

Nehmotné prvky kultury tichá řeč těla spotřební zvyky nákupní zvyky hodnoty jazyk symboly pověry rituály tabu mýty, vzory, ideály vnímání času a prostoru pracovní ideje umění atd.

Kultura je: učená sdílená a přitom diferencovaná Instituce a typy kulturního učení sdílená a přitom diferencovaná Úrovně kultury - subkultury přenášena z generace na generaci šířena verbální i neverbální komunikací adaptivní, dynamická Kulturní změny a trendy

Kulturní trendy Sbližování kultur, globální životní styl → → → Počítačová kultura x odklon od techniky Význam životního prostředí, „věk biologie“ Obroda národních kultur Příklon k rodině, renesance umění, duchovna Měnící se stravovací návyky Feministická hnutí x ženy tradicionalistky „nový otec“ Touha po vysokém životním standardu Rostoucí význam volného času

HLAVNÍ OBLASTI MARKETINGU, kde se kulturní antropologie uplatňuje: výrobek komunikační nástroje oblast prodejní síly volba distribučních cest Znáte příklad neúspěšné kampaně díky nerespektování kulturních rozdílů???

Na co pozor u Čechů aneb mezinárodní reklama v ČR Používání superlativ Častá frekvence některých slov Dslovný překlad!!!

Výzkum kultury Obsahová analýza Průzkum v terénu Studie životních stylů a hodnot - etnografie