Plavba po Vltavě na lodi ELIS 2005

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Londýn.
Advertisements

Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
Německo září – 4. října.
Šikmo ze zadu. Vlek lodí. - za plavby Z boku. - loď kratší 50 m - - vlek kratší 200 m - …a jak to bude ve dne? Bez znaků. Délka vleku je menší než 200.
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Výletek kolový 17. června LP Tak jsem se odpoledne rozhodl, že se projedu na kole, v terénu, o kterém jsem již delší dobu uvažoval. Auto jsem nechal.
Moje hry HRÁT. Ztroskotalec Kdysi dávno žil jeden kapitán jménem kapitán Cuketa 99. Ale při jeho poslední plavbě se do lodi dostala voda a celou loď zaplavila.
Projektový týden v primě Projektový týden v primě.
Zájezd do Velké Británie den : EASTBOURNE BRIGHTON.
Koupil jsem si malý, roztomilý domeček v horách a měl bych radost, kdybys přijel na návštěvu…
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Karlova Studánka – 1.7. Sbíráme se, snad někam pojedeme.
Polsko – Škola v polských Jankowicích. Natálie Kučerová.
Nedostatek času pro nás důchodce by již neměl existovat. ČAS důchodců.
Adapťák A Kaplan, Černá, Jarý, Babováková.
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Většinu cesty jsme jeli vlakem Vypadal asi takhle:
Adaptační kurz
Výlet do Anglie Josef Chrpa 2007 – Student Septimy.
Kanada 2003 pobyt u tety TOMÁŠ WORTNER Student kvinty.
ŠKOLNÍ VÝLET C1.A.
Kam s ním? Stromovka Když jsme přišli do Stromovky, hned na prvním rohu byl koš, což je v pořádku. Šli jsme však po vedlejší, dlouhé cestě, která odpadkovými.
JAKUB ŠVEC STUDENT SEXTY
PRAHA Praha 2006  Taková malá fotečka z Václaváku.  Nejsme na ní sice všichni, je tam jen pár lidiček který seděli pod sochou Sv.Václava.
Doprovod: Mgr. Martina Dvořáčková Mgr. Radka Dolíhalová
Moje cesta na Bajkal Radomír Bílý Několik fotografií a postřehů z mé cesty k nejhlubšímu jezeru světa.
Dopis od Boha.
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
Začalo to vše dramaticky, jezevec a auto mých páníčků. Jezevec to už nerozchodil, autíčko až po třech dnech čekání na nějaký nový blbý chladič, či co……
PAMÁTKY PRAHA.
ATOMOVÁ,VODNÍ,VĚTRNÁ, SLUNEČNÍ
Mýma očima Roman Lavička student kvarty školní studentský pobyt Anglie 2005.
Jaké bylo naše 1.pololetí ? ZŠ Hudcova, t ř ída 6.B.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
LELEKOVICE Lanová dráha LELEKOVICE se začala stavět 7.dubna roku 2001 až v červenci 7.se oficiálně rozjela pro veřejnost. Jezdilo zde 6 nekomfortních.
Doprovod: Mgr. Dvořáčková, Mgr. Dolíhalová –
ODBORNÁ EXKURZE Tiskárna FINIDR, Český Těšín
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
Partnerství škol Bremen El Médano Šumperk jsme v Šumperku uvítali naše přátele z Brém a El Médana. Po dojemném shledání jsme se vydali na.
Vikingové.
Napsala a vytvořila: Madlenka
AC Slavkov u Brna, Spolu s Bohem...nejsi sám AC Slavkov u Brna,
PANAMSKÝ PRŮPLAV Historie.
Turecko Muratli-Tekirdag. Účastníci Aneta Preisslerová Filip Vítek Filip Chmelík Petr Kristen Mgr.Zuzana Jedličková Mgr.Jana Volejníková.
CARP TOUR 2007 Carp team …..Žďár nad Sázavou…...
Den vody je 22. března!! Voda Tereza Štemberková.
KARLŮV MOST.
Eliška Thorovská. Na španělském trajektu u Mallorky vypukl požár,loď se může potopit španělsko.
Příběh o budoucnosti lidstva Já si například myslím že v roce 2696 bude náš svět strašně znečištěný, ale vyspělý.
Odkud se vzal kuchyňský robot?. Víte proč člověk vynalézá? Protože je líný! V 17. století kuchaři šlehali hodinami vaječný bílek březovými metličkami.
MÝMA OČIMA ADÉLA ŠÍPKOVÁ STUDENTKA PRVNÍHO ROČNÍKU ANGLIE- 2002/ ŠKOLNÍ ZÁJEZD.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
mail.com Miláčku, ty jsi úžasný milenec – jsme spolu jen dva týdny a já jsem už ve třetím měsíci !
Šikmo ze zadu. Vlek lodí. - za plavby
1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast.
Cesta na Měsíc Pohádka Honza Houska Filip Těšitel.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
LVK Sobota ráno Karolína Siřínková
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Mezi přístavy Grangemouth a Falkirk byl vybudován v roce 1777 kanál Forth a Clyde, který spojoval Glasgow se západním pobřežím Skotska. Kanál Union, mezi.
plováková komora přívod paliva plovák ventil hlavní tryska
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých nebo 70-tých letech...???
Transkript prezentace:

Plavba po Vltavě na lodi ELIS 2005 Plavili jsme se v Neděli 30. Října Od malého přístavu pod Vyšehradem několik kilometrů za Prahu a zpět.

Tak tohle je člun River Boat 26 s názvem ELIS, na kterém jsme se plavili.

Zepředu ELIS vypadala takhle.

Tak tohle je kormidelna, jenom nebylo vidět v noci ven, protože kouřový plexiskla sou příšerný!

ELIS za plavby

Takhle vypadal kapitán Vodry, kterého jsem po dlouhé době pustil ke kormidlu.

Okolí Vltavy je opravdu nádherné, škoda, že jsem neměl tolik času a nemohl fotit víc.

A takhle vypadala plavební komora s největším převýšením v Praze, což je 5,5 metru.

Shrnutí   Celá plavba trvala jeden den, ráno kolem deváté jsme vypluli na palubě lodi Elis po proudu směrem k první, smíchovské, plavební komoře u Dětského ostrova. Skomorování proběhlo bez problému, tudíž jsme mohli pokračovat po dvaceti minutách v  plavbě hustým provozem kolem Malostranského nábřeží, Karlova Mostu až k PK Štvanice, zde se vyskytl problém, protože nikdo na lodi neočekával tak rychlý pokles hladiny v komoře, že se zaseklo lano na jednom z žebříků a hrozilo, že se při klesání hladiny utáhne a mohlo by vytrhnout vazák z laminátu na přídi. Lano bylo naštěstí včas uvolněno, takže jsme po otevření spodních vrat z komory mohli plout bezpečně dál. Nyní jsme měli před sebou klidný úsek řeky, tak jsme začali chystat oběd. Pod Libeňským mostem bylo vidět, jak bagr stojící na veliké vaně s tlačným remorkérem čistí dno pod mostem od naplavenin a jak vše skládá na loď za sebe. Pluli jsme až k Císařskému ostrovu, odkud byla vidět lanovka v zoo a nějaké klece, po chvíli nám ale tento pohled zakryla čistírna odpadních vod a poté ještě výzkumný vodohospodářský ústav, vedle něhož byla další komora, do které jsme pluli. Převýšení této komory je největší v Praze a činí přes 5,5 metru, tudíž by nám nestačila délka lan, které jsme měli na palubě. Naštěstí s tím při stavbě počítali a udělali úvazy i pod vrchní hladinou. Po vplutí do této komory nás překvapilo, že se za námi vrata nezavírala, jak jsme byli zvyklí ze stran, ale vysunula se ze spodu. Převazování lan jsme zvládli bez problémů a mohli jsme pokračovat dále po proudu, kde po pravé straně byly vidět domky ve skále, která se táhla podél řeky. Avšak po asi dvou kilometrech od poslední plavební komory jsme si všimli, že nám dochází palivo, tak jsme loď uvázali kousek před další komorou a šli se projít a vyvenčit psa, který se plavil s námi.     Když jsme se vrátili k lodi a vypluli proti proudu zpět ke komoře, tak nám při mytí nádobí od oběda došla ještě voda, tak jsme to domyli až doma. Po chvíli plavby jsme byli zpět u komory Císařský ostrov, kde nás překvapil ještě způsob napouštění: místo aby začala voda do komory vtékat někde pod hladinou, tak začala stříkat velkým proudem okolo vrchních zasouvacích vrat. Po vyplutí jsme zamířili do Libeňského přístavu, kde jsme si dali teplý čaj, protože od vody bylo chladno. Když jsme vypluli, tak bylo již šero a než jsme propluli PK Štvanice, tak byla úplná tma. V takové tmě byla vidět jen světla na mostech, lodích a okolních budovách. Když jsme dopluli na komoru u Dětského ostrova, tak nám oznámili, že jedou čtyři velké turistické lodě a že je máme pustit, ale že se k nim možná vejdeme. Po dvaceti minutách přijely jen tři, tak jsme se do komory vešli, ale při jejich vyplouvání jsme měli problémy loď udržet, protože nás proud od motoru táhl do středu komory, naštěstí jsme loď udrželi a vypluli za nimi, kde nás překvapil ještě větší provoz, než dopoledne a přes kouřová skla naší lodi nebylo skoro vidět ven. Nakonec jsme dopluli v pořádku do přístavu a jeli domů.

KONEC © Copyright Filip Vodrážka