Environmentální Helpdesk Co a proč to má být. Zkušenost ukazuje, že odborné informace o životním prostředí veřejnost prakticky nezajímají.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Advertisements

Přístupnost jako komplexní problematika eGovernmentu Michal Rada Iniciativa informatiky pro občany.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING X. Environmentální informační systémy.
Aarhuská úmluva a požadavky na účast veřejnosti Zuzana Drhová, Zelený kruh.
SIRIUS komplexní řešení pro statistické a analytické zpracování dat v rezortu životního prostředí ČR Ing. Jarmila Cikánková Jiří Roubínek Projektový.
Informace z CENIA J. Valta
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Stav životného prostredia v roku 2020 zmysel dát v SEIS, INSPIRE a GMES.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
Metainformační systém - Metaportál MŽP ČR
PRÁVO NA INFORMACE O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ, ÚČAST VEŘEJNOSTI PŘI OCHRANĚ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ.
Informace o životním prostředí ve veřejné správě Legislativní rámec problematiky, služby pro veřejnou správu česká informační agentura životního prostředí.
Problematika GIS Úvod do INSPIRE česká informační agentura životního prostředí Jiří Hradec, CENIA.
Kurs v rámci projektu SFŽP Agentura Koniklec o.s. 2008
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Jednotný informační systém o životním prostředí (JISŽP)
Oznamovací povinnost správních orgánů podle nařízení 764/2008 ProCoP setkání
Elektronická publikace Vydavatel: Triada, spol. s r.o. SOLÓN informační systém o veřejné správě Ing. Barbora Mertová.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Environmentální Helpdesk Co a proč to má být. Současný stav 1.Všechno v ČR se děje po složkách, neexistují průřezové služby; 2.Nejenže se to děje po složkách,
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Georeporty aplikované využití geoprostorových informací
GMES, SEIS Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je GMES/Copernicus?  GMES = Global Monitoring for Environment and Security (Globální monitoring životního.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Realizační tým ICZ duben 2005
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Internetové poradenství na portálech e-Governmentu Jana Andrýsková, Jiří Hřebíček Provozně ekonomická fakulta, MZLU Brno.
Právo životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
INSPIRE Stav a výhled.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
Mgr. Magdaléna Peterková
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
SOLVIT efektivní řešení problémů na vnitřním trhu EU.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
SOLVIT neformální systém řešení sporů na vnitřním trhu Setkání center na MPO
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Interaktivní personální portál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Legislativní helpdesk Projekt: Úprava Informačního systému ODok Reg. č.: CZ.1.06/1.1.00/
Příprava reformy - cíle a přínosy PhDr. Marek Ženíšek, Ph.D.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Informační zdroje české veřejné správy
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
EVVO v operačních programech
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Transkript prezentace:

Environmentální Helpdesk Co a proč to má být

Zkušenost ukazuje, že odborné informace o životním prostředí veřejnost prakticky nezajímají.

Lidé řeší problémy každodenního života.

Umíme jim pomoci?

Umíme s občany komunikovat?

Jak jim dát informace, které skutečně chtějí?

Potřebujeme HELPDESK

Vytvoříme znalostní bázi

a zpřístupníme ji

a tak se dozvíme co potřebují

VYŘEŠENO!

Nohama na zem 1.Všechno v ŽP v ČR se děje po složkách, neexistují průřezové služby; 2.Nejenže se to děje po složkách, ale všichni pro všechno budují novou infrastrukturu (včetně nás); 3.Všichni potřebujeme informace, všichni je sháníme, všichni je nalézáme, všichni je ztrácíme, všichni děláme všechno; 4.Systematicky informace sbíráme do informačních systémů, ale … 5.Často nasazujeme IT tam, kde je spíš potřeba myslet. 6.Máme dílčí helpdesky IRZ, IPPC, EIA, REACH, Janitoru,... (z 5000 ohlašovatelů 2500 zavolalo o radu) 7.Školíme, vzděláváme - dobrovolné nástroje, EVVO, MA21, IRZ, IPPC, … 8.Všude chybí integrující složka.

•Informací je přebytek, jsou poskytovány nesprávným adresátům, nic o nich nevíme…  proto vznikla informační agentura CENIA Evropská komise Ministerstvo životního prostředí Členské státy EEA (včetně České republiky) Resortní organizace (AOPK, ČHMÚ, ČGS, ČGS-Geofond, SJČR, VÚV, VÚKOZ, Národní parky) Evropská agentura životního prostředí Veřejnost, podnikatelé, orgány veřejné správy, mezinárodní organizace, vzdělávací zařízení, zákazníci

Jaké informace poskytovat? 1.odborné – data a informace o životním prostředí, statistika, mezinárodní výměna informací - ISSaR 2.archív výzkumných zpráv, všechny publikace resortu 3.procesní – postupy výkonu veřejné správy, ohlašovací mechanismy 4.technické – poradit či pomoci s užíváním IT produktů pro ohlašování 5.dokumenty – zákony a podzákonné úpravy, strategické dokumenty (politiky, složkové strategie), mezinárodní úmluvy 6.správní – „výklady zákonů“, stanoviska k zákonům, rozhodnutí rozkladové a výkladové komise, odvolací řízení 7.finanční – výčet dotačních titulů resortu a jak žádat 8.ekonomické - ekonomické nástroje, ekonomické dopady 9.politické – informace pro investory do zahraničí, podpora mezinárodních aktivit a všechno přeshraniční

Fungování helpdesku MŽP a jeho resortní organizace osobně telefonicky přes web školení

Požadavky na helpdesk 1.Proškolení, znalí a dostatečně početní pracovníci helpdesku 2.Vybudovaná znalostní báze, umí odpovědět na všechny otázky v ŽP 3.Služby helpdesku jsou vždy k dispozici, neozve se „obsazeno“, uživatel nečeká na odezvu 4.Z hlediska uživatele systém samoobslužný – popsáno na portálu, ověřeno v call centru, případně potvrzeno odeslaným dopisem. 5.Stálé sledování stavu požadavků – nikdy se nic nezatoulá 6.Integrace – helpdesk bude používán pokud bude pokrývat co nejvíce oblastí 7.Garance jednoznačnosti a správnosti (autoritativnosti) informace 8.Stálé sledování a vyhodnocování potřeb a zpětné vazby 9.Zlepšení chápání ochrany životního prostředí – PR, lepší komunikace

Souhrnem 1.Chceme vytvořit „Zelený telefon“, kde se můžete zeptat na libovolný dotaz týkající se životního prostředí 2.Není to revoluce, ale evoluce: Bude to znamenat velké změny po malých krůčcích 3.Bude to demonstrační projekt jak dělat eGovernment pro všechny uživatele, nejen ty počítačově dovedné 4.Projekt bude mít smysl jen tehdy, pokud se podaří zajistit participaci účastníků 5.Je to zřejmě jediný způsob, jak se dozvídat reálné potřeby veřejnosti

Děkuji za pozornost