KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne 26.10. 2010 Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Statutární město Mladá Boleslav
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Příprava nové dopravní politiky ČR
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
7. Bezpečnost cyklistické dopravy Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
PODPORA CYKLISTICKÉ DOPRAVY V LIBERECKÉM KRAJI A JEJÍ VAZBA NA CYKLOSTRATEGII 04/2013.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Liptovský Mikuláš 2. září 2010
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Propagace cyklistiky v Jihlavě „Budování infrastruktury, odstraňování bariér, propagace a kampaně“ Ing. Jaroslav Vymazal, primátor statutárního města Jihlavy.
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
2. Vedení & zodpovědost Národní pracovní skupina Uherskohradišťská charta / cyklokoordinátoři Jaroslav Martinek (Central MeetBike) Tomáš Řeháček (Mobile.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
1 Cyklistická akademie Město: Pardubice. 2 ČÁST 1. Vize, cíle – věc, na kterou se zapomíná.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Úvod do pozemních komunikací
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky Základní informace.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Obytný soubor Za Školkou
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Firemní plány udržitelné mobility
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Navrhování tunelových staveb
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Propagace cyklistiky v Jihlavě
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Dotační program pro rok 2019
Transkript prezentace:

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hl.m. Praze do roku 2020

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Prvky cyklistické infrastruktury a dopravních řešení za poslední 2 roky:

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Přehled rozvoje základních prvků cyklistické infrastruktury: Cyklotrasy – základní síť páteřních a hlavních cyklotras je především orientační systém pro pohyb městem na kole. Navržený rozsah sítě v generelu je 1000 km, do roku 2020 počítá koncepce s možným rozšířením o dalších 300 – 500 km, především o cyklotrasy místně obslužné a rekreační.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne CYKLOTRASY 100% 134% 246% 555% plán

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Cyklostezky – komunikace, určené pouze pro cyklisty nebo společné komunikace pro chodce a cyklisty (v Praze převažují), s vyloučením automobilové dopravy. Základní „tvrdé“ dopravní opatření, obvykle nová stavba, v pražském terénu často projekčně i stavebně náročná a tedy nákladná. Hlavní prvek původního segregačního modelu, který podporoval především rekreační cyklistiku.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne CYKLOSTEZKY 100% 152% 239% 333%

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Integrační dopravní opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru – především vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty, příp. pro autobusy, cyklisty a taxi, vyhrazené prostory na světelně řízených křižovatkách, cyklistické koridory, pro cyklisty oboustranně průjezdné jednosměrné komunikace. Základní „měkká“ dopravní opatření, stavebně nenáročná a málo nákladná, umožňující zvýšení bezpečnosti pro dopravní cyklisty v běžném provozu hl. města.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne INTEGRAČNÍ DOPRAVNÍ OPATŘENÍ 100% 1820% 5000%

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Cyklistické stojany (dvoumístné) – důležitý prvek cyklistické infrastruktury, umožnit co nejbezpečnější a šetrné uložení kola v cíli patří mezi základní předpoklady pro další rozvoj cyklistické dopravy. V minulosti nebyla typu stojanů věnována velká pozornost, městské „spirály“ a klasické drátolamy u některých stanic metra jsou toho dosud důkazem. Nový městský stojan typ převrácené „U“ je maximálně šetrný pro uložená kola, prakticky nezničitelný a obtížně zcizitelný.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne CYKLOSTOJANY 100% 614% 2000%

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Změna vnímání užívání jízdního kola jako dopravního prostředku vs. jako sportovního náčiní nebo prostředku pro rekreaci. Viz odlišné nárůsty konkrétních prvků cyklistické infrastruktury – lineární u cyklotras a samostatných cyklostezek, exponenciální u integračních dopravních řešení a cyklostojanů. Tato změna není reakcí na nějaké nařízení, je reakcí na požadavky pražských cyklistů. Podíl dopravního využití jízdního kola se v Praze stále zvyšuje.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Z těchto skutečností vyplývají přímo 3 hlavní cíle koncepce a nepřímo 3 důvody pro její přijetí: Cíl 1 – zvýšit počet uživatelů jízdních kol, především dopravních cyklistů, na 7 % v sezóně, na 3 % mimo ni. Cíl 2 – přijmout realitu dopravní funkce jízdního kola v Praze a integrovat ji v odpovídající míře do stávajícího dopravního prostředí a nových dopravních řešení. Cíl 3 – využívat plně stávající dopravní legislativu a dále iniciovat takové změny legislativního rámce, které předchozí cíle podpoří a zvýší bezpečnost městské cyklodopravy v Praze.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Důvody pro přijetí koncepce vychází ze změny vnímání cyklisty ve městě. - Původní segregační model (cyklista na samostatné cyklostezce) pracoval s možnostmi, kde a za jakých nákladů vybudovat komunikaci. - Těchto míst je v Praze omezená, klesající nabídka. Využití je převážně rekreační, naplňování je nákladné. - Hlavní otázky jsou KDE? a ZA KOLIK?

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Dnešní integrační model budování samostatných cyklostezek neopouští, ale důraz klade na bezpečí cyklisty v hlavním dopravním prostoru. - Nabídka pro dopravní řešení díky mohutnosti pražského dopravního prostředí je velká a s novými dopravními stavbami bude stále stoupat. - Hlavní otázka tohoto modelu je JAK?

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Důvod 1 – integrovat jízdní kolo do pražské dopravy vyžaduje spolupráci s velkým počtem zúčastněných subjektů. Koordinační úspěšnost přímo souvisí se stupněm podpory v hlavním městě Praze, koncepce je jejím vyjádřením. Důvod 2 – přijetí koncepce umožní zachovat kontinuitu dnešního rozvoje cyklistiky a „převede“ téma do následujícího období. Důvod 3 – koncepce spolu s navrženou úřednickou strukturou, odpovědnou za její naplňování, umožní další účelné nakládání s prostředky z rozpočtu Prahy a z dalších zdrojů.

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU jednání Rady HMP dne Děkuji za pozornost.