Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: 1.2 - Rovné příležitosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Kariérové poradenství
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Podpora uměleckého vzdělávání CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Grantový projekt INKLUSIVNÍ ŠKOLA Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: Počáteční vzdělávání Oblast podpory: Rovné příležitosti.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Kariérové poradenství v českém středním školství
MAP – Místní akční plán ORP RK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Š A B L O N Y II.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: 1.2 - Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními  vzdělávacími potřebami Číslo a název globálního grantu: CZ.1.07/1.2.19 - Rovné příležitosti dětí a žáků ve vzdělávání   v Karlovarském kraji II

od 1.2.2012 do 31.7.2014 Spolu za vzděláním Období realizace: Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: 1.2 - Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními  vzdělávacími potřebami Číslo a název globálního grantu: CZ.1.07/1.2.19 - Rovné příležitosti dětí a žáků ve vzdělávání   v Karlovarském kraji II   Období realizace:  od 1.2.2012 do 31.7.2014

SPOLU ZA VZDĚLÁNÍM Osnova 2. Dílčí cíle projektu 3. Aktivity realizace projektu  - Individualizace  Oblasti individualizace    Formy individualizace  - Individuální konzultace  - Primární prevence  - DVPP 4. Materiální vybavení projektu 5. Finanční podpora projektu 6. Přidaná hodnota projektu

1. Cíl projektu Vytvořit podmínky pro zlepšení orientace 
a zvýšení motivace žáků se speciálními 
vzdělávacími potřebami, včetně žáků ze 
sociokulturním znevýhodněním ve společnosti. Zvýšit šance pro jejich zapojení do 
hlavního vzdělávacího proudu základní 
školy a rozšířit tak jejich možnosti při 
uplatnění na trhu práce.

2. Dílčí cíle přístup k žákovi v rámci individualizace a uplatňování 1. Rozvíjet a aplikovat individuální přístup k žákovi v rámci individualizace a uplatňování nových vyučovacích metod, včetně tvorby nových metodických materiálů, které odrážejí specifika žáků se SVP. 2. Vytvářet rovné podmínky přístupu ke vzdělávání, eliminovat vznik nežádoucího chování ve škole, podpořit zlepšení klimatu ve škole (kohezivní výjezdy, besedy pro žáky a jejich rodiče).

2. Dílčí cíle 3. Zvýšit, rozšířit a prohloubit odbornou a metodickou způsobilost pedagogických pracovníků pro práci se žáky se SVP prostřednictvím DVPP. 4. Rozšířit nabídku speciálně pedagogických služeb pomocí přímého zapojení školního psychologa . 5. Podporovat a realizovat pravidelný cyklus doučování jako podpůrný mechanismus pro žáky se SVP a sociokulturním znevýhodněním.

3. Aktivity realizace projektu a) Individualizace b) Individuální konzultační hodiny c) Primární prevence d) Další vzdělávání pegagogických pracovníků

Individualizace Individualizace bude probíhat napříč ročníky a vzdělávacími oblastmi. Realizace:  od 1.ročníku do 9.ročníku Současně bude podpořeno celkem 120 žáků se SVP.

Vzdělávací oblasti individualizace Jazyky a jazyková komunikace 
se zaměřením na český jazyk 
a cizí jazyk Matematika a její aplikace Informační a komunikační 
technologie Člověk a jeho svět Člověk a příroda Člověk a svět práce

V čem spočívá individualizace? Vzniklé materiály budou metodikou pro práci s dětmi se SVP. Současně v nich budou obsaženy prvky pro 
samotné žáky - metodické postupy a pracovní listy. Úkoly budou nastaveny pro různou úroveň žáka. Vznikne 28 metodik s učebními materiály. Jedna metodika obsahuje 36 vyučovacích hodin. Jedna vyučovací hodina obsahuje 
metodický postup a 2 pracovní listy. metodika Word + Smart

Individuální konzultační hodiny jsou zaměřeny na rozvíjení čtenářské a matematické gramotnosti Budou probíhat na I.stupni a II.stupni především v předmětech český jazyk a matematika. V rámci této klíčové aktivity bude podpořeno celkem 80 žáků se SVP. Realizace Aktivity bude zajišťovat 4 - 6 členný tým učitelů 
(celkem bude odučeno 540 hodin v rámci 
celého cyklu projektu).

Primární prevence Školní psycholog bude podpořeno Intervence: Hlavní úkoly školního psychologa Intervence: - Intervence při výukových problémech u vytypovaných žáků se SVP, - intervence u žáků se SVP, - zjišťování sociálního klimatu ve třídě, - screening, ankety, dotazníky ve škole - péče o integrované žáky, - krizová intervence, - zpracování krize pro žáky, - spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání, - prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.). Školní psycholog bude podpořeno 50 žáků

Primární prevence Školní psycholog bude podpořeno Konzultační, poradenská, 
intervenční a metodická činnost: - Krizová intervence a zpracování krize pro pedagogické pracovníky a zákonné zástupce, - metodická pomoc třídním učitelům a dalším pedagogickým pracov. - koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé). mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.

Primární prevence Tři kohezivní (prožitkové) výjezdy žáků 6.ročníku bude podpořeno celkem 75 žáků 6.ročník - šk.rok 2011/2012 - květen 6.ročník - šk.rok 2012/2013 - září 6.ročník - šk.rok 2013/2014 - září

Další vzdělávání pedagogických pracovníků Posilování odborných kompetencí pedagogů ve 
dvoutetém plánu DVPP. Vzdělávací akce (10) zaměřené na prevenci sociálně-patologických jevů 
s důrazem na inovativní 
výchovněvzdělávací metody, nekázeň atd. Ve šk.roce 2012/2013 5 akcí Ve šk.roce 2013/2014 5 akcí Každé vzdělávání bude probíhat ve škole 
a bude trvat 4 hodiny. Každý účastník obdrží certifikát.

4. Materiální vybavení z projektu 2 interaktivní tabule, 2 dataprojektory, 2 notebooky budou financovány z jiných zdrojů digitální učebnice literatura

5. Finanční podpora projektu z toho investice 190 000,-Kč Vytvoříme 28 metodik s učebními materiály 
pro 120 žáků se SVP. Zrealizujeme 540 hodin individuálních 
konzultací pro 80 žáků se SVP. Uskutečníme 3 výjezdy pro 75 šesťáků. Školní psycholog podpoří 50 žáků. V rámci DVPP podpoříme 18 pedagogů.

6. Přidaná hodnota projektu spočívá - ve využívání nových forem a přístupů k výuce; - ve využití nástrojů ICT technologií, interaktivní tabule, digitálního výukového software,internetu, digitální učebnice; - v tvorbě vlastních metodických a výukových materiálů (většina z nich bude zpracována v digitální podobě); - v různorodosti a zároveň vzájemné provázanosti jednotlivých klíčových aktivit projektu s tím, že hlavním cílem je uplatňování principu rovného přístupu žáků ke vzdělávání.

Realizační tým Manažer projektu: Mgr. Dana Fialová Manažer finanční:  Mgr.Kateřina Gaidarusová Školní psycholog:  Mgr.Zuzana Boušková Koordinátoři primární prevence: Mgr.Ivana Vondrová,   Mgr.Lada Zavázalová   Mgr.Jaroslava Šůsová Koordinátoři DVPP:  Mgr.Jaroslava Červenková   Mgr.Lenka Ernstbergerová Autoři metodik:  1 - 28 učitelů Učitelé individuálních konzultací:  4 - 6 učitelů