" Co znamenalo zavádění kvality v naší organizaci?"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Brno – únor 2013
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Projektové řízení Modul č.1.
Management Ing. Jan Pivoňka.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Efektivnost řídící práce
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jarmila Mravcová Cesta časem k Úřadu 21. století Národní konference kvality ve veřejné správě Brno 19. – 21. únor 2013.
9. Národní konferenci kvality ve veřejné správě, 2013, Brno.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Personální management
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Podniková ekonomika Personální činnost.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Zdravá škola.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
marketingové poradenství
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
MARKETINGOVÝ MIX.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
9. Národní konference kvality ve veřejné správě Jak uřídit strategii? Ing. Karel Macků.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Andrea Brožová Doubková
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
 Záměr napomoci úřadům na cestě za kvalitou  Propagace modelu CAF  Zjednodušení – zpříjemnění – zavádění modelu CAF  Předání dlouholetých zkušeností.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Metodická pomoc obcím Porada se starosty obcí Pardubického kraje
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Společenská odpovědnost a školy
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
MOTIVACE Zora Syslová.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Prezentační a komunikační dovednosti
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

" Co znamenalo zavádění kvality v naší organizaci?" Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Žďár nad Sázavou " Co znamenalo zavádění kvality v naší organizaci?"

Proč jsem se rozhodl pro „kvalitu“ Po 12 letech na úřadě (stereotyp?). Touha po změně. Chuť změnit obecně negativní pohled na úřady. Zvědavost i obava - „Jaký vlastně je náš úřad pohledem klientů?“ „Jak se v něm cítí a jak jsou spokojeni zaměstnanci?“ „Jak vůbec „funguje“?“. Náhoda – setkání s lidmi, kteří věděli JAK? a chtěli stejné věci.

Vize městského úřadu ve Žďáru nad Sázavou aneb jak to začalo… (rok 2009) „Chceme být úřadem, který je otevřený potřebám našich klientů a zaměstnanců. Místem, kde se setkáte s profesionálními a vstřícnými lidmi, kde trvale usilujeme o zlepšování služeb, které Vám poskytujeme.“

Otevřený Profesionální Úřad „OPÍK“ Tři strategické pilíře MěÚ Žďár nad Sázavou: Profesionálně obsloužený klient v uživatelsky příjemném prostředí Zaměstnanec jako motivovaný profesionál Efektivní úřad usilující o zvyšování kvality

Co jsem „ztratil“…? Iluzi o tom, že kvalita je pouhé zavedení metod, popsání procesů, vize, strategie...že to půjde rychle! Je to pouhý začátek cesty, během níž jsem poznal, že daleko podstatnější jsou lidé. Žádný sebeosvícenější šéf, sebedokonalejší metoda, nenahradí ty, kteří „kvalitu“ uchopí za vlastní… „Je důležité, aby se pracovníci rozvíjeli a byli schopni zvládat náročnější úkoly, které by jinak musel vykonávat vedoucí sám. Od vedoucích se však očekává ještě jeden krok: odvážné rozhodnutí, že se vzdají činnosti, kterou dosud vykonávali sami a delegují ji na pracovníky.“ (O. Šuleř).

Principy a smysl týmové spolupráce v procesu trvale udržitelného zlepšování a rozvoje „Dát se dohromady je jen začátek. Držet pospolu je pokrok. Pracovat společně je úspěch. A čas věnovaný pomoci ostatním, aby toho pro sebe udělali víc, je daleko lepší než pouhé dávání.“ (Henry Ford)   Atmosféra důvěry Otevřená komunikace Participace zaměstnanců Seberealizace Motivace zaměstnanců na základě možnosti "ovlivnit"

S + H tým (vedoucí) - Hlavní smysl a činnosti týmu Strategie řízení lidských zdrojů Procesní řízení Strategické řízení a rozvoj organizace Hodnocení činností úřadu zahájení činnosti týmu: prosinec 2010

S + H tým – názory jeho členů „Pro mě to znamenalo a znamená uvědomění si svých pocitů, názorů, přístupů k řešení problémů, ale hlavně jaký to má smysl a vývoj. A když je po čase vidět i nějaký výsledek (posuny v proklientském přístupu, cílený výběr zaměstnanců, metody řízení), je to pozitivní povzbuzení, posun v kvalitě vztahů mezi kolegy a pozitivnímu klimatu na pracovišti.“ „Znamenalo první, opravdu ucelený a vážně míněný pokus o vnos této problematiky do chodu úřadu a myšlení lidí, dosavadní časově i účastnicky ojedinělé akce  (jednorázové semináře k měkkým dovednostem) takový dopad mít nemohly a ani neměly. Opuštění pohledu na úřad, že funguje jako jakýsi stereotypní stroj, který semele ve své šedi každého a vše.“

I + E tým - Hlavní smysl a činnosti týmu Zlepšování zákaznické orientace Standardy zákaznické orientace Komunikační a marketingová strategie MěÚ Den otevřených dveří MěÚ S lesníkem do lesa zahájení činnosti týmu: listopad 2010

I + E tým – názory jeho členů „Ačkoliv se na začátku této etapy zdálo, že školení, stanovení pravidel komunikace a prověřování jejich skutečného naplňování je jaksi nadbytečné, protože stanovené standardy již dávno dodržujeme, dnes je znát, že jsme se po absolvování školení a návyku dodržování daných standardů posunuli dále. To se kladně odráží nejen v náhledu externích klientů na náš úřad, ale často to pomohlo i k zlepšení komunikace mezi zaměstnanci jednotlivých odborů. Zveřejnění zpětné vazby dělá divy.“ „Zavedení standardů vnímám jako stanovení jasných hranic a mantinelů pro zaměstnance a pro klienta to znamená zajištění určitého standardu poskytovaných služeb či informací (informace o nepřítomnosti pracovníka, o jeho zástupu,…). Zpočátku vše mohlo být vnímáno, že si na „sebe šijeme bič“, ale postupem času jsme si to vzali za své. Myslím, že jsme také dostali jako zaměstnanci šanci se k mnoha věcem týkající se chodu úřadu vyjadřovat a už je na každém z nás, jak s touto možností naloží.“ „Uskutečněním Dne otevřených dveří jsme veřejnosti ukázali, že dokážeme a chceme udělat i něco nad rámec pracovní doby, že nejsme „suchými“ úředníky, že se nebojíme s návštěvníky setkat i mimo pracovní dobu a že se s nimi umíme i nepracovně pobavit či zasmát. Také jsem zjistila, že  nyní mám daleko větší zájem nebo spíše potřebu naší organizaci hájit a přesvědčovat klienty (známé i rodinu) o nutnosti provádění mnohdy složitých úkonů a postupů, které si nevymýšlíme, ale jsou nařízeny odjinud.“

CAF tým - Hlavní smysl a činnosti týmu Sebehodnocení úřadu dle metody kvality CAF Sebehodnotící zpráva a Akční plán rozvoje Možnost získat Národní cenu kvality ČR zahájení činnosti týmu: listopad 2010

CAF tým – názory jeho členů „Podílet se na těchto aktivitách (třeba jenom některých z nich) přimělo člověka-zaměstnance v prvé řadě k určité aktivizaci a přemýšlení i v jiných oblastech než jenom v jeho profesi a náplni práce. Jestliže management organizace dovolí zaměstnancům nějakým způsobem zasahovat, ovlivňovat a podílet se na utváření organizace, pak to zaměstnanec vnímá jako projev důvěry ze strany vedení organizace a určitě je to pro něj povzbuzením.“ „Při výběrovém řízení formou AC jsem však na vlastní kůži poznala, že je tu kladen důraz na určitou úroveň znalostí i chování budoucího zaměstnance. Mně osobně se toto zamlouvalo. Nevadí mi změny k lepšímu (zvyšování kvality), ačkoliv to někdy bolí. A vůbec největší radost mám, když nabručeného pána nebo protivnou paní dokážu trochu uvolnit.“

Co jsem „získal“…? Radost z toho, že já i lidé v úřadu našli „další“ nový smysl své práce. Více podpory a pozitivní zpětné vazby od zaměstnanců. Více prostoru a času pro sebe a svůj osobní rozvoj. Argumenty a nezpochybnitelná data pro „obhajobu“ úřadu jako standardně fungující organizace. „Obavu“ z „udržení“ a ze závazku vůči lidem uvnitř i vně… „Mnozí manažeři se domnívají, že veškerá motivace pracovníků je otázkou finanční. Abraham Maslow však poukázal na to, že existuje celá řada jiných motivů, které nic nestojí…“ (F. Bělohlávek)

„Nechte svoje lidi hledat a najít smysl práce a uspokojení z ní „Nechte svoje lidi hledat a najít smysl práce a uspokojení z ní. Oni vám pak rádi odevzdají to nejlepší co v nich je.“

DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI VŠEM HODNĚ SÍLY, TOUHY, CHUTI A ODVAHY… Ing. Jan Havlík, MPA 603 258 482 jan.havlik@zdarns.cz