Volba emocií vs. Emočné volby. Komunálna politika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Propagace a reklama na facebooku
Advertisements

KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Politika a politické strany
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Politologie jako věda Politika moc
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Občanské sdružení M‘am‘aloca Nezisková organizace pro podporu komunitního způsobu života, regionálního udržitelného rozvoje, životního prostředí a mezigenerační.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
1. Ideologie strany Jiří Krutílek předseda strany Věci veřejně Vyškov.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Kampaň „Česko mluví o vzdělávání“ aneb o co nám jde Silvie Pýchová, EDUin , Olomouc.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
Volební kampaň podzim Podporovatelé TOP podporovatelů samolepek na auto plakátů A2 250 velkoplošných plachet a billboardů.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 „Pro malé věci stačí rozum, pro veliké je nutno vložit srdce“
Politika Pavel Šuranský.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Petr Machala. Proč je důležitá volební kampaň? Napište argumenty pro a proti. Volební kampaň KLADYZÁPORY Volební kampaň = organizované úsilí stran či.
Kulatý stůl k budoucnosti financování zdravotnictví v ČR Hledání společné cesty řešení problémů financování českého zdravotnictví Ing. Ondřej Mátl, MPA,
Volby , Brno Připravily: Martina Gecová Dominika Prokešová
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Kanton St.Gallen 27. března 2013 Konference o demokracii Liberec Budoucnost a výzvy demokracie Dr. Benedikt van Spyk Právo a legistika, Státní kancelář.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
ROZVOJ OS A TŘETÍHO SEKTORU V ČESKÝCH ZEMÍCH Přednáška OS, ZS 2011/12, KAP FF ZČU Lenka Strnadová.
Občanská práva a povinnosti
Místní demokracie a participace na veřejném životě
25 / 1 / 2011.
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Občanská práva a povinnosti
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Michala Čepková Název materiálu:
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
volby Volební systémy v demokratických zemích
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Moje práce na Broumovsku
Sociálne skupiny, školská trieda
Jaroslav Mihálik Emília Podoláková Katedra politológie FF UCM Trnava
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Asertivita.
Spôsoby boja so stresom
MIESTO, KTORÉ MÁM RaDa BIANKA LACKOVÁ 7.ROČ.
Pane, prosím Ťa….
NETIKETA.
Zapomenutý volič a skryté nerovnosti
Poskytování podpory při uplatnění volebního práva
Komunální politika: teorie a praxe. Hlavní město Praha
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
První čs. republika.
Společně pro Telč – Piráti a Zelení
Transkript prezentace:

Volba emocií vs. Emočné volby

Komunálna politika

Emocionálny faktor identifikácie "pre rozvoj mesta je dôležité, aby jeho obyvatelia boli naňho hrdí" "keď o sebe premýšľam ako o obyvateľovi mesta, cítim sa: zahanbene - hrdo" "pre každého človeka je dôležité, aby bol hrdý na mesto, v ktorom žije" "pojem Občan' má, tak ako aj v minulosti, špecifický význam (šmrnc, lesk, cveng)" "podľa môjho názoru je dôležité, aby ľudia v meste, v ktorom žijú, mali pocit vzájomnej súdržnosti, spolupatričnosti a blízkosti" je dôležité, aby medzi mestom a jeho občanmi bol priateľský vzťah "vzťah medzi mestom a jeho obyvateľmi je prevažne založený na: vzájomnom úžitku, využívaniu - vzájomných emóciách" "na to, aby sa zvýšila kvalita života v našom meste je predovšetkým potrebné zamerať sa na budovanie: nových a moderných stavieb - lepších vzájomných vzťahov" tým, že žijem v tomto meste mám pocit anonymity

Index celkovej identifikácie s Mestom ICIM Sociálna identifikácia Emocionálny faktor identifikácie Pozitívna diskriminácia Sebarealizácia Pripravenosť k výkonu Informačná saturácia Zásadovosť v správaní Mesto ako hodnotový model

Index celkovej identifikácie so Štátom ICIF Sociálna identifikácia Emocionálny faktor identifikácie Pozitívna diskriminácia Sebarealizácia Pripravenosť k výkonu Informačná saturácia Zásadovosť v správaní Štát ako hodnotový model

• Volič je HOMO – SOCIOLOGUS! •Ak chcete vyhrať, nesmiete súťažiť.

Mesto ako hodnotový model ľudí, ktorých budem voliť v nadchádzajúcich komunálnych voľbách si vyberám v rozhodujúcej miere podľa jej volebného programu ľudia, ktorých budem voliť na nadchádzajúcich komunálnych voľbách, majú jasne stanovené hodnoty správania a sú pre mňa dobrým vzorom hodnoty, ktoré uznáva väčšina obyvateľov mesta jasne prezentujú navonok predstavitelia našej samosprávy tieto hodnoty považujem za zmysluplné a nápomocné pre môj každodenný život stáva sa mi, že politici, ktorí sú pre mňa najviac sympatickí, alebo som ich volil/a, po určitom čase opustia hodnoty, ktoré deklarovali, zmenia správanie alebo názory

Hodnotová orientácia

Zásadovosť v správaní mesto sa voči svojim obyvateľom správa slušne a úctivo predstavitelia mesta rešpektujú zásady správania sa, ktoré sami propagujú vo svojich volebných programoch postrehol/la som, že sa väčšina obyvateľov mesta snaží dodržiavať určité normy, pravidlá správania sa, ktoré sú typické práve pre naše mesto v bežnom živote v meste nachádzam dostatok slušnosti

Informačná saturácia zaujímam sa o dianie v meste informácie o dianí v meste sú pre mňa dostupné "mám dostatok informácií o dôvodoch rozhodnutí ľudí, ktorí sú na najvyšších pozíciách v našom hlavnom meste" predstavitelia mesta sú ochotní počúvať názory svojich obyvateľov "prejavy a vystúpenia politikov v samospráve sú pre mňa zrozumiteľné" "je dôležité, aby každé mesto malo jasne stanovenú víziu, kam chce smerovať, ako chce vyzerať a čo chce v budúcnosti dosiahnuť" poznám víziu mesta "informácie o aktuálnom dianí v našej mestskej časti sú pre mňa dostupné" "mám dostatok informácií o dôvodoch rozhodnutí ľudí, ktorí sú na najvyšších pozíciách v našej mestskej časti" "predstavitelia našej mestskej časti majú dostatok informácií o tom, čo si obyvatelia v skutočnosti myslia o aktuálnom dianí v nej"

Pripravenosť k výkonu zaujímam sa o dianie v komunálnej politike som rozhodnutý/á zúčastniť sa na nadchádzajúcich komunálnych voľbách som ochotný/á aktívne sa zapojiť do činnosti skupín, ktoré rozhodujú o dôležitých veciach v meste ak by som bol presvedčený/á, že sa v meste dejú veci s ktorými nesúhlasím, som ochotný/á prejaviť verejne svoje názory

„Nováček může uspět v politice jen když není nováček“ Václav Kubata poslanec PSP ČR za TOP 09 Bývalý generální sekretář TOP 09 Bývalý marketingový ředitel České spořitelny

Co se stalo okolo nás? • Celosvětová krize probrala z letargie veřejnost jak ve zlém, tak i v dobrém • Obavy o další vývoj doma, u našich sousedů a koneckonců otázka stability hospodářského vývoje v celé Evropě, začaly být pro občany mnohem důležitější než dříve • Občan se začíná opět emancipovat především z emocionálních důvodů • Do popředí nastupuje „strach, obava a naštvání“ jako základní emoce • „Přestávám rozumět a tedy i věřit státu - městu, nevím tedy co se vlastně děje. Čemu nerozumím, toho se bojím!“

Co se stalo doma? • Nejsilnější politické strany se dlouhodobě utápěly v „boji na život a na smrt“ • Sociální demokracie se opakovaně snažila „demonstrativně“ svrhnout vládu, což se jí nakonec „skvěle“ podařilo při předsednictví ČR v EU • Osobní skandály na jedné straně a nechuť a neochota „zasažených“ přijmout osobní důsledky vedla k naprostému pohrdání politiků občany • Občan přestal rozumět a tedy i věřit! Důvěra politiků klesla na historických 18%!

Co se stalo doma? • Dlouhodobý politický pat, tzv. „česká 101“, již lidi unavil a přestal je „bavit“ • Strana zelených přestala reprezentovat mladé a KDU-ČSL ztratila důvěru svých „skalních“ příznivců • ODS se utápěla ve vnitrostranických bojích a v potížích s „kmotry“ • Sociálně demokratická rétorika „budoucího vítěze – diktátora“ popudila veřejnost a probudila „spící“ voliče • Mladá generace zahájila „anti-paroubkovské“ akce nejen na internetu, ale i na ulicích

Proč vznikla TOP09? • V roce 2009 vyvrcholil dlouhodobý názorový střet v KDU-ČSL, který vedl k odchodu několika klíčových osob ze strany (Kalousek, Severa….) • ODS, dlouhodobě nucená k hledání pravo-levých kompromisů v zájmu zachování vlády za každou cenu, rezignovala na konzervativní pravicovou politiku • Miroslav Kalousek a Karel Schwarzenberg se shodli na nutnosti vrátit do politického spektra konzervativní občansky odpovědnou politiku • Vzniklo klíčové partnerství se Starosty a nezávislými (více jak 4000 starostů měst a obcí) • Bez komunální politiky není politika národní!

Jak volby dopadly? nováčci odpadlíci

Jak proběhly volby • Volební účast 62,6% - 5,3 mil platných hlasů • Absolutním fenoménem bylo „kroužkování“ • Mnozí„ostřílení“ kandidáti „neprošli“ • Preferenční hlasy rozhodly o důležitých přesunech – lidé pochopili, že mohou a chtějí volby ovlivnit! • Absolutním vítězem v preferenčních hlasech se stal Karel Schwarzenberg – hlasů • Občané volili podle emocí a hodnot!

Představení osobností aneb volby, které nebyly

Karel Schwarzenberg lidskost – autenticita – humor - pokora

Miroslav Kalousek Nejdůležitější „faktický“ problém doby a země

Předseda má být transparentní „Cítím se tam bezvadně,„ odpověděl předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg na otázku, jak se mu líbí nové billboardy.

Hospodářství

Sociální politika

Vzdělání, věda a výzkum

Zdravotnictví

Boj s kriminalitou a korupcí

Reforma důchodového systému TOP 09 bude prosazovat etapovou transformaci penzijního systému k výkonnějšímu vícesložkovému systému. Cílem jsou důstojné penze pro budoucí generace. Penzijní reforma podle návrhu TOP 09 se nedotkne současných penzistů ani těch, kteří jsou těsně před odchodem do důchodu, ale pouze mladších ekonomicky aktivních generací.

On-line - největší trumf a úspěch

Facebook Kvíz, zábava, ale především debata s voliči a videoblogy. Diskuse je demokracie. Aktuálně více než fanoušků. Předseda Schwarzenberg zde má s přehledem nejvíce fanoušků ze všech českých politiků – více než

Komunitní portál MY.TOP 09 TOP 09 spustila unikátní projekt pro své členy a podporovatele. Nový komunitní server, v českých poměrech zcela ojedinělý, pod značkou MY.TOP 09 naleznete na adrese MY.TOP 09 je sociální síť, která bude postupně zaštiťovat veškeré aktivity nejenom našich podporovatelů. Cílem je umožnit sympatizantům TOP 09, aby se prostřednictvím sítě MY.TOP 09 zapojili do veřejné politiky.

TOP 09 online - YouTube Chcete-li zhlédnout videa týkající se „topky“, navštivte server

Podporovatelé – osob samolepka na auto: ksplakát A2: ks plachta 2X1m: 1390 ksbillboard: 281 ks leták s progr. prioritami: ks

Podporovatelé

Fanoušci & Podporovatelé

Flexibilní kontaktní kampaň

„Kapitán Schwarzenberg“ Předvolební spot, který se stal fenoménem na internetu video

Komunální politika Emoce, protože to je „sousedské volby“ Více fakt a konkrétních témat, protože hovoříte k Vašim sousedů Více kritiky, protože na Vás dopadají chyby „shora“

Komunální kampaň • Logické pokračování nastolené cesty budování značky TOP 09 • Konzistentní přístup strategický, obsahový, grafický i stylový • Větší akcentace lokálních témat při zachování emocionálního náboje a nosného sloganu „Víc, než si myslíte“

Komunální kampaň • Potřeba více vysvětlovat program a reagovat na konkrétní místní věci – program, volební noviny, pošta do domu, webové stránky, facebook

Komunální kampaň

• Být viděn je stejně důležité jako vidět • V jednoduchosti je krása, složitému lidé nerozumí a čemu nerozumí, toho se bojí! • Více emocí a méně fakt • Identita

Děkuji za pozornost a držím palce ve volbách!!