Potravní vztahy v ekosystémech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Biotické podmínky života
Život na Zemi.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Populace, společenstva
POTRAVA.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Saprotrofní potravní řetězec
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Potravní pyramida.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Biotické faktory prostředí
Charakteristika ekosystému
Biologie 1.E
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Registrační číslo projektu:
Ekosystém.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Výživa buňky.
Základní skupiny organismů
Vztahy mezi organismy.
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
společenstva Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Potravní pyramida, potravní řetězec
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Mikroorganismy v životním prostředí
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiálu VY_32_INOVACE_21_10 Název materiáluEkosystém.
VÝŽIVA „Patrně jediný způsob, jak si zachovat zdraví, je jíst, co ti nechutná, pít, co se ti oškliví, a dělat, co se ti nechce.“ Mark Twain.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu Pracovní list slouží k zopakování a doplnění učiva. Vyhledávání informací motivuje žáky k zájmu o.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Ch_054_Fotosyntéza ve dne Ch_054_Přírodní látky_Fotosyntéza ve dne Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Z DRAVÁ VÝŽIVA Autor: Natálie Mrkvová Pro 6. Třídu.
Transkript prezentace:

Potravní vztahy v ekosystémech

Typy organismů Autotrofní: jako výživu využívají rozpuštěné minerální látky uhlík získávají z oxidu uhličitého zdrojem energie většinou sluneční záření z látek anorganických vytvářejí látky organické sinice, řasy, vyšší rostliny, některé baktérie

Heterotrofní: rozklad organických látek vytvářených autotrofy tyto látky přeměňují a postupně proměňují v látky opět anorganické baktérie, houby, živočichové, zcela výjimečně rostliny ___________________________________________ mixotrofní organismy – např. někteří bičíkovci mohou používat oba způsoby výživy (krásnoočko zelené (Euglena viridis)

Dělení organismů producenti – autotrofové, zelené rostliny konzumenti – několik řádů, sem patří býložravci (herbivoři), masožravci (karnivoři), také souvisí se vztahy mezi organismy

znázornění potravinoekologických vztahů mezi africkými živočichy (podle ing. Vágnera)

konzumenti 3. řádu konzumenti 2. řádu konzumenti 1. řádu producenti

typy organismů – producenti, konzumenti (organismy autotrofní vs. org typy organismů – producenti, konzumenti (organismy autotrofní vs. org. heterotrofní)

potravní pyramida – typy organismů

Potravní (trofická) pyramida konzumenti 3. řádu 2. řádu 1. řádu producenti

Potravní řetězce 3 typy potravních řetězců potravní řetězec má 3, 4 a asi až 7 článků 1. pastevně - kořistnický

Potravní řetězec pastevně kořistnický Konzumenti 4. řádu Konzumenti 3. řádu Konzumenti 2. řádu Konzumenti 1. řádu Producenti

2. parazitický (potravní řetězec)

3. detritický potravní řetězec (rozkladačský, detritový, dekompoziční)

A to je konec … opět, vlastně jako vždycky, Vám mimořádně děkuji za pozornost …