ARI: Vize změn 162. Žofínské fórum Stavebnictví, silnice, veřejné zakázky 25. března 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Advertisements

Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR 170. Žofínské fórum.
Stavební zákon a územní plánování
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
1 INSPIRE v ČR 7 let poté Jitka Faugnerová CENIA, česká informační agentura životního prostředí Enviro-i-forum Zvolen,
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
SITUACE V ODPADECH Z POHLEDU SVAZU MĚST A OBCÍ ČR Bc. Marek Sýkora člen Komise životního prostředí Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky XII.
Institucionální a věcné aspekty státní podpory exportu
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
SIGMA společná iniciativa OECD a EU. Co je SIGMA program podpory v rámci IPA a ENPI podpora a posílení systému řízení v rámci veřejné správy podpora socio-ekonomického.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Co očekáváme od rekodifikace stavebního práva
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
A – FORUM CS A KVALITA Mgr. Bc. Jan Vojvodík A – FORUM CS
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Transkript prezentace:

ARI: Vize změn 162. Žofínské fórum Stavebnictví, silnice, veřejné zakázky 25. března 2014

KRIZE...

Finanční? Politická? Sektorová? Systémová!

Historická zkušenost = výzva vládě ČR 3 ČR neustále klesá v celkovém hodnocení konkurenceschopnosti Celkové hodnocení ČR Institucionální zajištění Etické chování firem Užívání veřejných zdrojů Důvěra veřejnosti v politiky

Historická zkušenost = výzva vládě ČR 4 Kvalita infrastruktury je dlouhodobý problém Kvalita železniční infrastruktury Kvalita vodní infrastruktury Kvalita silniční infrastruktury Celková kvalita infrastruktury

Mysleme v evropském kontextu 5 Poučme se od sousedních států, není vše o penězích

Neefektivní zadávání veřejných zakázek 6 ČR +57 dní za 4 roky: největší skokové zhoršení mezi zeměmi EU Česká republika + 57 dní mezi roky 2009 a 2013 Průměr zemí EU: 123 dní ČR: Ekonomika přichází ročně o 60 miliard Kč opožděných veřejných zakázek

Hledání cesty - dříve

Krátkodobé vize, krátkodobá vítězství

Hledání cesty - nyní

Dlouhodobé vize, udržitelné podnikání Cíl: stabilní trh s jasnou vizí a pevnými pravidly

Jedinečnost dnešní situace 11 Musíme společně využít ideálního stavu pro prosazení změn ① Možnost sjednocení zájmů MD, MMR, MŽP, (MPO, MZ) - jednotné řešení infringementu EU kvůli EIA a přípravy zákona o liniových stavbách > místo MŽP by proces mělo vést MD ③ Ochota MD a MMR naslouchat a řešit problémy trhu - nová role ministerstev: moderování diskuze, přijímání argumentů ③ Ochota a zájem zákonodárců k zásadním změnám - nebezpečí individuálního lobbingu, ztráta ochoty k dialogu Je na nás, jak dnešní situace využijeme! -sjednoťme se v názorech a zájmech -formalizujme diskuzi v panelech a pracovních skupinách -spolupracujme > máme stejné cíle

Doporučení ARI k postupu MD 12 Vzájemná spolupráce vyžaduje respektování cílů a potřeb ① Provést strategické, dlouhodobé a koncepční změny - zefektivnit, zjednodušit a zrychlit přípravu a realizaci - reálná hrozba: přes zájem vedení se manažersky neprosadí - nutné udržet si strategický nadhled, neuváznout v detailu ② Podniknout krátkodobé kroky – odblokovat trh zakázek - trh potřebuje vizi oživení a dostatku zakázek - jaké zakázky budou vyhlášeny do 6m, do 9m a 12m? ③ Moderovat diskuzi, sbírat argumenty a hledat koncensus - nutná role MD/MMR, otevřená a věcná diskuze ④ NEAKCEPTUJTE odpovědi „TO NEJDE“ a „TO JE KOMPLIKOVANÉ“ - nic není nemožné a jednoduchá řešení neexistují

Aktivní pracovní skupiny ARI 13 Multiprofesní základna ARI > předpoklad pro objektivní dialog ① Implementace zadávacích směrnic EU na infrastrukturní projekty ② Obchodní podmínky v českém stavebnictví Design & Build: alternativní model zadávání infrastrukturních projektů ③ Zefektivnění a zrychlení procesu přípravy a realizace DI ④ BIM: Building Information Modelling ⑤ Financování infrastruktury

Zákon o liniových dopravních stavbách 14 Německá legislativa je postavena na 3 základních principech: ① JEDINÝ ZÁKON - souhrnná úprava výstavby dálnic, silnic, železnice a vodních cest; včetně správních řízení předcházejících vydání potřebného rozhodnutí - speciální zákon vůči stavebnímu zákonu, správnímu řádu, vyvlastňovacímu zákonu, EIA; některé zákony by se zrušily, některé doplnily ② JEDINÉ SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ > JEDINÉ ROZHODNUTÍ - jediné rozhodnutí (územní rozhodnutí a stavební povolení) včetně EIA - výrazné zkrácení času přípravy; správní řízení možné, ale bez odkladu ③ JEDINÝ ÚŘAD > MDČR - jediný ústřední orgán státní správy, speciální úřad s celostátní působností ARI doporučuje vyjít ze vzoru osvědčeného Německého modelu Cíl: usnadnit, zpřehlednit a urychlit celý proces projektové a inženýrské přípravy a následně i výstavby dopravní infrastruktury

Zákon o liniových dopravních stavbách 15 ① Síť liniových staveb bude budována na základě Plánu – přijat formou zákona - vyjádří veřejný zájem a uvede základní parametry sítě a jejich potřeby - výchozí dokument pro trasování a schvalování plánů ② Plán bude iniciován MD/vládou a jeho změna bude opět formou zákona ③ Plán potřeb každých 5 let přezkoumáván MD ④ Plán bude mít přednost před územním plánováním obcí a krajů ARI doporučuje vyjít ze vzoru osvědčeného Německého modelu

SOUKROMÝ SEKTOR VEŘEJNÝ SEKTOR

SOUKROMÝ SEKTOR VEŘEJNÝ SEKTOR Jednostranné řešení > neudržitelné

SOUKROMÝ SEKTOR VEŘEJNÝ SEKTOR „Polopropustné“ řešení > neudržitelné

SOUKROMÝ SEKTOR VEŘEJNÝ SEKTOR VZÁJEMNÁ SPOLUPRÁCE FORMALIZOVANÝ LOBBING MODEROVANÁ DISKUZE SPOLEČNÉ PRACOVNÍ SKUPINY VSTŘÍCNOST & DŮVĚRA Civilizované řešení > udržitelné

SOUKROMÝ SEKTOR VEŘEJNÝ SEKTOR Formalizovaný vztah a spolupráce

Zákon o liniových dopravních stavbách 21 ARI doporučuje vyjít ze vzoru osvědčeného Německého modelu Národní konference o české infrastruktuře 2014 Česká národní banka, Praha 16. dubna

Národní konference o české infrastruktuře 22 Cílem celodenní akce je hledat odpovědi na následující 3 otázky: ① Co chceme a skutečně potřebujeme? ② Kde jsme, kam míříme a kde bychom měli být? ③ Co je nutné udělat, abychom se dostali tam, kde bychom měli být?  Infrastruktura v Evropském kontextu  Makroblok: infrastruktura versus ekonomika ČR  Dopravní infrastruktura: Strategie – Prostředí – Finance – Lidé  Doporučené změny prostředí: Zefektivnění investičního cyklu středa 16. dubna 2014, v České národní bance

Zákon o liniových dopravních stavbách 23 ARI doporučuje vyjít ze vzoru osvědčeného Německého modelu Národní konference o české infrastruktuře 2014 Česká národní banka, Praha 16. dubna

Tomáš Janeba m: e: