Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odpad.
Advertisements

Řešení komunálního odpadu v městech a obcích
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
NESEPARUJ SE!!! SEPARUJ!!! ZŠ Vyškov Letní pole.
Logo.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
NESEPARUJ SE SEPARUJ.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
TONDA OBAL NA CESTÁCH nás opět navštívil. Pamatujeme si z loňského roku co kam patří?????
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Učebnice str ročník TĚŽEBNÍ PRŮMYSL
KAM S NÍM ? prezentace nového soutěžního systému
Hana Podskalská Katedra ekologie a ŽP
Jeseník – jednička ve třídění odpadů a úspory energie
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Odpadové hospodářství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Sběr nápojových kartonů Pokud se ve vaší obci nápojové kartony sbírají, odhazujte je do kontejnerů nebo pytlů označených touto oranžovou nálepkou.
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
Proč se zabývat odpady?. Obec § Legislativa EU, stát Hygienické odstranění odpadu Spokojenost občana (voliče) Proč Za co Výběr poplatky od občanů Snižovat.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 V1 4. Seminář 2009/ Region a regionální vědy 1 4.
Den Země 2006 Zpráva třídy 6. A, aneb jak jsme Den Země prožili my.
DEN ZEMĚ TEST.
HYPOTÉZY. V obci je dostatek kontejnerů na tříděný odpad.
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
Adriana Holková, Barbora Možíšová a Adéla Literáková
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
EVVO aktivity pro školy
PAPÍR Jak a proč třídit PAPÍR Mgr. Lukáš Kučera Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
Sára Motyčková 9.B 2015/2016 Název úkolu: Životní prostředí - Jak se vám žije ve Veselí nad Moravou? Číslo úkolu: 28 Zadání úkolu: Vytvoř a následně zpracuj.
ODPADY POTRUBNÍ POŠTOU HEJ GANG! Anketa Co 3-4 týdny diskuze s Hantály a.s. y + volání firmám (výrobky, práce)
Váš partner ve službách V Olomouci odpadyzeleňkomunikaceosvětlení.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Proč třídit bioodpad Prezentace pro Zastupitelstvo města Valašské Meziříčí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
 Ekologie je věda zabývající se přírodou  Není to nic nudného  Ekologie je velmi důležitá, protože chrání živočichy a zajímavá místa na Zemi.  Mezi.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
LÍBILA BY SE VÁM NAŠE ZEMĚ V TÉTO PODOBĚ?!
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Třídění odpadů,recyklace
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř Shrnutí naší práce Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř

ÚVOD Díky soutěži NESEPARUJ SE! SEPARUJ! jsme se naučili spoustu věcí o vztazích lidí k třídění odpadů a o jeho správném i nesprávném třídění. Myslíme si, že soutěž pro nás byla velice přínosná i zábavná.

O 1. úkolu V prvním úkolu jsme se dozvěděli, jak se druhotně zpracovává plast, papír a sklo. a) sklo: Směs ze střepů se přidá do směsi k výrobě nového skla (šetříme energií i surovinami), sklo se dá recyklovat stále dokola.

b) plast: např. PET lahve se používají jako výplň zimních bund a spacáků. Z plastových směsí lze vyrábět dlažba nebo protihlukové stěny. c) papír: papírové pytle d) kov: nový výrobek plechovka

e) nápojový karton: stavební izolace f) elektrošrot: na plasty, sklo, keramiku… g)bioodpad: kompost h) nebezpečný odpad: speciální spalovny

O 2. úkolu

2. úkol Udělali jsme graf. V grafu jsme měli zakreslit, jaké komodity se nejvíce třídí v obci Pustiměř.

O 3. úkolu Ve 3. úkolu jsme měli zformulovat dotazník, s jehož pomocí jsme zjišťovali od občanů naší vesnice, kdo třídí či netřídí odpad. Úkol nás velmi pobavil i poučil.

3. úkol DOTAZNÍK: 1) Třídíte odpad? 2) Proč třídíte či netřídíte odpad? 3) Který odpad hlavně třídíte? 4) Myslíte si, že ve vaší rodině třídí odpad více ženy nebo muži? 5) Myslíte si, že je prospěšné třídit odpad? 6) Třídí odpad i vaše děti? 7) Využíváte všechny druhy kontejnerů? 8) Myslíte si, že je tady dostatek kontejnerů? 9) Který kontejner nejvíce používáte? 10) Chtěl/a by jste na odpadovém hospodářství naší vesnice něco změnit?

Na závěr třetího úkolu vás seznámíme s některými zajímavými údaji na otázky v našem dotazníku odpovědělo celkem 103 občanů prům. věk občana, který třídí, je 35 let ve 45% domácností třídí odpad i děti nejvyšší věk občana, který třídí odpad , byl 80 let nejnižší věk občana, který třídí odpad byl 10 let Odpad třídí nejčastěji lidé ve věku 31-40 let

Odpad třídí nejméně lidé ve věku 71-80 let Odpad, který se netřídí do kontejnerů (kovy,nebezpečný odpad, směsný odpad) , třídí velmi malé množství lidí Dotazníkem jsme zjistili, že většina občanů odpad třídí asi jen občas a nebo je to vůbec nezajímá, i když ví , že by se to mělo.

O 4. úkolu Měli jsme do mapy, kterou jsme si sami sehnali, zakreslit kontejnery rozmístěné po naší vesnici. Zjistili jsme , že kontejnerových stání v Pustiměři máme dostatek a že není třeba dálší zřizovat.

O 5. úkolu 4. dubna jsme se zúčastnili exkurze na skládce v Kozlanech. Z informací, které jsme získali, jsme měli vypracovat pracovní list. Zjistili jsme , že skládka bude sloužit minimálně do roku 2030 a její roční kapacita (tun odpadu za rok): 30-34 tis. tun a celková 1 300 tis. tun.

Konec naší práce. Nakonec jsme pro Vás připravili pár obrázků z černých skládek naší vesnice.

Kde: procházka hanáckým lesem Kdy: 21. 5. 2010 Kdo: 9 Kde: procházka hanáckým lesem Kdy: 21. 5. 2010 Kdo: 9. Ročník Důvod: procházka – směr Zelená hora

Kde: Státní – směr Ivanovice na Hané Kdy: 2010 Kdo: žák 7 Kde: Státní – směr Ivanovice na Hané Kdy: 2010 Kdo: žák 7. ročníku Důvod: Úkol

Kde: Melický les Kdy: 12. 10. 2010 Kdo: 7 Kde: Melický les Kdy: 12. 10. 2010 Kdo: 7. Ročník Důvod: poznávací procházka melickým lesem

Kde: Pustiměřský lom (pod skalou) Kdy: 9. 9. 2010 Kdo: 7 Kde: Pustiměřský lom (pod skalou) Kdy: 9. 9. 2010 Kdo: 7. Ročník Důvod: Volná procházka přírodou

Kde: Směr – Ivanovice na Hané Kdy: 17. 6 Kde: Směr – Ivanovice na Hané Kdy: 17. 6. 2010 Kdo: ZŠ Pustiměř Důvod: exkurze

Shrnutí Třídění odpadu považujeme za přínos životnímu prostředí a je třeba neustále přesvědčovat širokou věřejnost o jeho důležitosti a smysluplnosti. Děkujeme za pozornost: Iva Mrázová, Terezie Schierová a Karolína Dlouhá v Pustiměři dne 18.5. 2011