Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Obecná část rozpočtového práva III
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Nástroje územního plánování
ředitel Krajského úřadu Olomouckého kraje
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Samospráva 1 SP1 Přednáška.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Rozpočty územních samosprávných celků
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Silnice nebo železnice
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Pozemky sloužící dopravě
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Ekonomika dopravy. Charakteristika dopravy doprava je součástí technické infrastruktury (vedle energetiky, telekomunikací, vodního hospodářství, odpadového.
Podzim 2006, I.Průchová 1 Právní režim pozemků sloužících dopravě teze přednášky z PP.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Financování dopravní infrastruktury
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Obecná část rozpočtového práva III
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Obecná část rozpočtového práva III
Obsah veřejných rozpočtů III
Transkript prezentace:

Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy

SILNICE I. TŘÍDY / SILNICE II. A III. TŘÍDY • Rozpočet na údržbu silnic • 2001 – převod silnic II. a III. třídy na kraje • stát prostřednictvím SFDI financuje údržbu, meziroční navyšování o inflaci • 2005 – změna způsobu financování • navýšení RUD o finance dosud zasílané krajům prostřednictví SFDI

POVINNOST ZABEZPEČIT DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST Z POZICE KRAJŮ • Právní úpravu představuje zejména: • zákon č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů /§ 35 odst. 2 písm.g) ve spojení s § 14 ost.2 / • zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících • / § 3 / - kraje a obce ve své samostatné působnosti stanoví rozsah dopravní obslužnosti a zajišťují dopravní obslužnost veřejnými službami v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou a veřejnou linkovou dopravou a jejich propojením • / § 2 / - zabezpečení dopravy pro všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízeních, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu

DOPRAVA V KRAJÍCH, ČLENĚNÍ 1.Silniční doprava - nejvyužívanější a rychlý typ • Negativní faktory v ČR vůči ostatním zemím EU • nedostatečná výstavba dálnic a rychlostních silnic • dlouhodobé podfinancování údržby silnic II. a III. tř. • pomalá modernizace nebezpečných úseků a výstavba obchvatů obcí 2.Železniční doprava • Největší hustota žel. sítě v rámci EU (120 km na 1 tis.km2) • je poměrně flexibilní a dostupná a)je třeba dále rozvíjet osobní žel. dopravu (dostupnost, komfort cestování, rychlost, rozšiřování železničních koridorů, včetně modernizace region. železnic) b)je nutné vrátit na železnici co největší objem přepravy nákladů

FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÉ DOPRAVY • Příspěvek na dopravní obslužnost krajů – vznik ČD Cargo a konec křížového financování osobní dopravy v ČD – podpis Memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou

INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM • IDS zajišťuje dopravní obslužnost ve velkých městech a jejich okolí • kraje jsou koordinátory IDS • IDS je významným městským dopravním systémem • podílí se na ní několik druhů dopravy (MHD, žel. a autobus. doprava) • přináší úspory pro obyvatele a pohodlnější cestování • výhoda použití jednotného jízdního dokladu (viz Plzeňská karta) • možnost dalšího rozšiřování jednotlivých

PŘENESENÁ PŮSOBNOST • povoluje zvláštní užívání silnic I., II. a III. tř. formou přepravy zvlášť těžkých nebo rozměrný vozidel a užívání vozidel • rozhoduje o zrušení silnic II. a III. tř. • vykonává působnost silničního správního úřadu a speciálního stavebního úřadu ve věcech silnic I. tř. (s výjimkou věcí, ve kterých rozhoduje MD) • projednává přestupky a správní delikty fyzických a právnických osob souvisejících s kontrolním vážením na silnicích v kraji • rozhoduje o opravných prostředcích a o mimořádných opravných prostředcích proti rozhodnutím obecního úřadu obce s rozšíř. působností • činí opatření proti nečinnosti podle správního řádu ve vztahu k obecním úřadům obcí na úseku silničního správního úřadu a spec. stavebního úřadu

BUDOUCNOST • posílit rozpočtovou kapitolu MD a SFDI • zajistit maximální objem finančních prostředků z EU v období 2014 – 2020 • hledání alternativních finančních zdrojů (PPP a pod.) • důsledně vybírat ekonomicky nejefektivnější projekty • přísnější kontroly během přípravy a výstavby (lepší využití fin. prostředků) • daleko větší míře snižovat kvalitativní i kvantitativní rozdíl mezi ČR a vyspělými zeměmi EU v silniční a železniční dopravě (dobudovat klíčová spojení v regionech) • zatraktivnit železnici pro osobní i nákladní dopravu NEBEZPEČÍ • nedostatek peněz ve SFDI • ohrožení spolufinancování projektů EU, čímž hrozí, že některé prostředky bude ČR muset vracet • zpomalení, až zastavení výstavby dopravních infrastruktury • růst DPH • nastane další vlna zdražování v celém sektoru dopravy (ať jsou to dopravní stavby, jízdné atd...)