Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách
Informace pro maturanty
Moderní studijní obory SPŠ
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Iva Horová: Zpřístupňování eVŠKP Olomouc, SDRUK, IT Zpřístupňování eVŠKP současný stav a záměry.
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
OBHAJOBA ZÁVĚREČNÉ PRÁCE MENDELOVA ZEMĚDĚLSKÁ A LESNICKÁ UNIVERZITA V BRNĚ KOORDINACE V OBLASTI ICT 2008.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Mapa České republiky Univerzita Karlova / Charles University (Praha, Plzeň, Hradec Králové) Jazykové kurzy – 1 rok – placené (po nich vstup.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Analýza vývoje veletrhu Gaudeamus Brno 1994 – 2011 Praha
IVIG 2005, Praha, 22. září
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
e-learning Lucie Rohlíková
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Efektivní vzdělávání pro efektivní úřad Bohumil Havel.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
dotazníkové šetření na vysokých školách
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
ČESKÉ CENTRUM PRO MOBILITU STŘEDISKO SPOLEČNÝCH ČINNOSTÍ AKADEMIE VĚD ČESKÉ REPUBLIKY v.v.i. Robert HrubýJindra Emmerová Kateřina Hošková.
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2013 doc. PhDr. Petr Zemánek, CSc. Květen 2012.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Vysokoškolské knihovny a krajské knihovny – konkurence nebo spolupráce? Ivo Brožek.
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Projekt NATURA: vědecké informační zdroje přírodních věd.
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
Univerzita Karlova, Praha Pedagogická fakulta Středisko vzdělávací politiky Myslíkova 7, Praha 1 Tel.:
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2010 Prof. Dr. Ing. Zdeněk Kůs Květen 2009.
Analýza a hodnocení VaVaI v roce 2007, reforma oblasti VaV František Ježek, Vladimír Haasz Rada vysokých škol Leden 2008.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Analýza a hodnocení VaVaI v roce 2007, reforma oblasti VaV František Ježek, Vladimír Haasz Rada vysokých škol Únor 2008.
Projekt „Příprava národního registru vysokoškolských kvalifikačních prací“, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven Projekt.

E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ Pavel Švejda Praha, INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Etika vědecké práce Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
1 Slezská univerzita v Opavě Studium ošetřovatelství s podporou e-learningu Petr Korviny IV. Slezská vědecká konference ošetřovatelství s mezinárodní účastí.
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR, z.s. Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ Pavel Švejda Praha, Úvodní plenární sekce INOVACE 2015.
Centrum pro výzkum, vývoj a inovace Life for Science. Science for Life.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Společnost vědeckotechnických parků ČR, z.s.
E-learningový kurz e-learningu
Transkript prezentace:

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie Petra Poulová

eLearning na univerzitách Využití eLearningu eLearning může být využit v graduálním i celoživotním vzdělávání Uplatnění eLearningu Distanční studijní programy Kombinovaná forma studia Podpora prezenční formy studia

eLearning na univerzitách Strategická podpora Různé přístupy v různých vzdělávacích institucích Široké spektrum akceptace moderních technologií od naprostého odmítání až k nekritickému nadšení

eLearning na univerzitách Výzkum 26 veřejných vysokých škol Akademie múzických umění v Praze Akademie výtvarných umění v Praze Česká zemědělská univerzita v Praze České vysoké učení technické v Praze Janáčkova akademie múzických umění v Brně Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Masarykova univerzita Mendelova univerzita v Brně Ostravská univerzita v Ostravě Slezská univerzita v Opavě Technická univerzita v Liberci Univerzita Hradec Králové Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP), Univerzita Karlova v Praze Univerzita Palackého v Olomouci Univerzita Pardubice Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Veterinární a farmaceutická univerzita Brno VŠB - Technická univerzita Ostrava Vysoká škola ekonomická v Praze Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Vysoká škola polytechnická Jihlava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Vysoká škola umělecko-průmyslová v Praze Vysoké učení technické v Brně Západočeská univerzita v Plzni

eLearning na univerzitách Výzkum Výzkumný vzorek Výroční zprávy veřejných vysokých škol publikované v letech 1999 - 2009 Více než 200 výročních zpráv Informace o eLearningu V rámci kapitoly Informační a komunikační technologie Zmínky v textu Získané informace byly podrobeny kritickému zkoumání

eLearning na univerzitách Úhly pohledu Časové hledisko implementace eLearningu, Vzdělávání akademických pracovníků v oblasti eLearningu, Vytvoření specializovaných eLearningových pracovišť, Projekty zaměřené na rozvoj či výzkum eLearningu, Využívané LMS

eLearning na univerzitách Chronologický pohled První zmínka o elektronické podpoře výuky Ostravská universita 1999 existence databáze šedesáti datových CD přístupných z univerzitní sítě a LMS Learning Space, v němž jsou uloženy interaktivní výukové kurzy dostupné prostřednictvím internetu

eLearning na univerzitách Chronologický pohled 2000 Univerzita Hradec Králové využívání distančních kurzů ve virtuálním studijním prostředí na internetu Vysoká škola ekonomická v Praze plánována příprava kurzu pro pedagogy zaměřeného na využití LMS WebCT a LearningSpace Ostravská univerzita v Ostravě využívání LMS LearningSpace jako pomocného prvku při řízení výukového procesu

eLearning na univerzitách Chronologický pohled 2001 eLearning je zmiňován ve výročních zprávách deseti univerzit ČVUT OU SLU UHK UJEP VFU VŠB-TU VŠE VŠCHT MZLU

eLearning na univerzitách Chronologický pohled 2002 Rozšíření skupiny o AMU ČZU JČU TU UTB MZLU Od roku 2003 uvádí využití eLearningu většina veřejných vysokých škol vyjma vysokých škol s uměleckým zaměřením - AVU, JAMU a VŠUP

eLearning na univerzitách Vzdělávaní pracovníků Potřeba věnovat velkou pozornost vzdělávání akademických pracovníků v oblasti nových metod jak z technického, tak pedagogického a didaktického pohledu

eLearning na univerzitách Vzdělávaní pracovníků První zmínka o vzdělávání pracovníků 2000 – VŠE 2001 UHK OU 2002 Dalších pět univerzit

eLearning na univerzitách eLearningová centra Některé univerzity vytvořily speciální eLearningová centra nebo oddělení Součást IT oddělení Nezávislá Různé názvy Laboratoř virtuálního vzdělávání Centrum elektronické podpory výuky Oddělení eLearningu Centra ustanovena na 10 veřejných VŠ

eLearning na univerzitách eLearningové projekty Financování eLearningových aktivit Národní i mezinárodní projekty Uvádí 20 institucí (77 %)

eLearning na univerzitách LMS Pokud instituce velmi často mění techologie, na nichž má své eLearningové řešení postaveno, pracovníci i studenti se musí neustále věnovat zaškolování do nových aplikací a nemohou se věnovat z pohledu eLearningu podstatné činnosti, přípravě didakticky kvalitních kurzů a jejich studiu

eLearning na univerzitách LMS 22 z 26 veřejných vysokých škol (85 %) zmiňuje využití LMS 16 univerzit se rozhodlo pro jeden LMS nebo začalo využívat dva LMS a následně se rozhodlo pro lepší z nich 4 univerzity změnily typ LMS 3-krát a vícekrát

eLearning na univerzitách LMS 6 univerzit se rozhodlo vytvořit vlastní systém na podporu výuky ČZU JČU MU MZLU TU VŠB-TU

eLearning na univerzitách LMS Moodle – nejpoužívanější systém 10 univerzit Další často používané systémy Tutor 2000 nebo iTutor (3 univerzity) LearningSpace (3  univerzity) EDEN (2 univerzity) WebCT (2  univerzity) eDoceo (2 univerzity) MS Class Server (2 univerzity) Unifor (1 univerzita) IBM Workplace Collaborative Learning (1 univerzita) Oracle eLearning (1 univerzita)

eLearning na univerzitách Děkuji za pozornost Petra Poulová