Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Advertisements

Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Pedagogická porada 14. června 2013 Bc. Zrcek Miroslav.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Organizační struktura
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
XII. ročník konference ČAPV
Jiří HAVEL - Jana KRATOCHVÍLOVÁ Katedra primární pedagogiky PdF MU
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Rámcové a školní vzdělávací programy
Editory ve výuce ICT na 1. stupni ZŠ
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Kdo (ne)udělá maturitu? Co to znamená pro vysoké školy Jan Koucký.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
1 Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Manuscriptorium Evropská digitální knihovna historických fondů.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
9. Tvorba individuálního plánu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Vzor individuální prezentace
Pedagogika jako vědecká disciplína
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
9. Tvorba individuálního plánu
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Konflikt, koření života
6. Normativní a empirická pedagogika sportu a jejich význam
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Organizační struktura
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky Obhajoba diplomové práce

Hlavní cíl Klíčové otázky Prozkoumat a zhodnotit, jak český vzdělávací systém reaguje na společenské změny spojené s rostoucí rozmanitostí společnosti. Klíčové otázky Zohledňuje vzdělávací politika státu cizince a příslušníky menšin? Jak jsou žáci a studenti v české škole seznamováni s tématy, které souvisí s multikulturalismem a globalizací? Jaký obrázek o minulosti a současnosti české společnosti vytváří české školní učebnice? Existují v jiných zemích přístupy a konkrétní řešení, která by se dala aplikovat v českém prostředí?

Metodologie obsahová analýza učebnic analýza dokumentů dotazníkový výzkum

Základní rozvržení práce Teoretická východiska Analýza učebnic Občanská výchova a základy společenských věd Dějepis Český jazyk - literatura Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Případová studie – studenti pedagogiky Komparace

Závěry práce Český vzdělávací systém je monokulturní Převažuje úzké pojetí multikulturního vzdělávání Na multikulturní realitu nejsou dostatečně připravováni budoucí pedagogové Velké množství školních učebnic reprodukuje kulturní stereotypy

Doporučení Reforma profesní přípravy učitelů Rozvoj inkluzivního školství Investice do výzkumu a do rozvoje metodických materiálů Změna koncepce zpracování učebnic – „různorodost je normální“

Děkuji za pozornost.