PPP a klasická veřejná zakázka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR1 Veřejně soukromá partnerství a zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) JUDr. Vladimír Horálek,
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
PROJEKTY PPP KONCESNÍ PROJEKT
Vědecko-technologické parky, technologická centra – zkušenosti z budování a provozu (Ostrava, Praha) Jaromír Dudek Bratislava,
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
JUDr. Karel Zuska Mgr. Michaela Hájková
Opakování k maturitě.
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Facility management ČSN EN
Obsah Obsah Co je to PPP? Typická struktura a znaky Proč PPP?
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Obsah Obsah Pilotní projekty Současný stav Klady Zápory
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY Ekonomické hodnocení podniku.
Investiční potřeby & dluhové financování Jan Šnajdr Odbor poradenství infrastrukturních projektů Česká spořitelna.
1 VÝHODY A RIZIKÁ PPP Transparency International Slovensko Právna regulácia a hlavné riziká PPP v Českej republike Jan Krofta Dáňa, Pergl & Partners, advokátní.
Úloha neziskových organizací v národním hospodářství
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Financování investičních záměrů Jan Šnajdr Úsek komunální financování, Odbor poradenství infrastrukturních projektů.
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Aktuální judikatura a rozhodovací praxe ve veřejných zakázkách
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Případová studie Kromhoutova kasárna Maarten Groothuis.
pro integrovaný projekt
PPP projekty v ČR Šance nebo riziko? Ing. Jan Pavel, Ph.D. katedra veřejných financí Vysoká škola ekonomická v Praze Transparency International – Česká.
DAŇOVÉ A ÚČETNÍ ASPEKTY
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
Obsah Obsah Etapy realizace PPP projektu
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Využití metody EPC Jaroslav Maroušek SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. Praha.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Financování veřejného sektoru Ekonomie veřejného sektoru
Public Private Partnerships
Public Private Partnerships (nejen) ve školství 8. března 2011.
Naklady a jejich členění
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Plzeň, 10. ledna 2013 Rozhodnutí o doporučené variantě Seminář pro zastupitele Strategická studie způsobů provozování a správy VaK města Plzně na období.
Kód vzdělávacího materiálu:
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2013 Ing
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Ing.Marcel Babczynski Výstavba a provoz Justičního areálu v Ústí nad Labem formou PPP - Závěry koncesního Projektu - Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru 19. 9. 2007 - Praha - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR - Sněmovní 1 Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

PPP a klasická veřejná zakázka Ing.Marcel Babczynski PPP a klasická veřejná zakázka Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ministerstvo spravedlnosti Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky zadavatel platí řadě subjektů, se kterými postupně uzavírá smluvní vztahy Počet finančních vztahů (1) Zadavatel Platby Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Projektant Stavební firma Provozovatel Dodavatelé Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

V případě PPP projektu zadavatel platí jedinému smluvnímu partnerovi Ing.Marcel Babczynski V případě PPP projektu zadavatel platí jedinému smluvnímu partnerovi Počet finančních vztahů (2) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Koncesionář Projektant Stavební firma Provozovatel Dodavatelé Banky Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky zadavatel zaplatí většinu celkové ceny projektu ve fázi výstavby předmětné infrastruktury Průběh finančních toků (1) Investice Vícenáklady Provoz a údržba Výstavba Provoz 2008 2013 2018 2023 2026 2030 ... 2044 Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski V případě PPP projektu zadavatel platí za veřejnou službu po dobu trvání koncesní smlouvy Průběh finančních toků (2) Koncesní platba Výstavba Provoz 2008 2013 2018 2023 2026 2030 ... 2044 Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski U klasické veřejné zakázky má zadavatel méně možností řídit platbami kvalitu poskytované veřejné služby Platební podmínky (1) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Překročení investičních nákladů Prodloužení termínů výstavby Použití méně kvalitních materiálů Překračování provozních nákladů Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski V případě koncesního projektu zadavatel platí tehdy, je-li služba poskytována včas a v požadované kvalitě Platební podmínky (2) Zadavatel Soud Ministerstvo spravedlnosti ČR Areál je předán soudu včas a v požadované kvalitě Poskytuje po celý rok zázemí pro výkon justičních činností Drobné opravy jsou realizovány bez zbytečného prodlení Provozní náklady se pohybují v dohodnutém rámci Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Závěry finanční analýzy Ing.Marcel Babczynski Závěry finanční analýzy Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski Finanční model srovnává náklady projektu pro ministerstvo při jeho realizaci formou PPP a klasickou veřejnou zakázkou Finanční analýza Stavební náklady Finanční model PPP Stav při předání areálu státu 1. rok provozu Výstavba … ukončení koncese Projekční náklady Náklady vybavení Poplatek Poplatek Poplatek Náklady na údržbu Srovnání celkových výdajů ministerstva Provozní náklady Přenos rizik Stavební náklady Opravy Cena peněz Provoz Provoz Provoz Inflace Běžné pořízení a provozování státem Stav po x letech provozování 1. rok provozu Výstavba … X. rok … Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski Na základě srovnání realizace formou PPP a klasickou veřejnou zakázkou bylo doporučeno pokračovat formou PPP u justičního areálu v Ústí nad Labem Závěr analýz Ústí nad Labem Karlovy Vary PPP: 4364 NPV PSC: 4765 NPV Rozdíl: 401 pro PPP Rozdíl 8,4% celkové čisté současné hodnoty projektu hovoří ve prospěch PPP pro areál v Ústí nad Labem Rozdíl 2,7% celkové čisté současné hodnoty projektu ve prospěch PPP u areálu v Karlových Varech je méně průkazný Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

veřejný sektor na druhou stranu nehradí náklady komerčního úvěru Ing.Marcel Babczynski PPP varianta realizace justičního areálu v Ústí nad Labem je efektivnější zejména v oblastech provozních nákladů a rizik Výhodnost PPP Rizika, jejichž přenos je v PPP projektu součástí celkové nabízené ceny Náklady na financování PPP projektu Provozní náklady v průběhu smlouvy Provozní náklady v průběhu 25 let Investiční náklady a náklady životního cyklu areálu Investiční náklady a náklady životního cyklu areálu Na straně soukromého sektoru je hlavním kladným aspektem efektivita při provozování služeb a řízení rizik, veřejný sektor na druhou stranu nehradí náklady komerčního úvěru Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Zobecnění Ing.Marcel Babczynski Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Ing.Marcel Babczynski PPP projekty umožňují státu soustředit se na zajišťování veřejných statků a šetří peníze daňových poplatníků Význam PPP projektů Odděluje veřejnou službu od tržních činností. Zadavatel zajišťuje „právo“ kupuje si zázemí Koncesionář buduje a prodává zázemí X Šetří výdaje veřejných rozpočtů. Přímé náklady stavba provoz služby Nepřímé náklady administrativa kontrolní činnost rozpočtová efektivita … Rizika stavba provoz služby Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru

Děkuji za pozornost Erste Corporate Finance Marcel Babczynski, MA, MBA Ing.Marcel Babczynski Děkuji za pozornost Erste Corporate Finance Marcel Babczynski, MA, MBA ředitel Erste Corporate Finance, a.s. Na Perštýně 1/342, 113 98 Praha Tel.: +420 224 995 166 Fax: +420 224 995 167 Šance a rizika partnerství veřejného a soukromého sektoru