Vznik stínu a polostínu Jiří Čech Ondřej Ulrich. Stín Stín je místo, tmavá oblast, kam nesvítí světlo. Stín je za každým neprůhledným tělesem, na které.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stín a polostín.
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
PODNEBÍ.
Měsíc Měsíc jako vesmírné těleso, zatmění, dmutí moře
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Fáze Měsíce.
Zatmění Slunce Zatmění Slunce nastává tehdy, jestliže Měsíc je ve fázi novu a jestliže se nachází na pomyslné spojnici Slunce - Země.
Vznik stínu a polostínu
Šíření světla, vznik stínu, zatmění Slunce a Měsíce
Zatmění slunce Sluneční zatmění může vzniknout jen jestliže je Měsíc v novu.Proč ale nevzniká při každém novu?Je to tím,že rovina dráhy Měsíce není totožná.
Světlo.
Měsíc Lukáš Poledník KVA.
Zatmění Slunce a Měsíce
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
SVĚTLO A TMA – ZATMĚNÍ SLUNCE Země obíhá kolem Slunce a Měsíc kolem Země. Měsíc občas prochází mezi Sluncem a Zemí. Když se tak stane, mluvíme o zatmění.
Vliv zeměpisné polohy a klimatu na intenzitu a spektra slunečního záření A5M13VSO-2.
Jan Šafařík Ondra Hurtík Zatmění Slunce Při zatmění Slunce naráží sluneční svit do Měsíce a tím vytváří stín, který dopadá na kousek Země.
Jan Šafařík Ondra Hurtík Zatmění Slunce Při zatmění Slunce naráží Sluneční svit do Měsíce a tím vytváří stín, který dopadá na kousek Země.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Zatmění Slunce Lucie Pohanová Michaela Šolcová Co je to zatmění Slunce a jak nastává? Zatmění Slunce nastává, pokud Měsíc zabrání průchodu slunečního světla.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_604_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Zatmění Měsíce.
Stín (Učebnice strana 157 – 159)
Prezentace Nebeská znamení Vytvořila: Zdeňka Kellerová
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Registrační číslo projektu
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Měsíc - - přirozená družice Země
M ě s í c.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Atmosféra Země a její složení
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2013 Určeno:7. ročník ZŠ.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Podnebí, podnebné pásy.
Světlo a šíření světla Vlnění a optika (Fyzika) Bc. Klára Javornická Název školy Střední škola hotelová, služeb a Veřejnosprávní akademie s. r. o. Strážnice.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
VY_32_INOVACE_16_32_MĚSÍCE PLANET
MĚSÍC.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Prezentace – výklad učiva
1. TVAR A VELIKOST ZEMĚ VY_32_INOVACE_11_Z4
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
FVE.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
ZATMĚNÍ SLUNCE A MĚSÍCE
Země a Měsíc Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pohyby Země a Měsíce.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_49_MĚSÍC TEMA: FYZIKA
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Zatmění Slunce a Měsíce Fáze Měsíce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Třída 3.B 3. hodina.
Čočka spojka a rozptylka
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Vznik stínu a polostínu Jiří Čech Ondřej Ulrich

Stín Stín je místo, tmavá oblast, kam nesvítí světlo. Stín je za každým neprůhledným tělesem, na které dopadá zpředu světlo. Průmět stínu na plochu vytváří dvourozměrnou siluetu tělesa, na které zdroj světla svítí.

Polostín  Je to místo kde není tak výrazný stín.Rostliny mají v oblibě polostinná místa, to znamená že třeba v lese pod stromy je část dne světlo a část dne stín.

Plný stín  oblast, pro kterou je Slunce úplně zastíněno Měsícem (při zatmění Slunce), nebo Zemí (při zatmění Měsíce).Úplný stín se po Zemi pohybuje po území, kterému se říká pás totality. Délka a šířka tohoto stínu závisí na vzájemné vzdálenosti Slunce, Země a Měsíce.

Úplný stín  Úplný stín Země vytvoří sbíhavý kužel, jeho vrchol je průměrně ve vzdálenosti asi kilometrů. V prostřední vzdálenosti Měsíce od Země má zemský stín průměr 9200 kilometrů to je zhruba třikrát větší, než průměr Měsíce. Ovlivňováním naší atmosféry je ale tenhle geometrický stín poněkud pozměněný. Zemský stín je navíc zploštělý a to nejen zploštěním Země, ale i jakoukoli výškou troposféry v polárních a rovníkových oblastech.

Měsíc v polostínu  Našedivělého ztemnění levého okraje, musíme si počkat, až se jeho měsíční kotouč vnoří alespoň do poloviny svého průměru. do plného stínu (úplné zatmění), uvidíme ve většině případů cihlově až krvavě zabarvený kotouč zlověstně zdobící noční oblohu.

Stín na Měsíci  Prvním předpokladem pro jeho vznik je, aby Slunce, Země i Měsíc Byly na jedné spojnici. Potom se Měsíc vnoří do kuželovitého stínu Země a my lidé pozorujeme, jak se náš soused ztrácí z oblohy.

 Stínový obraz  může vzniknout různou lámavostí ústředí, kterým světelné paprsky prostupují. Soustředíme se na příklad paprsky sluneční systémem čoček, tak že povstane malý obrázek slunce právě na kruhovém malém otvoru černého stinítka, objeví se za stinítkem široký kužel paprsků, kterým lze zmíněné Stínové obrazy - ukázat i u předmětů v úplně průhledných, jestli mají index lomu jiný než vzduch.

Srážkový stín  Oblast s menšími atmosférickými srážkami a nižší četností jejich výskytu, zpravidla v závětrné oblasti horských pásem. U kapalných srážek nazývá se taky dešťový stín.

Zdroj informací   